چطوری میشه

نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس – بازاریابی ایمیلی 101

نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس – بازاریابی ایمیلی 101

ایجاد یک لیست ایمیل در وردپرس گامی قدرتمند در جهت افزایش ارتباط شما با مخاطبان است. بازاریابی ایمیلی روشی بسیار موثر برای حفظ ارتباط با خوانندگان شما باقی می ماند.

این راهنما اصول بازاریابی ایمیلی و نحوه ایجاد لیست ایمیل خود را در وردپرس به شما آموزش می دهد. همچنین راهبردهایی را برای دستیابی به مخاطبان خود به طور مؤثرتر از تکیه بر رسانه های اجتماعی به تنهایی یاد خواهید گرفت.

ما شما را گام به گام در این فرآیند راهنمایی خواهیم کرد. در پایان، درک کاملی از نحوه مشارکت و گسترش پایگاه مشترک خود خواهید داشت.

هدف ما این است که شروع و حفظ یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق را برای شما آسان کنیم.

How to build an email list in WordPress

از آنجایی که این مقاله طولانی تر است، برای پیمایش در هر بخش فهرستی از مطالب را در زیر گردآوری کرده ایم:

فهرست ایمیل چیست؟

فهرست ایمیل گروهی از افرادی است که درخواست کرده‌اند به‌روزرسانی‌های ایمیلی منظم را از شما دریافت کنند. به طور معمول، افراد با افزودن اطلاعات خود در یک فرم انتخاب در سایت شما، وارد لیست ایمیل شما می شوند.

ایجاد لیست ایمیل به شما امکان می دهد با استفاده از نرم افزار بازاریابی ایمیلی.

و از آنجایی که ایمیل یک شکل ارتباطی قابل اعتماد است، می‌توانید به راحتی به خوانندگان خود در مورد هر چیزی که در راه است، مانند محصولات جدید، فروش، یا اطلاعیه‌های ویژه اطلاع دهید.

چرا بازاریابی ایمیلی مهم است؟

بازاریابی ایمیلی مهم است زیرا راهی مقرون به صرفه برای دستیابی به مشتریان شما و بازگرداندن آنها به وب سایت شما برای تبدیل، فروش و بازدید بیشتر از صفحه فراهم می کند.

در وب‌سایت‌های ما، بازاریابی ایمیلی از نظر تعداد کلیک از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بهتر است.

ما این را بارها و بارها آزمایش کرده‌ایم، و نتیجه همیشه یکسان است: ایمیل‌ها 10 برابر بیشتر از مجموع کل رسانه‌های اجتماعی کلیک می‌کنند.

اما چرا ایمیل اینقدر خوب عمل می کند؟ پاسخ ساده است: ایمیل خصوصی و شخصی است.

اگر این دلیل کافی برای ساخت لیست ایمیل خود را شروع کنید، در اینجا چند مزیت عمده وجود دارد:

  • دسترسی تضمین شده – وقتی از X (قبلاً توییتر)، فیسبوک یا اینستاگرام استفاده می‌کنید، به‌دلیل ماهیت الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌روزرسانی‌های شما نادیده گرفته می‌شوند. با این حال، مردم تمایل دارند ایمیل را با دقت بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی خود بررسی کنند.
  • دسترسی و مالکیت – شما مالک محتوایی نیستید که در رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنید. اکانت شما در هر زمانی ممکن است به حالت تعلیق درآید و تمام فالوورهای خود را از دست بدهید. یا اگر پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه شما از کار بیفتد (MySpace، Google+، Vine) را به خاطر بسپارید؟ ما نمی گوییم که آنها این کار را خواهند کرد، اما لیست ایمیل شما چیزی است که متعلق به شماست. دوم، شما محدود به قوانین پلتفرم اجتماعی مانند طول کاراکتر یا قوانین هشتگ نیستید. خودت محدودیت ها را تعیین می کنی. شما می توانید خبرنامه های ایمیل را در وبلاگ وردپرس خود ادغام کنید. با اثربخشی بیشتر از تعبیه پلت فرم های اجتماعی (ما بعداً در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که چگونه).
  • هدف گیری بهتر – بهترین چیز در مورد ایجاد لیست ایمیل این است که می توانید از آن برای هدف قرار دادن مخاطبان خود به صورت محلی (برای افراد در کشورها، شهرها و ایالت های خاص) استفاده کنید. اگر محصولی را در مکان‌های انتخابی راه‌اندازی می‌کنید، ایمیل بهترین راه برای دسترسی به مشترکین است.
  • افزایش درآمد – نکته اصلی زمانی است که دسترسی، هدف‌گیری بهتر و توجه کاربران خود را تضمین کرده باشید، سپس درآمد را افزایش خواهید داد.

اما آیا ایمیل مرده نیست؟ آیا نشنیده اید که رسانه های اجتماعی جایی است که همه در آن حضور دارند؟

این یک سوء تفاهم رایج در مورد بازاریابی ایمیلی است. اگر استفاده از ایمیل واقعاً مرده بود، پس چرا هر پلتفرم رسانه اجتماعی از شما می خواهد که با آدرس ایمیل؟

ایمیل در سه دهه گذشته قابل اعتمادترین شکل ارتباط الکترونیکی بوده است و سرعت آن کاهش نیافته است. ایجاد یک لیست ایمیل بسیار ساده تر از ایجاد دنبال کننده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است.

فیس‌بوک و اینستاگرام هر دو دسترسی پروفایل‌های شما را به درصد کمی از دنبال‌کنندگانتان محدود می‌کنند، مگر اینکه بخواهید برای تبلیغات هزینه کنید. به طور مشابه، توییت‌های شما فقط برای مدت محدودی در فید کاربر ظاهر می‌شوند.

از طرف دیگر، وقتی ایمیلی ارسال می کنید، به همه مشترکین شما می رسد و تا زمانی که اقدامی انجام دهند در صندوق ورودی آنها باقی می ماند.

ما نمی گوییم که باید رسانه های اجتماعی را رها کنید. این سایت‌ها برای ایجاد تعامل کاربر عالی هستند، اما ایمیل بازدیدکنندگان، تبدیل‌ها و فروش بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در نهایت، یک سایت رسانه اجتماعی می تواند ناپدید شود یا محبوبیت کمتری پیدا کند (مای اسپیس را به خاطر دارید؟). وقتی آنها ناپدید شوند، دنبال کنندگان شما را با خود خواهند برد.

از طرف دیگر، ایمیل از ابتدای پیدایش اینترنت وجود داشته است. و هنوز هم محبوب ترین راه ارتباط آنلاین مردم است.

چگونه شروع به ساخت لیست ایمیل خود کنیم

اولین چیزی که نیاز دارید یک ارائه دهنده خدمات ایمیل قابل اعتماد است.

این شرکت‌ها در تحویل ایمیل تخصص دارند، و شما به آنها نیاز دارید تا مطمئن شوید که ایمیل شما به صندوق ورودی همه مشترکین شما می‌رسد (به‌جای اینکه ایمیل شما به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شود).

اگرچه می‌توانید از وردپرس برای ارسال ایمیل استفاده کنید، ما قویاً توصیه می‌کنیم که این کار را نکنید (به چرا هرگز نباید از وردپرس برای ارسال خبرنامه های ایمیل استفاده کنید).

این ارائه دهندگان خدمات ایمیل حرفه ای پول و منابع زیادی را برای زیرساخت تحویل ایمیل خود صرف می کنند تا مطمئن شوند که ایمیل شما در پوشه ناخواسته مشترک شما قرار نمی گیرد.

همه شرکت‌های بزرگ مانند Facebook، Apple، eBay و Amazon از خدمات بازاریابی ایمیل شخص ثالث استفاده می‌کنند.

این شرکت‌ها علاوه بر قابلیت تحویل، ابزارهای بازاریابی ایمیلی را نیز ارائه می‌کنند که برای مؤثرتر کردن ایمیل‌های خود به آن‌ها نیاز دارید.

از کدام سرویس بازاریابی ایمیلی باید استفاده کنید؟

ارائه دهندگان بازاریابی ایمیلی بسیار خوبی وجود دارند.

این یک صنعت بسیار رقابتی است، به این معنی که شرکت ها همیشه سعی می کنند هزینه های خود را پایین نگه دارند و در عین حال ویژگی های زیادی را ارائه می دهند.

در زیر برخی از ارائه‌دهندگانی که با آنها کار کرده‌ایم و به شدت توصیه می‌کنیم آمده است.

فهرست ایمیل خود را با نرم افزار بازاریابی ایمیل بسازید

تماس دائم است ارائه دهنده بهترین خدمات بازاریابی ایمیل برای مشاغل و وب سایت ها در هر اندازه.

این به شما امکان می‌دهد ایمیل بفرستید، مشترکین را مدیریت کنید، ایمیل‌ها را ردیابی کنید، تجزیه و تحلیل‌ها را مشاهده کنید، پاسخگوی خودکار تنظیم کنید، قالب‌های ایمیل زیبا ایجاد کنید، مشترکین را هدف قرار دهید، و کمپین‌های خود را تقسیم کنید.

این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد آدرس‌های ایمیل را ضبط کنید، به طور موثر با وردپرس کار کند، و برای همه افزونه‌ها و ابزارهای برتر وردپرس ادغام شده است.

Constant Contact
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 1

بهترین بخش این است که Constant Contact با دو ماه آزمایش رایگان ارائه می شود. این به شما زمان کافی می دهد تا لیست ایمیل خود را تنظیم کنید و شروع به گرفتن آدرس های ایمیل کنید.

در پایان دوره آزمایشی، لیست شما هزینه خود را پرداخت خواهد کرد. به صورت رایگان ثبت نام کنید!< /p>

جایگزین‌های دیگر Brevo، دریپ، و ConvertKit. همه آنها به خوبی با وردپرس کار می کنند و استفاده از آنها برای مبتدیان آسان است.

به خاطر این راهنما، نحوه تنظیم لیست ایمیل با استفاده از Constant Contact را به شما نشان خواهیم داد. با این حال، این فرآیند صرف نظر از سرویس ایمیل انتخابی شما مشابه است.

فهرست ایمیل خود را در Constant Contact ایجاد کنید

بیایید لیست ایمیل شما را تنظیم کنیم. این به سادگی فهرستی است که در آن اطلاعات تماس همه کاربرانی که برای خبرنامه ایمیل شما ثبت نام کرده اند ذخیره می کنید.

به تماس دائمی بروید وب سایت و روی “ثبت نام رایگان” کلیک کنید و سپس اطلاعات خود را پر کنید.

بعد از ثبت نام، باید روی دکمه “مخاطبین” در بالای داشبورد تماس دائمی خود کلیک کنید.

Create list
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 2

اکنون، صفحه مخاطبین را خواهید دید. در این صفحه، روی دکمه آبی «ایجاد فهرست» کلیک کنید.

در این مرحله، وقت آن است که لیست ایمیل خود را نامگذاری کنید. این می تواند هر چیزی باشد که شما می خواهید، اما برای این مثال آن را “فهرست ایمیل من” می نامیم.

Name your Constant Contact email list

دکمه ایجاد را کلیک کنید، Constant Contact یک لیست خالی مخاطبین برای شما ایجاد می کند.

مرحله بعدی این است که یک فرم اشتراک ایمیل را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید تا خوانندگان شما بتوانند در آن ثبت نام کنند.

برای جزئیات بیشتر در مورد تنظیم لیست ایمیل خود، به راهنمای ما در چگونه اشتراک های ایمیل را به وبلاگ وردپرس خود اضافه کنیم.

با WPForms مشترکین را به لیست ایمیل خود اضافه کنید

در حالی که Constant Contact با یک فرم ساز ثبت نام ایمیل ارائه می شود، سریع ترین راه برای شروع استفاده از WPForms. این یکپارچه با Constant Contact ادغام می شود تا یک فرم optin را به راحتی تنظیم کند.

ابتدا، باید افزونه WPForms را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، راهنمای ما را در نصب افزونه WordPress برای دستورالعمل های دقیق.

توجه: نسخه رایگانی به نام WPForms Lite، که شامل پشتیبانی Constant Contact است اما دارای ویژگی‌های محدودی است.

پس از فعال‌سازی، به صفحه WPForms » افزودن جدید بروید و الگوی «فرم ثبت‌نام خبرنامه» را انتخاب کنید.

Newsletter signup form template
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 3

نمونه فرم ثبت نام در خبرنامه را در رابط فرم ساز مشاهده خواهید کرد.

در صفحه بعد، اخطاری برای اتصال سرویس بازاریابی ایمیلی خود در برگه بازاریابی دریافت خواهید کرد. در یک ثانیه بیشتر در مورد آن.

با کلیک بر روی عنوان، حتما نام فرم خود را تغییر دهید. برای این مثال، آن را «اشتراک برای به‌روزرسانی‌های منظم» نامیدیم، اما می‌توانید نام آن را هر چه می‌خواهید بگذارید.

روی دکمه نارنجی «ذخیره» کلیک کنید. اکنون، می‌خواهید پیام تأیید خود را تنظیم کنید. روی “تأییدات” در سمت چپ زیر “عمومی” کلیک کنید، و ما آن را به روز خواهیم کرد.

این را خواهید دید:

WPForms confirmation message

پیام تأیید پیش‌فرض اینگونه است: «از اینکه با ما تماس گرفتید متشکریم! به زودی با شما در تماس خواهیم بود.» اما شما می توانید هر چیزی را که می خواهید اینجا قرار دهید. این پیامی است که خوانندگان شما پس از اشتراک در خبرنامه شما خواهند دید.

اکنون، روی برگه بازاریابی در سمت چپ کلیک کنید:

Connect Constant Contact
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 4

اکنون، دکمه “تماس دائمی” را خواهید دید.

برای اتصال لیست ایمیل جدید خود به فرمی که ایجاد کرده ایم، روی آن کلیک کنید.

برای مرحله بعدی، روی دکمه «افزودن اتصال جدید» کلیک کنید، و پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید که از شما می‌خواهد اتصال خود را نام ببرید. ما آن را «فرم خبرنامه من» نامگذاری کرده‌ایم، اما شما می‌توانید آن را هر چیزی که می‌خواهید نامگذاری کنید.

بعد از آن، این را خواهید دید:

Register your form

برای وارد کردن جزئیات تماس ثابت خود، روی پیوند “برای ثبت نام با Constant Contact اینجا را کلیک کنید” کلیک کنید. اکنون، پیامی خواهید دید که از شما می خواهد به WPForms اجازه دسترسی به حساب شما را بدهید. برای ادامه روی دکمه «مجاز» کلیک کنید.

یک کد مجوز طولانی برای ثبت فرم به شما داده می شود.

WPForm authorization code

کد خود را همراه با نام مستعار حساب (مطمئن شوید که آشناست) را در آن فیلدها وارد کنید. روی «اتصال» کلیک کنید و کارتان تمام شد.

در صفحه بعدی، می‌توانید فیلدهایی را که می‌خواهید از WPForm به لیست تماس ثابت خود منتقل کنید، انتخاب کنید. ما «ایمیل» و «نام کامل» را انتخاب کردیم، اما می‌توانید هر تعداد که می‌خواهید انتخاب کنید.

فقط مطمئن شوید که این دو فیلد در فرم optin شما هستند.

Email fields

وقتی کارتان تمام شد، روی دکمه نارنجی بزرگ «ذخیره» کلیک کنید.

فرم شما تنظیم شده است، و زمان آن رسیده که آن را در ما قرار دهید وب سایت وردپرس. برای این مثال، آن را در نوار کناری قرار می دهیم.

اگر از یک تم بلوک استفاده می‌کنید، می‌توانید به صفحه ویرایشگر ظاهری بروید تا ویرایشگر سایت را راه‌اندازی کنید.

الگویی را که می خواهید فرم ثبت نام را در آن اضافه کنید انتخاب کنید. پس از آن، بلوک WPForm را به ناحیه ای که می خواهید نمایش دهید اضافه کنید.

Add WPForm block
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 5

از منوی کشویی بلوک، فرم ثبت نام در خبرنامه را که قبلا ایجاد کرده اید انتخاب کنید.

WPForms سپس فرم را بارگیری می کند و پیش نمایشی زنده از نحوه ظاهر آن در سایت شما به شما نشان می دهد.

Form preview
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 6

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

از طرف دیگر، اگر از یک طرح زمینه کلاسیک استفاده می کنید، می توانید به صفحه ظاهر » ابزارک ها بروید تا هدف WPForms را در نوار کناری خود مسدود کنید.

Add WPForms block to widget area
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 7

پس از افزودن بلوک، فرم خبرنامه خود را از منوی کشویی انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “به روز رسانی” کلیک کنید.

می خواهید فرم خبرنامه را به پست ها و صفحات وردپرس خود اضافه کنید؟ شما به سادگی می توانید پست یا صفحه را ویرایش کنید و بلوک WPForms را در جایی که می خواهید فرم را نمایش دهید اضافه کنید.

Add newsletter form in posts and pages
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 8

فرم ثبت نام در خبرنامه شما اکنون آماده است. هر زمان که شخصی نام و ایمیل خود را در فرم شما وارد می کند، به لیست ایمیل شما اضافه می شود.

با OptinMonster فهرست ایمیل خود را سریعتر رشد دهید

آیا می‌دانستید که بیش از ۷۰ درصد از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما هرگز از آن بازدید نمی‌کنند؟ اینترنت بسیار بزرگ است، با هزاران وب سایت، و رقابت در بیشتر صنایع بسیار زیاد است.

چند ثانیه فرصت دارید تا یک بازدیدکننده وب سایت را متقاعد کنید که بماند و به اطراف نگاه کند.

این جایی است که OptinMonster وارد می‌شود. این بهترین نرم‌افزار بهینه‌سازی تبدیل است در جهان است و به شما امکان می دهد بازدیدکنندگان وب سایت را به راحتی به مشترک و مشتری تبدیل کنید.

OptinMonster website
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 9

این نرم افزار optin به شما امکان می دهد تشک های خوش آمد گویی، پنجره های خروجی با هدف خروج، فرم های اسلاید، نوارهای شناور، و سبک های optin بیشتر برای گرفتن بیشترین ایمیل مشترکین امکان پذیر است.

از آنجا، می‌توانید فرم خود را به سبک سفارشی کنید و از قوانین هدف‌یابی هوشمند برای نمایش آن در زمان و مکان دقیق استفاده کنید.

OptinMonster exit-intent popup

می‌توانید از فرصت‌های متعدد برای تشویق بازدیدکنندگان برای پیوستن به لیست ایمیل‌تان استفاده کنید.

در اینجا یک نمونه از یک فرم اسلاید در ظریف و مودبانه استفاده شده در وبلاگ OptinMonster آمده است:

OptinMonster example
نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس بازاریابی ایمیلی 101 10

یک چیز در اینجا کلیدی است: تجربه کاربر. در WPBeginner، ما با موفقیت از این لایت باکس بازشو استفاده کردیم و متوجه شدیم که افزایش 600٪ در تعداد مشترکان ما بدون تأثیر بر تجربه کاربر یا مشاهده هرگونه کاهش در بازدید از صفحه.

OptinMonster دارای 14 روز ضمانت برگشت پول است، بنابراین اگر شما از آن استفاده می کنید و تعداد مشترکین خود افزایش نمی یابد، سپس می توانید بازپرداخت کامل دریافت کنید.

تعامل با مشترکین شما

هنگامی که شروع به ساخت لیست ایمیل خود کردید، بسیار مهم است که با مشترکین خود تعامل داشته باشید.

در حالت ایده‌آل، فرستادن ایمیل‌های معمولی به آن‌ها، چه به صورت هفتگی و چه ماهانه، به عادت تبدیل می‌شود.

هر ایمیلی نباید تبلیغاتی باشد. می‌توانید ایمیل‌هایی برای درخواست بازخورد ارسال کنید، نکات مفیدی را ارائه دهید، یا در مورد محتوای جدیدی که ایجاد کرده‌اید به آنها اطلاع دهید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه ایجاد لیست ایمیل در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است فهرست ما از عنوان روش‌های آزمایش‌شده و آسان برای رشد سریع‌تر فهرست ایمیل‌تان و انتخاب‌های متخصص ما برای بهترین نرم افزار اعلان فشار برای تعامل بیشتر با خوانندگان.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا