درهم برهم

فوبینگ چیست؟ خطر فزاینده در انواع روابط!

فوبینگ چیست؟ خطر فزاینده در انواع روابط!

“Phubbing” که عمیقاً بر زندگی اجتماعی ما تأثیر می گذارد، از جمله روابط عاشقانه و روابط دوستانه یا تجاری، به تدریج در حال گسترش است. چرا نمی‌توانیم دست از “ترک کردن” نزدیک‌ترین افراد خود برداریم؟

Phubbing nedir

مساله‌ای وجود دارد که عمیقاً زندگی اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جمله روابط عاشقانه و روابط دوستانه یا تجاری: نفس.

فوبینگ چیست؟

Phubbing به معنای نادیده گرفتن دوست یا دوستان خود برای توجه به تلفن یا دستگاه تلفن همراه دیگر است. این اصطلاحی است که توسط فرهنگ لغت مک کواری به عنوان بخشی از یک آزمایش زبانی برای توصیف عادت تحقیر کسی به نفع تلفن همراه ابداع شده است. Phubing در واقع فقط نشانه ای از وابستگی فزاینده ما به تلفن همراه و اینترنت است.

Phubbing، که تقریباً با ترکیب کلمات انگلیسیphoneوsnubbingبه وجود می آید.، به این معنی است که خود را در تلفن خود دفن کنید در حالی که کسی با شما است، و روز به روز بحث برانگیزتر می شود.

تحقیقات نشان می دهد که هر فرد به طور متوسط ​​هر روز 3 ساعت و 23 دقیقه را با تلفن می گذراند که معادل تقریباً 50 روز در سال است. علاوه بر این، اکثر مردم روزی 58 بار گوشی خود را چک می کنند. با این حال، این می تواند نه تنها به سلامت چشم بلکه به روابط نیز آسیب برساند.

ما نمی‌توانیم از نزدیک‌ترین افراد به خود خودداری کنیم!

بر اساس گزارش ایندیپندنت، تحقیقات انجام شده توسط یسلام السقاف، نویسنده کتاب Phubbing Psychology (The Psychology Of Phubbing)، نشان می دهد که مردم این را نشان می دهند. رفتار بیشتر با نزدیکترین افراد به آنها نشان می دهد که متوجه افراد است.

phub به گفته السگاف، دانشیار فناوری اطلاعات در دانشگاه چارلز استورت در استرالیا، فوبینگ همسران بیشتر تحت تاثیر رفتار او هستند. این توسط بهترین دوستان، خواهر و برادر، فرزندان و والدین دنبال می شود.

در آزمایش‌های انجام‌شده توسط این آکادمیک، مشخص شد که پیام‌های متفاوت و مضری برای اطرافیانش با هر رفتار فحشا ارسال می‌شود.

والدین با این رفتار به فرزندان خود این پیام را می دهند که به آنها علاقه ای ندارند و باعث ایجاد احساس عدم وابستگی و طرد شدن در کودکان می شود.

این باعث می‌شود درگیری‌های بین همسران افزایش یابد و طرفی که در معرض این رفتار قرار می‌گیرد احساس طرد شدن و کنار گذاشته شدن می‌کند. در برخی موارد ممکن است همسران فکر کنند که فریب خورده اند و حسادت کنند.

چرا نمی‌توانیم نفاق را متوقف کنیم؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث اعتیاد به گوشی‌های هوشمند یا استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌شود، «ترس از دست دادن» است

طبق گفته روانپزشکان، نیاز به پیگیری آنچه در رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد باعث می شود افراد تلفن های خود را بر افراد اطراف خود ترجیح دهند.

در برخی آزمایش‌ها، مشاهده شد که شرکت‌کنندگانی که به طور کامل از تلفن خود محروم بودند، در تمرکز مشکل داشتند و گیج‌تر شدند.

به همین دلیل، برخی از کارشناسان بر این باورند که داشتن دستگاه‌های در دسترس، آسایش روانی و مهارت‌های تمرکز را افزایش می‌دهد.

این نشان می‌دهد که ممکن است برای افراد مفید باشد که حداقل در محیط‌های اجتماعی تلفن‌های خود را به جای دستشان روی میز نگه دارند.

چگونه می توانیم از شر این رفتار خلاص شویم؟

phubbing

ناشران مک‌کواری دیکشنری، یکی از معتبرترین دیکشنری‌های انگلیسی استرالیا، در سال 2012 تلاش‌های روابط عمومی جامعی را آغاز کردند. کلمه Phubping از این مطالعه متولد شد.

آژانس تبلیغاتی پشت این کمپین، McCann، وب‌سایتی را با موضوع “Stop Phubbing” باز کرد، بنابراین هم کلمه جدید را معرفی کرد و هم آگاهی را در مورد این موضوع افزایش داد.

شیوع و توسعه روزافزون گوشی‌های هوشمند احتمالاً بر این موضوع تأثیر داشته است. علاوه بر این، قرنطینه های همه گیر که در سال 2019 آغاز شد، محیط های اجتماعی مردم را به طور فزاینده ای مجازی کرد.

به گفته السقاف، اگر کسی در زندگی شما وجود دارد که شما را “محبت” می کند، باید سعی کنید با آرامش این موضوع را مطرح کنید. روش این است: “میشه لطفا توجه کنید؟” می تواند به سادگی پرسیدن باشد.

اما اگر طرف مقابل معتاد به تلفن یا شبکه های اجتماعی باشد، ممکن است این رفتار علیرغم هشدارها تکرار شود.

«توضیح دهید که این رفتار چگونه بر شما تأثیر می گذارد و چرا باید متوقف شود. این محقق در ادامه سخنان خود به این صورت می گوید: «همچنین اگر قوانین اساسی در مورد استفاده از تلفن در زمانی که با هم هستید تعیین کنید، ممکن است مفید باشد:

“مثلاً، والدین ممکن است قوانینی را تعیین کنند، مانند اینکه هنگام شام تلفن را سر میز نیاورند، و همسران ممکن است تصمیم بگیرند قبل از خواب تلفن خود را کنار بگذارند.”

افرادی که در حضور همسر یا دوستان خود بر روی تلفن های خود تمرکز می کنند “فوبر” نیز نامیده می شوند. السقاف می‌گوید: «اگر نگران این هستید که گیسو هستید، طولانی و سخت در مورد نحوه استفاده از تلفن خود در اطراف دیگران فکر کنید.

اگر خود را در حال ناهنجاری شدید، متوقف کنید و قول دهید که در آینده از آن اجتناب کنید.

آیا زندگی ما را به این سمت سوق می دهد؟

phub telefon

با تأثیر همه‌گیری و افزایش ساعات کاری خطوط جدید کسب‌وکار، ممکن است تعداد تماس‌هایی که باید خارج از محل کار به آنها پاسخ دهید افزایش یافته باشد.

در این صورت، ممکن است مجبور شوید افراد اطراف خود را حتی اگر به طور ناخواسته “پوست” کنید.

کارشناسان می گویند که این کار باید تا حد امکان متفکرانه انجام شود.

به عنوان مثال، با استفاده از عباراتی مانند “متاسفم، باید به این تلفن پاسخ دهم” یا “باید به این پیام پاسخ دهم” می‌توان بدون ایجاد احساس بی‌ارزشی با تلفن تماس گرفت.

>

علاوه بر این، کوتاه نگه داشتن تماس‌های تلفنی که باید در حضور دیگران انجام دهید، می‌تواند تضمین کند که روابط اجتماعی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

سن ذهنی تست: سن عقلی شما چند است؟ || ما را دنبال کنید: فیس بوک ، تویتر، <اینستاگرام < /h3>

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا