سریال و انمیشن

نقد و بررسی گوشی ریلمی Realme C65 5G؛ بهترین گوشی 5G با قیمت مناسب

نقد و بررسی گوشی ریلمی Realme C65 5G؛ بهترین گوشی 5G با قیمت مناسب

به تازگی شاهد رونمایی سری جدید محصولات شرکت Realme بودیم. گوشی ریلمی C65 5G که یک گوشی هوشمند اقتصادی است، با هوش مصنوعی و سخت‌افزاری مناسب خواهد شد.

حال که این شرکت، برخی مشخصات گوشی جدید خود را به طور رسمی تأیید کرده است، می‌توانیم آن را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم. همواره از سری C ریلمی به عنوان سری اقتصادی این شرکت چینی یاد می‌شود، اما به نظر می‌رسد در گوشی Realme C65 5G شاهد تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی هستیم.

امروزه با راه‌اندازی شبکه 5G کمپانی‌‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند، همواره سعی می‌کنند محصولات خود را با این قابلیت تولید کنند. اما کمپانی‌هایی همچون سامسونگ، گوشی‌های 5G خود را با قیمت بالا عرضه می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از کاربران از خرید یک موبایل 5G لااقل در رده‌ی قیمتی ارزان، پشیمان شوند. اما شرکت چینی Realme توانسته محصولی اقتصادی تولید کند که از مشخصات جذابی چون فناوری 5G بهره می‌برد. در ادامه این مطلب پلازا، نگاهی نزدیک و دقیق به گوشی ریلمی C65 5Gخواهیم انداخت، تا با این محصول جذاب آشنا شوید.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گوشی ریلمی C65 5G

ویژگی‌ها گوشی ریلمی C65 5G
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۷۲۰x۱۶۰۴
پردازنده دایمنسیتی ۶۳۰۰
پردازنده گرافیکی Mali-G57
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری Realme UI 5.0
حافظه/رم ۶۴ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم
دوربین‌ ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۱۵ واتی
قیمت حدود ۱۲۰ یورو

بررسی کامل گوشی Realme C65 5G

Realme که اولین گوشی خود را در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد، تقریبا برندی نوپا در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود، اما در همین چند سال با تولید گوشی‌های با کیفیت خوش‌قیمت، توانست رفته رفته سهمی از بازار را تصاحب کند. محصول جدید ریلمی نیز با طراحی جدید به‌خصوص در چینش دوربین‌ها و پشت گوشی و البته قیمت مناسب، مطمئنا طرفداران خاص خود را خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

با توجه به این که گوشی Realme C65 5G یک گوشی بالا رده نیست، ممکن است بسیاری از افراد انتظار زیادی از مشخصات فنی آن نداشته باشند. علی‌رغم این که گوشی ریلمی C65 5G به عنوان یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت شناخته می‌شود، دارای مشخصات فنی شگفت‌انگیزی است. همچنین این محصول با قابلیت‌های ویژه‌ای همراه شده، تا بهترین کارایی را داشته باشد. می‌توان گفت که ریلمی یک مجموعه کامل و پیشرفته را برای کاربران فراهم کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات این گوشی می‌پردازیم، تا به قدرت واقعی ریلمی پی ببرید.

بررسی کامل گوشی Realme C65 5G

طراحی گوشی Realme C65 5G  

گوشی ریلمی C۶۵ ۵G از طراحی جدیدی بهره‌ می‌برد و اولین چیزی که در طراحی این محصول توجه کاربران را جلب می‌کند، قسمت پشتی آن است. شاهد استفاده از قاب پشتی باکیفیت و ماژول دوربین بزرگ دایره‌ای شکل در این مدل هستیم که از چهار دایره کوچک تشکیل شده است.  حاشیه‌های دو طرف صفحه نمایش نسبتا باریک بوده و در بخش پایینی دارای بیشترین ضخامت هستند. وزن این دستگاه تنها ۱۹۰ گرم بوده و دارای ضخامت ۷.۸۹ میلی‌متر است، بنابراین می‌توان آن را یک گوشی هوشمند نسبتا ظریف و خوش‌دست معرفی کرد.

همچنین بخوانید :

این محصول با درجه حفاظت IP54، مقاومت نسبی در برابر رطوبت و گرد و غبار دارد. دکمه پاور تنها برای خاموش و روشن کردن نیست، بلکه کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود، آن را برای کاربرد‌های مختلف شخصی‌سازی کند. با توجه به پوستر‌های منتشر شده از سوی شعبه ویتنام ریلمی، می‌توان رنگ‌های مشکی درخشان و سبز را برای این محصول در نظر گرفت.

صفحه نمایش گوشی ریلمی C65 5G

شرکت ریلمی برای محصول جدید خود یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ‌ و کشیده 6.67 اینچی LCD انتخاب کرده است. این صفحه نمایش از وضوح تصویر +Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. به نظر می‌رسد صفحه نمایش این گوشی می‌تواند تجربه بصری روان و لذت‌بخشی را برای کاربران به ارمغان آورد. با توجه به حداکثر روشنایی ۶۲۵ نیت این صفحه نمایش، مشکلی برای خوانایی زیر نور خورشید پیش نخواهد آمد.

صفحه نمایش گوشی ریلمی C65 5G

داخل حفره صفحه نمایش گوشی ریلمی C65 5G یک دوربین ۸ مگاپیکسلی وجود دارد. همچنین گوشی از قابلیت Mini Capsule که مشابه Dynamic Island اپل است، پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید اطلاعاتی همچون تاریخ، وضعیت باتری و شرایط آب و هوایی را در قالب کپسول مشاهده کنید.

همچنین بخوانید :

پردازنده گوشی Realme C65 5G

در قلب تپنده C65 5G از تراشه جدید دایمنسیتی ۶۳۰۰ استفاده شده که آن را به اولین گوشی هوشمندی تبدیل می‌کند که از این نوع تراشه بهره می‌برد. به طور کلی این تراشه از پردازنده مرکزی با ۸ هسته بهره می‌برد. شش هسته با فرکانس ۲ گیگاهرتز و دو هسته با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در این پردازنده وجود دارند. همچنین در بخش پردازنده این گوشی از یک پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 استفاده شده که پردازش گرافیکی را به خوبی انجام می‌دهد. با توجه به پردازنده قدرتمند گوشی ریلمی C65 5G می‌توان آن را یک گزینه ایده‌آل برای بازی کردن معرفی کرد.‌ گوشی جدید ریلمی به شما این امکان را می‌دهد، تا بتوانید بازی‌های سنگین را با گرافیک روان و بالا‌ترین کیفیت اجرا کنید.

رم و کارت حافظه

این گوشی هوشمند با حداکثر رم ۴ یا ۶ گیگابایت عرضه می‌شود، بنابر‌این کاربران در این بخش حق انتخاب بیشتری خواهند داشت. همچنین حافظه داخلی دستگاه متناسب با رم، در دو گزینه ۱۲۸ و ۶۴ گیگابایتی ارائه می‌شود. البته لازم به ذکر است که امکان ارتقا تا ۲ ترابایت با استفاده از کارت حافظه جانبی وجود دارد. رم گوشی ریلمی C65 5G از نوع LPDDR4x است که می‌تواند سرعت قابل قبولی داشته باشد. به طور کلی حافظه این محصول برای ذخیره‌سازی اطلاعات مختلف مناسب بوده و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. همچنین با انتخاب رم ۶، امکان اجرای بدون مشکل بازی‌ها و برنامه‌های مختلف وجود خواهد داشت.

مشخصات فنی گوشی ریلمی C65 5G

دوربین گوشی C65 5G ریلمی

ماژول گوشی ریلمی C65 5G شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فلاش LED و یک دایره تزئینی است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این مجموعه دارای لنز ۵ مرحله‌ای بوده و قادر به ضبط ویدیو‌های 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است. یکی دیگر از حفره‌های قسمت سنسور، flicker نام دارد که در ثبت تصاویر با کیفیت و بدون نقص نقش مهمی ایفا می‌کند. نکته‌ای که در بخش ماژول دوربین وجود دارد، استفاده از یک حفره تزئینی است که هیچ کاربرد دیگری ندارد. در قسمت بالایی، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در حفره پانچی قرار دارد که می‌تواند تصاویر سلفی جذابی را ثبت کند. با توجه به مجموعه دوربین‌های گوشی جدید ریلمی، می‌توان آن را گزینه مناسبی برای عکاسی در نظر گرفت.

همچنین بخوانید :

قیمت و تاریخ عرضه

عرضه گوشی ریلمی C65 5G از روز معرفی و از طریق وب‌سایت اصلی Realme در هند آغاز شده است. با توجه به این که گوشی‌های ریلمی در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارند، بسیاری از کاربران منتظر عرضه نسخه 5G این گوشی هستند. انتظار می‌رود عرضه این اسمارت فون به زودی در بازار کشورمان آغاز شود، تا کاربران ایرانی نیز از امکانات ویژه آن بهره‌مند شوند. نکته دیگری که در خصوص این محصول، بسیار حائز اهمیت است، قیمت پایه آن است. همان‌طور که گفته شد، گوشی ریلمی C65 5G در دسته‌بندی گوشی‌های اقتصادی و به‌صرفه قرار می‌گیرد. نسخه ۶۴ گیگاباستی با رم ۴ با قیمت ۱۲۵ دلار، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۴ با قیمت ۱۴۰ دلار و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه خواهد شد.

سخن نهایی

شرکت Realme هر سال با معرفی نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند، سعی کرده نظر علاقه‌مندان را جلب کند. می‌توان گفت تا حد زیادی در این کار موفق بوده و همواره گوشی‌های پیشرفته را با قیمت مناسب تولید کرده است. ریلمی با تعبیه ویژگی‌های جذاب در محصولات خود، توانسته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. طراحی و ساخت بی‌نظیر گوشی ریلمی C65 5G یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود، زیرا خیال کاربران را از مقاومت آن راحت می‌کند.

ریلمی در تبلیغات خود، این گوشی را به عنوان سریع‌ترین و بهترین میان رده 5G معرفی کرده است. بنابراین طبیعی است که انتظار کاربران از عملکرد فناوری 5G آن بالا باشد. تمام اطلاعاتی که گفته شد، براساس سایت رسمی ریلمی بوده و تمام مشخصات این گوشی توسط ریلمی تایید شده‌اند. علی‌رغم این که این گوشی در هند عرضه شده، ما همچنان باید به انتظار ادامه دهیم. باید دید محصول جدید ریلمی تا چه حد می‌تواند انتظارات را برآورده کرده و جایگاه مناسبی در بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورد.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا