چگونه با افزایش کامنت در اینستاگرام تعامل را بالا ببریم؟

چگونه با افزایش کامنت در اینستاگرام تعامل را بالا ببریم؟

هزاران برند تجاری مختلف از طریق کامنت گیری در داخل پلتفرم اینستاگرام توانسته‌اند شمار زیادی از مخاطبین را به مشتریان وفادار و دائمی خود تبدیل کنند! برای افزایش کامنت در اینستاگرام نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف و آسمان خراش نیست، بلکه شما با استفاده از برخی تکنیک‌های ساده اما هوشمندانه می‌توانید به راحتی تعداد زیادی کامنت مثبت از مخاطبین خود دریافت کنید.

همان طور که خودتان می‌دانید، گرفتن کامنت در Instagram یکی از نشانه‌های اصلی معتبر بودن پیج و برند تجاری است، به همین دلیل بعد از لایک گرفتن و ویو، افزایش کامنت یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید برای پیج خود برا هر یک از پست‌ها انجام دهید. پلازا در این مطلب به شما آموزش خواهد داد که چگونه و با استفاده از چه تکنیک‌های خلاقانه‌ای کامنت‌های خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

فهرست مطالب 

اهمیت افزایش کامنت در اینستاگرام

ترفند افزایش کامنت اینستاگرام با توجه به به روز شدن الگوریتم این پلتفرم بسیار مهم شده است. به گونه‌ای که حتی الگوریتم این پلتفرم تعداد و نوع کامنت‌ها را شاخصی برای بررسی و آنالیز و اعتباردهی به پیج‌ها در نظر گرفته است!

افزایش کامنت در اینستاگرام

حتی برای افزایش درآمد از طریق اینستاگرام، شما لازم است که تعداد کامنت‌های مثبت و کامنت‌هایی در قالب رضایت مشتریان و حتی پاسخ و پرسش را افزایش دهید. با این کار در واقع توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و به نوعی اعتماد آن‌ها را نسبت به خود افزایش می‌دهید. در نهایت باید بگوییم که افزایش کامنت در اینستاگرام یکی از بهترین روش‌های افزایش فروش در این بستر و اعتمادسازی است.

همچنین بخوانید :

تکنیک‌های جادویی و هوشمندانه افزایش کامنت اینستاگرام!

تکنیک‌های زیادی برای افزایش تعداد کامنت در اینستاگرام وجود دارند، اما روش‌هایی که ما می‌خواهیم برای شما معرفی کنیم تا بتوانید به روشی موثرتر و سریع‌تر تعداد کامنت پست‌های خودتان را افزایش دهید.

۱. پاسخ دادن سریع و کامل به کامنت‌ها

اصل بسیار مهمی که در رابطه با ترفند افزایش کامنت در اینستاگرام وجود دارد، این است که شما همیشه سعی کنید به تک تک کامنت مخاطبین خود پاسخ کامل و شفافی بدهید. با انجام این کار در واقع پروسه ارزش دهی به نظرات و کامنت افراد را آغاز کرده و می‌توانید از این پس شاهد افزایش کامنت باشید. متاسفانه بسیاری از پیج‌حای معروف این امر را نادیده می‌گیرند و به همین دلیل نمی‌توانند به نتایج مطلوب و دلخخواه خود دست یابند.

پس برای افزایش تعامل در اینستاگرام و جلب اعتماد مخاطبین خود، بایستی به تمامی کامنت‌ها در زیر هر یک از پست‌های خود پاسخ کامل بدهید.

۲. تولید محتوای وایرال و ارزشمند

شاه کلید روش‌ های افزایش کامنت اینستاگرام، تولید محتوای ارزشمند و کاربر پسند است! هیچ چیزی به اندازه تولید محتوا و پست‌های ارزشمند و کاربر پسند نمی‌تواند میزان تعامل شما با مخاطبینتان را افزایش دهد. پس قبل از انجام هر کاری تمرکز خود را بر روی تولید محتوای کاملا خاص و خلاقانه بکنید تا بتوانید در کمترین زمان بیشترین تعداد کامنت را دریافت کنید.

حتی لازمه افزایش فروش در اینستاگرام هم تولید محتوای باکیفیت و در راستای تامین نیازهای مخاطبین است. پس این مورد را جدی بگیرید و از همین الان به فکر تغییر استراتژی محتوایی باشید!

۳. نوشتن کپشن خاص و جذاب

کپشن، پرکاربردترین ابزار برای جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری وفادار است. اما سبک نوشتاری و استراتژی که برای نوشتن یک کپشن حرفه‌ای باید در نظر گرفته شود، بایستی کاملا متفاوت و منحصربه‌فرد باشد. نوشتن کپشن‌های جذاب و کپشن‌هایی که بیشتر ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند در نهایت منجر به کامنت گذاری از سوی آن‌ها می‌شود. یعنی شما با تولید محتوای جذاب و نوشتن کپشن خلاقانه می‌توانید به راحتی پروسه افزایش کامنت در اینستاگرام رابا موفقیت انجام دهید.

همچنین بخوانید :

خوشبختانه از نظر تعداد کاراکتر دست شما در کپشن نویسی باز است؛ چراکه اینستاگرام حدود ۲۲۰ کاراکتر را برای قسمت توضیحات هر پست در نظر گرفته است. طبق بررسی‌های صورت گرفته بهترین حالت برای کپشن نویسی، در نظر گرفتن کمتر از ۶۰ کاراکتر توضیحات برای هر پست است. اما باید سعی کنید که جملاتی اغواگرنه و جذب کننده برای جلب توجه هر چه بیشتر مخاطبین و مجبور کردن آن‌ها به کامنت گذاشتن استفاده کنید!

۴. برگزار کردن مسابقات متعدد

آیا شما به عنوان یک مخاطب در اینستاگرام می‌توانید مسابقات پرچالش و پرمخاطب را نادیده بگیرید؟ قطعا و بدون شک خیر! پس سعی کنید همیشه در پیج خود مسابقات مختلفی را به صورت پست و استوری برگزار کنید. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که هر جا اسم از مسابقه و چالش باشد، آنجا بیشترین میزان تعامل و ارتباط مخاطبین خواهد بود.

طبق آمارگیری‌های صورت گرفته در اینستاگرام، حدود ۷۰ برابر تعداد کامنت در پست‌های دارای مسابقات بیشتر از پست‌های معمولی است! این یعنی اهمیت برگزاری چالش و مسابقه حتی از تبلیغات در اینستاگرام هم بیشتر است. البته علاوه بر اینکه برگزاری چالش منجر به افزایش کامنت در اینستاگرام می‌شود، این روش می‌تواند باعث شود تا مخاطبین دوستان خود را هم منشن کنند و به همین ترتیب رفته رفته تعداد کامنت‌ها و حتی فالوورهای شما افزایش می‌یابد.

همچنین بخوانید :

این را هم بدانید که هیچ حد و مرزی برای مسابقات و چالش‌ها وجود ندارد، تمامی نتایج مربوط به این چالش‌ها دقیقا به میزان خلاقیت و هوش شما بستگی دارد. با طراحی مسابقات خاص و مرجع می‌توانید بیشتر از تمامی رقبای خود بین مخاطبین بازار هدف دیده و شنیده شوید!

۵. مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید (CTA)

نوشتن یک کال تو اکشن قوی یا همان دعوت به اقدام، می‌تواند تا حد زیادی منجر به افزایش کامنت در اینستاگرام شود. وقتی شما از مخاطب خود در انتهای محتوای پست می‌خواهید که کاری را انجام دهد، ممکن است برای او سوالاتی در این زمینه پیش بیاید و به ناگزیر برای رسیدن به پاسخ سوالات خود در زیر همان پست برای شما کامنت خواهد گذاشت!

همچنین بخوانید :

همیشه سعی کنید از کار تو اکشن‌هایی استفاده کنید که پاسخ آن‌ها به یک کلمه خیر یا بله ختم نشود! این دسته از CTA ها هیچ سودی از نظر کامنت گیری برای شما ندارند. برای مثال از کال تو اکشن‌های زیر استفاده کنید تا بتوانید کامنت بیشتری دریافت کنید:

  • چرا از این غذاها خوشتان می‌آید؟
  • کسی در مورد تاریخچه این ماشین چیزی می‌داند؟

چه نوع کامنت‌هایی برای اینستاگرام ارزشمند هستند؟

حال که با ۵ مورد از بهترین روش های افزایش کامنت اینستاگرام آشنا شدید، نوبت آن است که در مورد ارزشمند بودن کامنت‌ها صحبت کنیم. کدام کامنت‌ها بیشترین میزان ارزش را از نظر الگوریتم اینستاگرام دارند؟ شما باید بدانید که کدام نوع کامنت‌ها می‌توانند بیشتر توجه اینستاگرام را به پیچ شما جلب کنند. به همین دلیل در این بخش قصد داریم چند مورد از بهترین و ارزشمندترین نوع کامنت‌ها را معرفی کنیم. برای نمونه کامنت‌هایی که ارتباط بیشتری با محتوای پست شما دارند، طبیعتا ارزشمندتر هستند.

همچنین آن دسته از کامنت‌هایی که در حد یک الی دو جمله بوده و زیاد طولانی نیستند، بیشتر مورد توجه اینستاگرام قرار می‌گیرند و امتیاز بیشتری دارند.

همچنین بخوانید :

آیا خریدن کامنت می‌تواند برای افزایش تعداد کامنت مناسب باشد؟

آیا شما هم می‌خواهید با خرید کامنت تعامل خود را افزایش دهید؟ اگر دوست دارید که با مشکلات بزرگی از طرف اینستاگرام رو‌به‌رو شوید حتما این کار را انجام دهید! خریدن کامنت‌هایی توسط بات‌ها نه تنها هیچ سودی برای ارتقای پیج شما ندارد، بلکه حتی کاربران با دیدن این کامنت‌ها به راحتی می‌توانند فیک بودن آن‌ها را تشخیص دهند. در نتیجه اعتماد خود نسبت به پیج شما را از دست می‌دهند.

کلام اخر

در این مطلب از پلازا ما سعی کردیم تا بهترین و موثرترین روش‌های افزایش کامنت در اینستاگرام را معرفی کنیم. با استفاده از این روش‌ها و ترفندها شما به صورت کاملا اصولی می‌توانید تعداد کامنت‌های مثبت و موثر پست‌های خودتان را افزایش دهید.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل