بررسی انیمه متحد شده (UniteUp)

بررسی انیمه متحد شده (UniteUp)

انیمه UniteUp همانند ملودی‌ است که در دل شب‌های آرام طنین‌انداز می‌شود. انیمه متحد شده دارای موسیقی‌های بسیار زیبایی است که هر کدام داستانی در بطن دارد. هر نوت و هر ضرب آهنگ در این انیمه، صدای تلاش‌ها و شکست‌ها، دوستی‌ها و پیروزی‌ها را به گوش ما می‌رساند. دنیای UniteUp جایی است که موسیقی، نه تنها هنر، بلکه زبانی برای ابراز احساسات و همبستگی میان اعضای گروه‌ها می‌شود. اگر به انیمه های موزیکال علاقمندید، در معرفی و بررسی انیمه UniteUp با ما همراه باشید؛ چرا که یک انیمه متفاوت با لحظاتی شیرین و دلنشین است.

فهرست مطالب:

داستان انیمه متحد شده

انیمه متحد شده

یکی از دوستان آکیرا کیوسه که از آواز خواندن او خوشش می‌آمد می‌خواست خوانندگی او را با دیگران به اشتراک بگذارد پس یک کانال در یک سایت اشتراک گذاری ویدیو به وجود آورد و بدون این که به او بگوید آوازهای او را در آن‌جا قرار داد. پس از مدتی که کانال او معروف شده بود پیامی از طرف یک آژانس استعدادیابی و تولید موزیک به اسم sMiLea Production دریافت کرد که گفته بودند از خوانندگی او خوششان آمده است و آن‌ها را دعوت کردند که به آن‌جا بروند.

پس از رفتن به آن‌جا بود که آکیرا کیوسه متوجه شد دوستش در این مدت در حال به اشتراک گذاشتن آواز خواندن‌های او بود. این آژانس استعدادیابی را اعضای یک گروه دو نفره موزیک به اسم AneLa که لین اوتسوکی و مائوتو سوجیدو نام داشتند پس از این که به گروه خود پایان دادند ایجاد کردند که به نوجوانان با استعداد در موزیک کمک کنند. از جمله گروه‌های موزیک که آن‌ها به ایجادشان کمک کردند می‌توان گروه‌های LEGIT و JAXX/JAXX را نام برد. آن‌ها سپس به آکیرا کیوسه و بنری نائویی و چیهیرو ایسوزوگاوا کمک کردند که یک گروه موزیک سه نفره تشکیل بدهند.

برای ادامه داستان می‌توانید انیمه UniteUp را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه UniteUp و معرفی صداپیشگان

در انیمه یونیت آپ، 3 گروه موسیقی وجود دارد که هر کدام اعضای خاص خود را دارند. این اعضا با وجود داشتن ویژگی‌های رفتاری متفاوت همگی یک چیز را به اشتراک می‌گذارند؛ عشق به موسیقی. همین امر نیز سبب شده تا به نحوی تعامل شیرینی با هم داشته باشند. در ادامه گروه‌های موسیقی مختلف و اعضای آن را معرفی خواهیم کرد:

گروه موسیقی Protostar

آکیرا کیوسه (Akira Kiyose)

آکیرا کیوسه شخصیت اصلی داستان انیمه UniteUp است. او یک دانش آموز دبیرستانی است که به خوانندگی علاقه دارد. پس از این که آواز خواندن او در یک سایت اشتراک گذاری ویدیو توسط یک آژانس استعدادیابی شنیده شد توانست با دو نفر دیگر یک گروه موزیک ایجاد کند.
صداپیشگی این شخصیت را کیکونوسه تویا (Kikunosuke Toya) برعهده داشته است. کیکونوسه در انیمه‌هایی همچون انیمه مرد اره ای به جای شخصیت دنجی، انیمه سامورایی فراری به جای شخصیت فوبوکی و انیمه 4 پسر خانواده یوزوکی به جای شخصیت میکوتو یوزوکی (Mikoto Yuzuki) حضور داشته است.

بنری نائویی (Banri Naoe)

بانری نائوئه، جوانی ۱۷ ساله با خون گروه O است که تحت نام هنری «EVAN» فعالیت می‌کند. او یکی از اعضای گروه پروتوستار در انیمه UniteUp است و به عنوان خواننده‌ای سرشناس و با استعداد شناخته می‌شود. بانری به عنوان بزرگترین عضو گروه، یک شخصیت شاد و مهربان دارد. او از همان ابتدا با آژانس «sMiLea Production»  قرارداد امضا کرد و همراه با آکیرا و چی‌هرو، گروه موسیقی پروتوستار را تشکیل دادند.

با وجود ظاهر آرام و دوستانه‌اش، بانری به شدت جدی و متعهد به حرفه خود است. او از هر فرصتی برای بهبود مهارت‌هایش بهره می‌برد و هیچ چیز را سرسری نمی‌گیرد.

چیهیرو ایسوزوگاوا (Chihiro Isuzugawa)

چی‌هرو ایسوزوگاوا، با نام هنری سوزو، یکی از اعضای جوان و برجسته گروه پروتوستار در انیمه UniteUp است. او که در ۱۵ سالگی با صدای ملایم و آرام خود به صحنه موسیقی قدم گذاشت، کوچکترین عضو این گروه است و توانسته است با آرامش و متانت خود جایگاه ویژه‌ای در دل هوادارانش باز کند. با وجود سن کمش، چی‌هرو همیشه در آرامش به سر می‌برد و این ویژگی او را از دیگر اعضای گروه متمایز می‌کند.

این خواننده جوان با آژانس sMiLea Production قرارداد امضا کرده و در کنار بانری نائوئه و آکیرا کیوسه، گروه پروتوستار را شکل دادند. چی‌هرو از آن دست افراد است که حتی در مواقع سختی، چهره‌اش آرام و بدون تغییر باقی می‌ماند؛ انگار که هیچ‌گاه دچار تلاطم نمی‌شود.

گروه موسیقی Legit

دایکی تاکائو (Daiki Takao)

دایکی تاکائو یکی از اعضای گروه موسیقی Legit در انیمه UniteUp! است که با شخصیت منحصربه‌فرد خود به عنوان مرکز اصلی این گروه شناخته می‌شود. او از آن دسته افرادی است که با وجود زبان تند و گاهی انتقادی، یک عشق عمیق به رقص دارد که این عشق و اشتیاق به رقص، او را از دیگران متمایز می‌کند. شاید با اولین نگاه، زبان تلخ دایکی توجه بسیاری را جلب کند، اما پشت این لایه سخت، فردی وجود دارد که تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین اجراهای ممکن انجام می‌دهد.

دایکی علاوه بر این، شخصیت قوی و پرانرژی‌ دارد که می‌تواند در سخت‌ترین لحظات نیز اعتماد به نفس خود را حفظ کند. او با اینکه در برخوردهای اجتماعی ممکن است کمی سخت‌گیر به نظر برسد، اما همیشه به دنبال بهبود و رشد شخصی است. شور و اشتیاق او به رقص به حدی است که می‌توان گفت، هر بار که روی صحنه قرار می‌گیرد، زندگی‌اش در همان لحظه خلاصه می‌شود.

 ایشو نیجو (Eishiro Nijo)

ایشیرو نیجو شخصیتی بسیار آرام و با وقار دارد که به خوبی در صحنه‌های مختلف خودنمایی می‌کند. او با موهای آبی و چشمان نافذ، خود در انیمه درخشش بی‌‌نظیری دارد. نیجو همیشه در موقعیت‌های حساس تصمیمات منطقی و حساب‌شده می‌گیرد. او در زمینه تحصیلات نیز بسیار موفق است و از همان ابتدا علاقه‌مندیش به سیاست و هدفش برای تبدیل شدن به یک نخست‌وزیر آینده کاملا مشخص است.
با وجود ظاهر آرام و سرد، ایشیرو فردی است که به شدت در دوستی‌هایش وفادار است و ارتباط نزدیکی با دایکی تاکائو، یکی از دوستان قدیمی‌اش، دارد. این دو از زمان کودکی با یکدیگر دوست بوده و حتی در یک مدرسه رقص مشترک تحصیل کرده‌اند.

فوگا توگو (Fuga Togo)

فوقا توگو با سبک منحصر به فرد و شخصیتی اغواگر و وحشی خود به سرعت توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. او پیش از پیوستن به گروه، به عنوان یک مدل فعالیت می‌کرد. همچنین به عنوان یک رقصنده پشتیبان برای گروه AneLa شناخته می‌شد. فوقا نه تنها در زمینه مدلینگ و رقص موفق بوده، بلکه توانسته است با قدرت بالای خود در صحنه‌های موسیقی، یکی از اعضای برجسته Legit شود.

او توانسته است از حرفه قبلی خود به عنوان یک مدل، ارتباطات خود را به صحنه‌های موسیقی منتقل کند و حضوری پررنگ و تأثیرگذار در گروه داشته باشد.

گروه موسیقی Jaxx/Jaxx

گاکوتو هاروکا (Gakuto Haruka)

گاکوتو هاروکا با شخصیت شاداب و خلاق خود به سرعت در میان هوادارانش محبوب شد. او جوانی با انرژی بی‌پایان است که از هر لحظه برای خلق موسیقی و ابراز احساساتش استفاده می‌کند. جالب است که پیش از پیوستن به این گروه، او به تنهایی موسیقی‌هایی که خود ساخته بود را در فضای مجازی با نام مستعار Haruka منتشر می‌کرد. او با صدای منحصر به فردش، به یکی از شخصیت‌های کلیدی گروه تبدیل شده است.

هماره کاتسورا (Homare Katsura)

هوماره کاتسورا یکی از اعضای آرام و متفکر گروه JAXX/JAXX است که با شخصیت نرم و ساکت خود یک تعادل جذاب به جمع پرانرژی این گروه اضافه می‌کند. او به عنوان کسی که ساز کیبورد گروه را می‌نوازد نه تنها به خلق موسیقی کمک می‌کند، بلکه حضوری آرامش‌بخش در میان هم‌گروهی‌هایش دارد.

ایزومی کاشی (Izumi Kashii)

ایزومی کاشی در گروه مسئول نواختن درامز است و با اینکه مسن‌ترین عضو گروه به حساب می‌آید، به نوعی به دیگر اعضا اجازه می‌دهد تا او را به سادگی به بازی بگیرند. ایزومی با قد بلند و شخصیت خونسردش، اغلب در مواقع دشوار آرامش خود را حفظ می‌کند و این ویژگی او را به یک ستون پایدار در گروه تبدیل کرده است.
با این حال، او فردی است که به ندرت خود را در مرکز توجه قرار می‌دهد، بلکه ترجیح می‌دهد در پس‌زمینه باشد و با نواختن درامز، روح گروه را به تپش درآورد.

جون واکاسا (Jun Wakasa)

جون واکاسا بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذراند و عاشق بازی‌های ویدئویی و تماشای انیمه است. او به ندرت برای کاری غیر از موسیقی بیرون می‌رود. در عین حال، او نقش مهمی در گروه به عنوان نوازنده گیتار بیس ایفا می‌کند. او زندگی ساده‌ای دارد و می‌توان گفت یک فرد منزوی است. در زندگی جون دو چیز اهمیت بسیاری دارند؛ موسیقی و جوجه تیغی‌اش هری!

کاناتا مورینمیا (Kanata Morinomiya)

کاناتا موری‌نومیا گیتاریست گروه است که شخصیتی پرانرژی و خوش‌مشرب دارد. او همواره فضای مثبت و دوستانه‌ای را در گروه ایجاد می‌کند. او اهل منطقه کانسای ژاپن است و لهجه کانسای او، به‌خصوص در صحبت‌هایش، از ویژگی‌های منحصر به فردش به حساب می‌آید. کاناتا معمولا در حال شوخی کردن با اعضای دیگر گروه، به‌ویژه گاکوتو، است و شخصیت شیطنت‌آمیز او از همان ابتدا توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

گروه موسیقی AneLa

لین اوتسوکی (Lin Otsuki)

لین اوتسوکی یکی از اعضای گروه موزیک آنلا بود. او به دلیل آسیب دیدگی مجبور به بازنشستگی شد و گروه آنلا به پایان رسید. پس از آن او و مائوتو سوجیدو آژانس استعدادیابی موزیک sMiLea Production را تاسیس کردند و به آموزش نوجوانان دارای استعداد در موزیک پرداختند و به آن‌ها کمک کردند گروه‌های موزیک خود را به وجود آورند. او در دوران کودکی بازیگر بود و شخصیتی پرتلاش و حرفه ای و دوستانه دارد. او به شاگردانش اهمیت می‌دهد و هنگامی که در حال آموزش به آن‌ها است شخصیتی جدی دارد.
سوما سایتو (Soma Saito) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. سوما سایتو یکی از بهترین صداپیشگان ژاپنی است که در کنار این حرفه، خوانندگی را نیز دنبال می‌کند. از نقش‌های برجسته این هنرمند خوش صدا می‌توان به ویلیام جیمز موریارتی در انیمه موریارتی وطن پرست، 9’α در انیمه عشق در فرانیکس، شخصیت دوازده در انیمه ترور در رزونانس و هیوما چیگیری (Hyōma Chigiri) در انیمه قفل آبی اشاره کرد.

مائوتو سوجیدو (Maoto Tsujido)

مائوتو سوجیدو هم‌گروه لین اوتسوکی در گروه موزیک آنلا بود. وقتی لین اوتسوکی دیگر نتوانست ادامه دهد با هم به گروه آنلا پایان دادند. مائوتو سوجیدو سپس نماینده آژانس استعدادیابی موزیک sMiLea Production شد. او همچنین آهنگساز معروفی است که گروه‌های موزیک sMiLea Production در ساختن آهنگ کمک می‌کند . او شخصیتی کم حرف دارد و بیشتر با دوستش لین اوتسوکی صحبت می‌کند.

امتیازات انیمه UniteUp و نقدهای آن

انیمه UniteUp! محصول چندرسانه‌ای شرکت سونی موزیک ژاپن است که در ابتدا به صورت یک کانال یوتیوب در نوامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. این پروژه به تدریج گسترش یافت و در ژانویه ۲۰۲۳، یک انیمه تلویزیونی توسط استودیوی CloverWorks به کارگردانی شین‌چیرو اوشیجیما منتشر شد. این انیمه از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲) در ۱۲ قسمت پخش شد.

انیمه UniteUp! شامل گروه‌های مختلف خوانندگی از جمله Protostar، Legit و Jaxx/Jaxx است که توسط آژانس استعدادهای sMiLea Production گرد هم آورده شده‌اند. فصل دوم این انیمه تحت عنوان UniteUp! -Uni:Birth- برای ژانویه ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.
برخلاف بسیاری از انیمه‌های این سبک، UniteUp! بر اساس یک مانگا نیست. این پروژه به طور مستقیم از کانال یوتیوب آن شکل گرفته و به همین دلیل، داستان و شخصیت‌های آن کاملا جدید و اصیل هستند. این ویژگی آن را از بسیاری از انیمه‌های مشابه متمایز می‌کند و باعث شده تا تمرکز بیشتری روی موسیقی و گروه‌های خوانندگی داشته باشد.
داستان این انیمه بر پایه گروه‌های مختلفی از خوانندگان جوان متمرکز است که هر یک با چالش‌های شخصی و حرفه‌ای روبرو می‌شوند. UniteUp! پیام‌هایی از تلاش، همکاری، و پیگیری رویاها را به نمایش می‌گذارد. هر یک از شخصیت‌ها مسیرهای خاصی را طی می‌کنند، از جمله آکیرا کیوسه که به واسطه‌ی استعدادهای خود در خوانندگی توسط sMiLea Production کشف می‌شود. پیام اصلی این انیمه تاکید بر اهمیت حمایت متقابل و روحیه تیمی است که در فضای رقابتی کمتر دیده می‌شود.

همچنین بخوانید :

شخصیت‌های متنوع آن با تفاوت‌های چشمگیر در سبک و طرز تفکر، این اثر را به یک نمایش جادویی و سرگرم‌کننده تبدیل کرده‌اند. گروه‌های مختلف همچون Jaxx/Jaxx با سبکی نزدیک به یک بند موسیقی و LEGIT که بیشتر شبیه به K-pop است، تفاوت‌های محسوسی دارند. از سوی دیگر، Protostar با سبکی ملایم‌تر که به J-pop نزدیک است، ترکیبی از ملایمت و نشاط را به نمایش می‌گذارد. شاید این انیمه به شدت دراماتیک مثل Idolish7 نباشد، اما اگر به دنبال چیزی سبک‌تر و دوستانه‌تر هستید، قطعاً می‌تواند لذت‌بخش‌تر باشد.

یکی از نکات برجسته UniteUp! عدم وجود رقابت تند بین آیدل‌ها است؛ همه تحت یک آژانس قرار دارند و این باعث شده تا فضای گرم و دوستانه‌تری داشته باشند. این تعاملات دوستانه و لحظات دلگرم‌کننده از جمله عواملی هستند که تماشاگران را به این انیمه جذب می‌کنند.

اگر بخواهم مقایسه‌ای انجام دهم، UniteUp! حس و حالی شبیه به انیمه My Roommate is a Cat دارد، البته در دنیای آیدل‌ها. این انیمه لحظات شاد و خنده‌دار فراوانی دارد و در عین حال کمی درام نیز برای پیشرفت داستان به همراه دارد. با این حال، هدف اصلی آن ایجاد حسی دلنشین و آرامش‌بخش است. شخصیت آکیرا به خوبی توانسته است خود را در اولین قسمت به مخاطب نزدیک کند. همچنین، نمایش تلاش‌های اعضای Protostar برای تبدیل شدن از استریمرهای آنلاین به آیدل‌های واقعی، به خوبی پیشرفت تدریجی و تلاش آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

اگر به دنبال یک انیمه شیرین، گرم و دلنشین هستید که قلبتان را با محبت پر کند، انیمه UniteUp! را حتما در لیست تماشای خود قرار دهید.

کلام آخر 

در این مقاله از سایت پلازا بررسی انیمه متحد شده را انجام دادیم و در مورد داستان و کاراکترها و نمرات آن در سایت‌های معروف صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمه متحد شده را تماشا کنید و اگر به انیمه‌های ژانر موزیک علاقه دارید و حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این انیمه لذت ببرید و می‌خواهید با کاراکترهای دیگر این انیمه نیز آشنا شوید، دانلود انیمه UniteUp را شروع کنید. می‌توانید نظرتان درباره انیمه متحد شدن را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر برای انیمه مورد علاقه شما در این سایت مقاله وجود ندارد می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا آن را آماده کنیم و در سایت قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل