سریال و انمیشن

معرفی و نقد انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند (Yatagarasu)

معرفی و نقد انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند (Yatagarasu)

انیمه یاتاگراسو (Yatagarasu: The Raven Does Not Choose Its Master) یک سریال تلویزیونی جدید است که در بهار 2024 توسط استودیو Pierrot تولید و منتشر شد.

انیمه Yatagarasu: A Crow Does Not Choose Its Master بر اساس یک سری رمان ژاپنی نوشته چیساتو آبه ساخته شده و داستان آن در دنیایی فانتزی به نام یامائوچی اتفاق می‌افتد که در آن کلاغ‌های سه پایی زندگی می‌کنند که قادرند به انسان تبدیل شوند.

این انیمه دیدنی و جذاب داستانی فانتزی و هیجان‌انگیز را در دنیایی منحصر به فرد به تصویر می‌کشد. با تیم تولید قوی و شخصیت‌های جذاب، این انیمه توانسته است توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و به یکی از آثار موفق سال 2024 تبدیل شود. با ما همراه باشید تا انیمه یاتاگاروسو را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

داستان انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند

انیمه یاتاگراسو: کلاغ سرنوشتش را انتخاب نمی‌کند، دارای دنیایی فانتزی و کاملا خیالی به نام یامائوچی است. در در این دنیا یاتاگراسوها، نژادی از کلاغ‌های سه‌پا که توانایی تبدیل شدن به انسان را دارند، وجود دارند؛ برخی از آن‌ها در خدمت به خاندان‌های اشرافی هستند و برخی دیگر نیز آزاد و رها همانند یک شهروند عادی زندگی می‌کنند. یامائوچی به چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم شده که هر کدام تحت فرمانروایی یک خانواده اشرافی قرار دارند.

داستان از آن‌جایی آغاز می‌شود که پسر کوچکتر پادشاه که به عنوان ولیعهد پادشاهی نیز انتخاب شده است، در شرف انتخاب کردن همسر و به تخت نشستن است. اما عده زیادی هستند که قصد کشتن او و تصاحب تاج و تخت هستند. از این رو، یوکیا (Yukiya)، پسر یکی از رهبران منطقه شمال است که به عنوان خادم شخصی شاهزاده ولیعهد پادشاهی، وکامییا (Wakamiya)، منصوب می‌شود.

با ورود به دربار امپراتوری، یوکیا به سرعت درگیر دسیسه‌ها و توطئه‌هایی می‌شود که هدفشان سرنگونی وارث تاج و تخت است. در این مسیر، او با قتل‌ها، معماها و حمله‌های دشمنی ناشناخته روبرو می‌شود که همه این‌ها باعث پیچیده‌تر شدن داستان می‌گردد.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند

کاراکترهای انیمه Yatagarasu: A Crow Does Not Choose Its Master نقطه قوت این انیمه هستند. هر کدام از این کاراکترها با داشتن خلقیات و رفتارهای متفاوتی طراحی شده‌اند. درواقع، این انیمه دارای شخصیت‌های متنوع و جذابی است که هر کدام نقشی کلیدی در داستان پیچیده و درام این انیمه ایفا می‌کنند. در اینجا به معرفی برخی از شخصیت‌های اصلی و فرعی این انیمه می‌پردازیم:

یوکیا (Yukiya)

معرفی انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند

یوکیا پسر رهبر منطقه شمال است که به مدت 1 سال برای خدمت به ولیعهد به قصر او می‌رود. مادر یوکیا با دیگر برادرانش یکی نیست. با این حال، آن‌ها مانند برادرهای واقعی در کنار هم زندگی می‌کنند و به هم وفادارند.

یوکیا در ابتدا چندان تمایلی به خدمت به شاهزاده ندارد و می‌خواهد در خانه و کنار دیگر اعضای خانواده‌اش بماند. اما به مرور و با شناختن شاهزاده مصمم می‌شود که به او کمک کند. یوکیا در طی داستان با توطئه‌ها و دسیسه‌های دربار مواجه می‌شود و باید از وفاداری و مهارت‌های خود برای نجات شاهزاده استفاده کند.

موتسومی تامورا (Mutsumi Tamura) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. تامورا با این که یک زن است، اما به دلیل صدای خاص خود پسران نوجوان زیادی را دوبله کرده است. او تاکنون در انیمه‌هایی همچون انیمه عشق در فرانیس به جای شخصیت زورومه (Zorome)، انیمه ساخته شده در آبیس به جای شخصیت نات (Nat) و خون آشامی که سه سوته میمیره به جای شخصیت جان (John) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

واکامییا (Wakamiya)

بررسی انیمه Yatagarasu: A Crow Does Not Choose Its Master

شاهزاده تاجدار که یوکیا خادم شخصی او می‌شود. وکامییا شخصیت اصلی دیگری است که در مرکز دسیسه‌های سیاسی و تهدیدات قرار دارد. به دلیل این که سوقصدهای زیادی از کودکی به جان او شده است، به هیچکس اعتماد ندارد. همین موضوع سبب شده تا در قصرش به تنهایی با محافظش و یوکیا زندگی کند. واکامیا معمولا کارهای خود را به یوکیا می‌سپارد، حتی اگر آن کارها واقعا سخت باشند.

او شخصیتی پیچیده و جذاب دارد که بین قدرت و مسئولیت‌های خود گرفتار شده است. واکامییا بعدها یوکیا را به عنوان همراه همیشگی و مشاور خود انتخاب می‌کند.

میو ایرونو (Miyu Irino) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او تاکنون در انیمه‌های بسیاری و به جای شخصیت‌های مختلفی صحبت کرده که معروف‌ترین آن‌ها هاکو در انیمه شهر اشباح است. از دیگر شخصیت‌هایی که ایرونو با صدای خاص و جذابش دوبله کرده می‌توان به شیا ایشیدا (Shoya Ishida) در انیمه صدای خاموش، یویچیرو هایاکویا (Yuichiro Hyakuya) در انیمه اسرافیل پایانی و ریتسو کاگیاما (Ritsu Kageyama) در انیمه موب سایکو 100 اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

سومیو (Sumio)

زمان پخش انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند

سومیو یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند است. او محافظ شخصی و دوست دوران کودکی واکامییا است. سومیو فردی وفادار و قوی است که در موقعیت‌های خطرناک نقش مهمی در حفاظت از شاهزاده و پیشبرد داستان ایفا می‌کند. شخصیت Sumio به دلیل توانایی‌های برجسته‌اش در مبارزه و همچنین شجاعت و وفاداری‌اش، یکی از شخصیت‌های محبوب و مهم در انیمه به شمار می‌رود.

ایجی تاکئوچی (Eiji Takeuchi) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. تاکئوچی در انیمه‌هایی همچون انیمه کلاس نخبگان به جای شخصیت کن سودو (Sudou Ken) و انیمه انتقام جویان توکیو به جای شخصیت اوسانی نوبوتاکا (Osanai Nobutaka) صحبت کرده است.

آسبی (Asebi)

زمان پخش انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند

او دختر دوم خانواده‌ای اشرافی از منطقه شرقی است و در عوض خواهرش به مراسم ازدواج اعزام می‌شود. آسبی به سرعت درگیر دسیسه‌های سیاسی و توطئه‌های درباری می‌شود که محور اصلی داستان این انیمه را تشکیل می‌دهند.

آسبی با ویژگی‌های منحصر به فردی همچون خوش‌بینی ابدی و مهارت بالایش در نواختن ساز شناخته می‌شود. با این که یک دختر اشراف‌زاده است، اما همانند یک دختر ساده‌دل و مهربان رفتار می‌کند؛ دختری که هیچ چیز از حیله‌گری اشراف نمی‌داند. در ابتدا، او از سوی رقیبانش که برای ازدواج با شاهزاده به قصر آمده‌اند مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. اما رفته رفته خلق و خوی او سبب می‌شود همه او را دوست بدارند.

او همچنین به عنوان یک شکل‌دهنده (شاپ‌شیفتر) معرفی شده که می‌تواند به یک کلاغ تبدیل شود. این ویژگی‌ها به او نقش مهمی در دنیای پیچیده و پر از توطئه یامائوچی می‌دهد.

رینا هونیزومی (Honizumi Rina) صداپیشگی شخصیت دوست داشتنی آسبی را برعهده داشته است. او به بخاطر دوبله درمانگر و دوست قدیمی سونگ جین وو، لی جو هه (Lee Joo-Hee) در انیمه سولو لولینگ شناخته شده است.

همچنین بخوانید :

هامایو (Hamayū)

داستان انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند

هامایو یکی از 4 دختر اشراف‌زاده‌ای بوده که برای ازدواج با واکامیا به قصر آمده است. با این که ازدواج با واکامییا، ولیعهد پادشاهی، یک مزیت محسوب می‌شود و هر 4 نفر باید تلاش خود را برای انتخاب شدن بکنند، اما هامایو چندان تمایلی به این کار ندارد. او معمولا با یک جام شراب بر لب برکه و درحال نوشیدن دیده می‌شود. هامایو با وجود اخلاق تندی که دارد، اما به خوبی از آسبی حمایت می‌کند.

ویس اکتور این شخصیت یکی از صداپیشگان مطرح ژاپنی است. هیروکی نانامی (Hiroki Nanami) بیشتر به عنوان یک بازیگر و خواننده شناخته می‌شود. با این حال، انیمه‌های ارزشمندی نیز در کارنامه دارد. از بین آثاری که او دوبله کرده می‌توان به انیمه یوسوکه به جای شخصیت نیکیتا (Nikiita) و انیمه ماشل به جای آبیس رازور (Abyss Razor) اشاره کرد.

شیراتاما (Shiratama)

شخصیت های انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند

شیراتاما یکی دیگر از 4 زنی است که برای ازدواج با شاهزاده به قصر آمده است. او در ابتدا بسیار دوستانه رفتار می‌کند، اما به تدریج روی حیله‌گر و دسیسه‌چین خود را آشکار می‌کند. شیراتاما می‌خواهد به هر قیمتی که شده با شاهزاده ازدواج کند و به قبیله خود کمک کند. برای رسیدن به هدف خود نیز از هیچ‌کاری ابایی ندارد.

ری کوگیمیا (Rie Kugimiya) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او نقش‌های بسیار مهمی را در طول دوره حرفه‌ای خود ایفا کرده که از بین آن‌ها می‌توان آلفونس الریک (Alphonse Elric) در انیمه کیمیاگر تمام فلزی، تایگا آیساکا (Taiga Aisaka) در انیمه تورادورا، کاگورا در انیمه گینتاما، رقص در باند خون آشام به جای شخصیت هیستریکا (Hysterica)، انیمه پادشاهی به جای (Heliao Diao) و انیمه نیروی آتش به جای شخصیت هائوموا (Haumea)، را نام برد.

نقد انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند

انیمه Karasu wa Aruji wo Erabanai که به فارسی به عنوان کلاغ ارباب خود را انتخاب نمی‌کند شناخته می‌شود، یکی از انیمه‌های جذاب و تازه‌وارد بهار 2024 است که توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. این انیمه بر اساس دومین رمان از مجموعه رمان‌های یاتاگرسو نوشته Chisato Abe و توسط استودیو Pierrot تولید شده است.

انیمه یاتاگاروسو در 20 قسمت خلاصه می‌شود. این اثر زیبا از 6 آپریل 2024 (18 فروردین 1403) شروع به پخش کرد. این انیمه توسط یوشیاکی کیوگوکو (Yoshiaki Kyougoku) کارگردانی شده و Yukiko Yamamuro نویسنده سریال است. طراحی شخصیت‌ها توسط تاکوما نوریتا (Takumo Norita) و موسیقی توسط ایشی ساگاوا (Eishi Segawa) ساخته شده است. همچنین، NHK و NHK Enterprises در تولید این انیمه نقش داشته‌اند.

کاراکترهای انیمه Yatagarasu: A Crow Does Not Choose Its Master

داستان این انیمه با ترکیب عناصر فانتزی و واقع‌گرایانه، یک تجربه تازه و جذاب را برای بینندگان فراهم می‌کند. تغییر شکل انسان‌ها به کلاغ‌های سه‌پا نه تنها به داستان جلوه‌ای منحصر به فرد می‌بخشد، بلکه لایه‌ای از نمادگرایی را نیز به آن اضافه می‌کند که می‌تواند با ارتباط بین وضعیت اجتماعی و شکل‌گیری فیزیکی شخصیت‌ها مورد بررسی قرار گیرد. این عنصر فانتزی در کنار جزئیات تاریخی و درام‌های سیاسی، ترکیبی گیرا از اکشن، ماجراجویی و پیچیدگی‌های روابط انسانی را به نمایش می‌گذارد.

یکی از نقاط قوت این انیمه، طراحی بصری و هنری آن است. از چشم‌اندازهای طبیعی گرفته تا جزئیات دقیق لباس‌ها و معماری، همه چیز با دقت و زیبایی تمام به تصویر کشیده شده است. موسیقی متن نیز با دو آهنگ اصلی “Poi” و “Tokoshie” به ترتیب برای افتتاحیه و اختتامیه، توانسته است حال و هوای خاصی به انیمه ببخشد، هرچند که برخی معتقدند این دو آهنگ می‌توانستند جای خود را عوض کنند تا تطابق بهتری با فضای کلی داستان داشته باشند.

اگرچه Yatagarasu: A Crow Does Not Choose Its Master در برخی موارد ممکن است به دلیل تمرکز زیاد بر سیاست‌های درباری و تعاملات پیچیده، برای برخی مخاطبان سخت‌فهم باشد، اما صبر و دقت در پیگیری داستان باعث می‌شود که از جذابیت‌های این سریال بهره‌مند شوند. در نهایت، این انیمه با ارائه یک داستان منحصر به فرد و شخصیت‌هایی به یاد ماندنی، می‌تواند یکی از برجسته‌ترین آثار فصل بهار 2024 باشد.

امتیازات انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند

انیمه Yatagarasu: A Crow Does Not Choose Its Master تا به حال بازخوردهای مثبتی از مخاطبان دریافت کرده است. در سایت MyAnimeList، این انیمه با امتیاز 7.45 از 10 و در سایت imdb نیز نمره 8.5 رتبه‌بندی شده است. این‌ها نشان‌دهنده جذابیت و کیفیت بالای آن و محبوبیت این انیمه در بین مخاطبین است.

کلام آخر

انیمه کلاغ اربابش را انتخاب نمی کند را می‌توان جذاب‌ترین انیمه فانتزی-تاریخی فصل بهار دانست. هر چند در بین آثار دیگری که در این فصل منتشر شده‌اند، انیمه یاتاگاروسو ممکن است چندان دیده نشده باشد. با این حال، اثری ارزشمند بوده و می‌تواند جز انیمه‌های موردعلاقه شما باشد. از این که با پلازا همراه بودید سپاسگزاریم. لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا