سریال و انمیشن

نحوه خاموش و ریست کردن لپ تاپ و کامپیوتر با کیبورد

نحوه خاموش و ریست کردن لپ تاپ و کامپیوتر با کیبورد

امروزه لپ تاپ‌های مختلفی با برندهای گوناگون در بازار رویت می‌شود. در حالی که هر یک از آنان دارای ویژگی‌های خاص نرم افزاری هستند. اگر تصمیم دارید با نحوه خاموش کردن لپ تاپ با کیبورد آشنا شوید، تصمیم داریم در مراحلی آسان، این کار را به شما آموزش دهیم.

برای خاموش کردن یا ریست کردن کامپیوتر با کیبورد نیازی به در اختیار داشتن کیبورد جداگانه با برند یا مدل خاصی نیست و از طریق همان کیبورد ساده لپ تاپ نیز می‌توانید به سراغ ریست کردن کامپیوتر با کیبورد بروید. این اقدام یک راه حل ساده و کارآمد بوده است تا کاربران بدون نیاز به لمس پدموس و یا اتصال موس‌های جداگانه بتوانند به خاموش کردن مک با کیبورد بپردازند. ناگفته نماند که این میانبرها برای تمامی ویندوزها در تمامی مدل‌ها کارایی داشته است که امکان استفاده از آنها برای ریست کردن مک با کیبورد نیز مقدور خواهد بود. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

خاموش کردن لپ تاپ با کیبورد

ساده‌ترین راه برای ریست کردن لپ تاپ با کیبورد می‌باشد؛ زیرا در این زمینه دیگر نیازی به استفاده از پدموس نیست و کاربر عملا می‌تواند بدون آنکه نیازی به دستکاری موس داشته باشد، خاموش کردن کامپیوتر با Keyboard را به سرانجام برساند. شاید در نگاه اول این اقدام یک کار بی‌فایده به نظر برسد، اما موضوعی که درخصوص ریست کردن کامپیوتر با کیبورد باید به آن اشاره شود، ضعف سخت افزاری لپ تاپ‌ها بوده است.

در مواقعی که اقدامات سنگین توسط کاربر روی لپ تاپ انجام می‌گیرد، برای پشت سرگذاشتن پردازش‌های قبلی، معمولا ویندوز به حالت هنگ در می‌آید که در این زمینه موس دیگر کار نخواهد کرد و کاربر برای خاموش کردن مک با کیبورد باید به ریست کردن ویندوز یا مک بپردازد. در ادامه این مقاله به روش ریست کردن مک با کیبورد اشاره خواهیم داشت که پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید.

خاموش کردن لپ تاپ با کیبورد

اگر تصمیم دارید با روش‌های کاربردی درخصوص خاموش کردن ویندوز با کیبورد آشنا شوید، کافیست که ادامه این مقاله را دنبال کنید؛ زیرا در ادامه تصمیم داریم ۳ روش ساده ولی کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که براساس آن‌ها می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، با روش خاموش کردن لپ تاپ با کیبورد آشنا شوید.

Alt + F4

کلیدهای ترکیبی آلت + اف ۴ یک مسیر ساده برای بستن برنامه و پنجره‌های اضافی بوده است که اگر در پایان چیزی برای بستن وجود نداشته باشد مستقیما به پنجره خاموش یا ریست کردن ویندوز منتقل خواهید شد. بعد از اینکار کافیست که از کلیدهای بالا یا پایین کیبورد استفاده کنید تا بخش موردنظر شما در پنجره باز شده به نمایش در بیاید و سپس با زدن دکمه اینتر سیستم ویندوز خود را ریستارت یا خاموش نمایید. این روش یکی از ساده‌ترین مسیرهای موجود برای خاموش نمودن ویندوز است.

همچنین بخوانید :

Ctrl + Alt + Del

خاموش کردن لپ تاپ با کیبورد

یکی از روش‌های کاربردی برای دستیابی به تسک منیجر ویندوز و یا خاموش، ریستارت و حتی Sleep کردن ویندوز، استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Alt + Del است. با زدن این دکمه‌ها شاهد یک صفحه جدید خواهید بود که در سمت راست آن می‌توانید حالت ویندوز را به خاموشی و یا ریستارت تغییر دهید. در کنار این موارد، بخش‌های دیگری نیز برایتان به نمایش درخواهد آمد که از اصلی‌ترین آنها می‌توان به حالت قفل ویندوز، سوئیچ بین اکانت‌ها، تغییر پسورد و… اشاره داشت که همگی این موارد فقط با سه کلید Ctrl + Alt + Del به نمایش درخواهند آمد.

Win + X

برای اینکه پنجره استارت ویندوز به نمایش در بیاید، کافیست که از کلیدهای ترکیبی ویندوز + ایکس استفاده کنید. با زدن این دکمه‌ها شاهد به نمایش درآمدن بخش‌های بیشتری نیز خواهید بود که بسته به نیاز یا سلیقه خود می‌توانید از آنها کمک بگیرید. بعد از اینکه Win + X را زدید، کافیست که دو فلش بالا دهید تا نشانگر موس روی گزینه Shut down or sign out بیاید و سپس با زدن دکمه سمت راست می‌توانید به بخش مربوط به خاموش یا ریستارت و قفل کردن ویندوز وارد شوید و سپس با زدن اینتر می‌توانید دستورات خود را روی ویندوز اعمال کنید.

همچنین بخوانید :

تمام. همانطور که شاهد بودید در مدت زمان کوتاهی می‌توانید برای خاموش کردن ویندوز از کلیدهای ترکیبی ذکر شده استفاده کنید.

سخن پایانی

آموزش خاموش کردن لپ تاپ با کیبورد به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید، در این زمینه به آموزش ساده ولی خوبی در خصوص ریست کردن لپ تاپ با کیبورد اشاره شد. شما عزیزان در ادامه این مقاله می‌توانید ما را همراهی کنید و اگر در خصوص خاموش کردن کامپیوتر با کیبورد یا ریست کردن مک با کیبورد سوال یا نظری داشتید، دیدگاه خود را برایمان ارسال کنید. همچنین می‌توانید نقدهای مثبت و منفی خود نسبت به مقاله ریست کردن کامپیوتر با کیبورد را به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران نیز امکان بهره‌وری بیشتر از مقاله خاموش کردن مک با کیبورد را داشته باشند.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا