نحوه برگزاری مسابقه رسانه های اجتماعی برای رشد سایت خود (بهترین روش ها)
نحوه برگزاری مسابقه رسانه های اجتماعی برای رشد سایت خود (بهترین روش ها)
در طول سالها، شاهد این بودهایم که مسابقات رسانههای اجتماعی چقدر میتوانند برای رشد یک وبسایت قدرتمند باشند. هنگامی که ما تولد 14 سالگی خود را جشن گرفتیم، هدایایی را برگزار کردیم که ترافیک و تبدیل ما را دو برابر کرد.
با میلیاردها کاربر فعال، پلتفرم هایی مانند فیس بوک معدن طلا برای بازدیدکنندگان بالقوه هستند. یک مسابقه به خوبی اجرا شده می تواند به این مخاطبان کمک کند و ترافیک سایت شما را هدایت کند.
در این مقاله، شما را با مراحل نحوه اجرای مسابقه رسانه های اجتماعی برای رشد وب سایت خود آشنا می کنیم. چه یک وبلاگ کوچک باشید یا یک کسب و کار معتبر، این تاکتیک می تواند به افزایش ترافیک و تعامل کمک کند.
چرا مسابقه رسانه های اجتماعی را در وب سایت خود برگزار کنید؟
برگزاری یک مسابقه رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی از برند در مورد وبلاگ وردپرس یا کسب و کار، به خصوص اگر هنوز جدید باشد.
ما سالهاست که هدایای سالانه انجام میدهیم، و نتایج همیشه موفقیتآمیز بوده است. در واقع، جشن تولد 14 سالگی ما بیش از 20000 شرکت کننده را جذب کرد.
مردم معمولاً دوست دارند پاداش بگیرند. اگر مسابقه ای با یک هدیه جذاب برگزار شود، مطمئناً برند شما توجه مردم را به خود جلب می کند. علاوه بر این، پلتفرم های رسانه های اجتماعی بهترین مکان برای انجام هدایا و مسابقات هستند.
براساس تحقیق آمار رسانه های اجتماعی ما، فیسبوک به تنهایی بیش از 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، در حالی که یوتیوب بیش از 2.5 میلیارد کاربر دارد. این تعداد زیادی ترافیک بالقوه و مشتریان بالقوه است.
اگر یک کسب و کار معتبر هستید، می توانید از مسابقات رسانه های اجتماعی نیز برای تعامل با مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
در اینجا چند ایده برای مسابقات رسانه های اجتماعی وجود دارد:
- قرعهکشیهای انحصاری برای تبلیغ نام تجاری خود، ایجاد سرنخ و افزایش تعامل انجام دهید.
- یک کارت هدیه برای جشن تولد شرکت خود هدیه دهید.
- یک چیز بی اهمیت برای پاداش دادن به مشتری با محصول جدید انجام دهید.
- یک مسابقه ویدیویی یا مسابقه عکس برای تقویت محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای برند خود ایجاد کنید اثبات اجتماعی.
هر ایده مسابقه رسانههای اجتماعی را امتحان کنید، میتواند باعث شود مشتریان شما احساس قدردانی و ارتباط با برند شما کنند.
در مجموع، اجرای مسابقات رسانه های اجتماعی یک استراتژی بازاریابی عالی است. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه میتوانید به راحتی یک مسابقه موفق در رسانههای اجتماعی برای وب سایت وردپرس. میتوانید از این پیوندهای سریع برای پیمایش مراحل زیر استفاده کنید:
مرحله 1: RafflePress را نصب کنید و اولین مسابقه خود را ایجاد کنید
سادهترین راه برای ایجاد جایزه در رسانههای اجتماعی استفاده از RafflePress. این بهترین افزونه هدیه وردپرس است و از آن پشتیبانی می کند. همه پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی.
RafflePress همچنین دارای قالبهای هدایای آماده است که میتوانید از آنها برای جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، TikTok و موارد دیگر استفاده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره RafflePress، می توانید بررسی RafflePress عمیق ما را بخوانید.< /p>
توجه: یک نسخه رایگان RafflePress، بنابراین می توانید قبل از خرید افزونه را امتحان کنید. با این حال، در این راهنما، ما از RafflePress premium استفاده خواهیم کرد زیرا از پلتفرم های اجتماعی بیشتری پشتیبانی می کند و قالب های بیشتری دارد.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که RafflePress را نصب و فعال کنید. /a> افزونه. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس.
پس از فعالسازی، صفحه خوشآمدگویی RafflePress را در داشبورد وردپرس خواهید دید. اکنون می توانید ادامه دهید و کلید مجوز خود را وارد کنید.
این اطلاعات را می توانید در حساب کاربری خود در وب سایت RafflePress پیدا کنید.
پس از وارد کردن این اطلاعات، با رفتن به RafflePress » افزودن جدید، آماده ایجاد اولین مسابقه رسانه اجتماعی خود هستید.
در صفحه بعدی، باید نام مسابقه رسانه اجتماعی خود را انتخاب کنید. این فقط برای مرجع شما است، بنابراین می توانید از هر چیزی که می خواهید استفاده کنید.
پس از آن، تمام قالبهای مختلفی را که میتوانید برای یک جایزه یا مسابقه ایجاد کنید.
الگوهای آماده ای برای انواع مختلف مسابقات و وب سایت های اجتماعی وجود دارد. اگر دنبال کنندگان بیشتری در این پلتفرم ها می خواهید، این قالب ها می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند.
همچنین میتوانید با انتخاب الگوی «کلاسیک هدیه» مسابقه خود را از ابتدا طراحی کنید. RafflePress به شما امکان می دهد چندین روش ورود به یک مسابقه اضافه کنید، بنابراین می توانید حتی از یک الگو برای افزایش دنبال کنندگان خود در چندین شبکه اجتماعی استفاده کنید.
در این راهنما، نحوه ایجاد یک social media مسابقه با استفاده از قالب Classic Giveaway. به سادگی ماوس خود را روی الگوی Classic Giveaway ببرید و سپس روی دکمه «استفاده از این الگو» کلیک کنید.
این الگو را در سازنده کشیدن و رها کردن RafflePress باز میکند.
ما با اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان شروع می کنیم که می توانند برنده شوند. برای انتخاب ناحیه عنوان، که به طور پیشفرض «جایزه عالی من» را نشان میدهد، به سادگی کلیک کنید.
اکنون میتوانید اطلاعاتی درباره جایزه در قسمتهای «نام» و «توضیحات» تایپ کنید.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید در مورد قوانین مسابقه، دلیل اجرای مسابقه و ارزش جایزه صحبت کنید.
همچنین میتوانید عکسی از جایزه اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند ببینند چه چیزی در خطر است. حتی اضافه کردن لوگوی جایزه به سادگی می تواند رقابت را جلب توجه و جذاب تر کند.
برای انجام این کار، به سادگی روی “انتخاب تصویر” کلیک کنید. سپس، یک تصویر را از کتابخانه رسانه انتخاب کنید یا یک فایل جدید را از رایانه خود آپلود کنید.
در مرحله بعد، باید تاریخ شروع و پایان مسابقه خود را انتخاب کنید. اگر قصد دارید هدایای زیادی را در سایت خود اجرا کنید، این به شما امکان می دهد آنها را از قبل برنامه ریزی کنید. همچنین تضمین میکند که مسابقات شما به موقع شروع و به پایان میرسد، مهم نیست چقدر مشغله دارید.
در صورت امکان، توصیه می کنیم زمان کافی را قبل از تاریخ شروع بگذارید تا بتوانید به درستی هدایا را تبلیغ کنید.
برای مثال، میتوانید آن را با استفاده از اعلان های فشار وب یا عنوان ارسال پیام کوتاه برای کاربران خود. این به ایجاد حس هیجان و انتظار قبل از اجرای مسابقه کمک می کند.
برای برنامهریزی مسابقه رسانههای اجتماعی، کافی است تاریخ و ساعتی را در بخشهای «هدایا شروع میشود…» و «هیچ جایزه پایان مییابد…» وارد کنید.
همچنین میخواهید فهرست کشویی «منطقه زمانی» را بررسی کنید. RafflePress به طور پیش فرض از منطقه زمانی در تنظیمات وب سایت شما استفاده می کند، اما شما می توانید آن را به هر چیزی که می خواهید تغییر دهید.
وقتی از اطلاعاتی که وارد کرده اید راضی هستید، روی “ویرایش انجام شد” کلیک کنید.
مرحله 2: اقداماتی را برای ورود به رسانه اجتماعی خود اضافه کنید مسابقه
وظیفه بعدی شما انتخاب نحوه ورود بازدیدکنندگان به هدیه است. برای انجام این کار، به سادگی به برگه «اقدامات» بروید.
اقدامات، وظایفی هستند که افراد برای شرکت در مسابقه شما و واجد شرایط شدن برای جایزه انجام میدهند. RafflePress با بسیاری از اقدامات مختلف ارائه می شود، اما شما معمولاً می خواهید اقداماتی را که به دستیابی به اهداف شما کمک می کنند اولویت بندی کنید.
برای مثال، اگر میخواهید یک هدیه فیس بوک برای افزایش نرخ تعامل ایجاد کنید، سپس باید “صفحه ما را لایک کنید” یا “از ما در فیس بوک دیدن کنید” را به عنوان روش ورود انتخاب کنید.
حتما پلتفرم رسانه اجتماعی را انتخاب کنید که با مخاطبان هدف و اهداف تجاری شما همسو باشد. برای مثال، اگر جمعیتهای جوانتر را هدف قرار میدهید، پلتفرمهایی مانند TikTok ممکن است مؤثرتر باشند. اگر روی B2B متمرکز هستید، LinkedIn می تواند انتخاب بهتری باشد.
به سادگی روی یک عمل کلیک کنید تا آن را به مسابقه خود اضافه کنید. سپس منوی سمت چپ بهروزرسانی میشود تا تمام تنظیمات آن عملکرد را نشان دهد.
هر عمل دارای تنظیمات اولیه است.
میتوانید عنوانی را تایپ کنید که به بازدیدکنندگان شما نشان داده میشود، یا این عمل را اجباری کنید تا بازدیدکنندگان برای شرکت در مسابقه باید این کار را انجام دهند. اگر قصد دارید چندین روش ورود را ارائه دهید، اما میخواهید اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان یک عمل را نسبت به سایرین انجام میدهند، مفید است.
هر کنش به صورت پیشفرض ارزش یک ورودی دارد، اما میتوانید آن را تغییر دهید تا برخی از اقدامات ارزشمندتر از سایرین باشد. باز هم، این کار بازدیدکنندگان را تشویق میکند تا یک اقدام خاص را انجام دهند، حتی اگر انتخابی از روشهای ورود را به آنها پیشنهاد دهید.
به عنوان مثال، اگر هدف شما به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام است، ممکن است اکشن “از ما در اینستاگرام دیدن کنید” ارزش دو ورودی داشته باشد، در حالی که هر روش دیگر فقط یک ورودی ارزش دارد.
به غیر از این گزینههای کلی، تنظیمات مربوط به اقدامات خاص را نیز مشاهده خواهید کرد.
به عنوان مثال، اگر می خواهید شرکت کنندگان در فیس بوک از شما بازدید کنند، باید URL صفحه خود را وارد کنید.
پس از پر کردن این تنظیمات، میتوانید روی برگه «افزودن اقدامات» کلیک کنید و روشهای ورود بیشتری را به مسابقه اضافه کنید.
شما میتوانید به تعداد دلخواه اقدام اضافه کنید. با ارائه روشهای ورود چندگانه، اغلب میتوانید شرکتکنندگان بیشتری داشته باشید و دنبالکنندگان خود را در چندین پلتفرم رسانههای اجتماعی افزایش دهید.
برخی از افراد سعی میکنند با استفاده از همه روشهای ورود، شانس خود را برای برنده شدن افزایش دهند. با این حال، هنوز هم ایده خوبی است که اقدامات را بر اساس اهداف کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی خود اولویت بندی کنید.
به عنوان مثال، اگر میخواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، ایده خوبی است که اکشن «از ما در اینستاگرام دیدن کنید» در بالای فهرست «راههای ورود» قرار دهید.
به سادگی روی هر عملی در ویرایشگر حرکت کنید و سپس دکمه نقطهدار را که در سمت چپ عملکرد ظاهر میشود، بگیرید. سپس، روش ورود را با کشیدن و رها کردن حرکت دهید.
وقتی از نحوه تنظیم هدیه راضی هستید، فراموش نکنید که روی “ذخیره” کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.
مرحله 3: سفارشی کردن نحوه ظاهر هدیه رسانه های اجتماعی
اکنون که هدیه شما تنظیم شده است، می توانید با انتخاب برگه “طراحی” ظاهر آن را تغییر دهید.
در اینجا، میتوانید فونتها را تغییر دهید، رنگ دکمه جدیدی را انتخاب کنید، رنگ پسزمینه را تغییر دهید و موارد دیگر. حتی میتوانید الگوی مسابقه را با استفاده از CSS سفارشی.
RafflePress یک پیشنمایش زنده از هدیه رسانههای اجتماعی را نشان میدهد، بنابراین میتوانید تنظیمات مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بهترین است. وقتی از ظاهر مسابقه راضی هستید، فراموش نکنید که روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.
مرحله 4: تنظیمات مسابقه رسانه های اجتماعی را تغییر دهید
RafflePress تنظیمات زیادی دارد که می توانید برای هدیه رسانه های اجتماعی خود از آنها استفاده کنید. این شامل نمایش و پنهان کردن گزینهها، راهاندازی ردیابی، درج قوانین هدایا و موارد دیگر است.
بیایید با انتخاب برگه “تنظیمات” به این گزینه ها نگاهی بیندازیم.
در منوی «عمومی»، میتوانید گزینههای اصلی را برای جایزه تنظیم کنید، از جمله نشان دادن برندگان مسابقه، تعداد کل ورودیها، محدود کردن ثبت نامها بر اساس آدرس IP، و موارد دیگر.
اگر می خواهید مسابقه را در صفحه فرود خود منتشر کنید، باید یک URL را در قسمت “پیوند دائمی صفحه” تایپ کنید.
یک صفحه فرود هدیه ویژه برای اجرای مسابقه رسانه های اجتماعی مفید است، زیرا می توانید به راحتی صفحه را در تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. ما در ادامه این راهنما به شما نشان خواهیم داد که چگونه صفحه فرود را تنظیم کنید.
بعد از ایجاد تغییرات، به برگه «قوانین هدیه» بروید.
RafflePress دارای یک قواعد مولد است که می توانید از آن برای ایجاد سریع و آسان قوانین هدایایی برای کمپین خود استفاده کنید.
با کلیک بر روی دکمه “ایجاد قوانین” فرمی ظاهر می شود که در آن می توانید اطلاعات مربوط به هدایا را وارد کنید.
در بیشتر موارد، شما یا شرکتتان حامی مسابقه خواهید بود. این بدان معناست که شما باید نام شرکت را وارد کنید، آدرس ایمیل تجاری، کشور، و مکان های واجد شرایط.
سپس RafflePress از این اطلاعات برای ایجاد برخی دستورالعملها و قوانین اولیه هدایا استفاده میکند.
فقط توجه داشته باشید که این یک نقطه شروع است. همچنان باید مطمئن شوید که هدایای شما از تمام قوانین و دستورالعملهای محلی، همراه با قوانین پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی پیروی میکند.
بعد، به برگه «تأیید ایمیل» بروید.
اگرچه در حال ایجاد یک مسابقه رسانه های اجتماعی هستید، ممکن است به شرکت کنندگان اجازه دهید با استفاده از آدرس ایمیل خود وارد شوند. در این مورد، شما فقط می خواهید ورودی های افرادی را بپذیرید که آدرس ایمیل آنها را تأیید می کنند.
برای انجام این کار، روی دکمه “شرکت کننده باید ایمیل خود را تایید کند” کلیک کنید تا سبز شود.
اگر از Google Analytics برای ردیابی تعامل کاربر استفاده کنید، سپس می توانید برگه “ردیابی موفقیت” را انتخاب کنید.
در اینجا، میتوانید کد Google Analytics را اضافه کنید تا ببینید مردم چگونه با هدیه شما تعامل دارند.
وقتی کاربر یک ورودی ارسال میکند، پایان کار نیست. ممکن است بخواهید شرکت کننده را به یک صفحه خاص تغییر دهید ، مانند A برای تنظیم تغییر مسیر ، برگه “Success Redirect” را انتخاب کرده و برای فعال کردن ضامع “فعال کردن موفقیت” کلیک کنید. سپس می توانید صفحه را به قسمت “URL REVIRECT” اضافه کنید.
<شکل کلاس = "wp-block-image size-full resized">
از آنجا که شما در حال ایجاد یک مسابقه رسانه های اجتماعی هستید ، منطقی است که شرکت کنندگان بتوانند با استفاده از حساب های فیس بوک خود وارد شوند.
برای ورود به سیستم با فیس بوک ، به سادگی برگه “ورود به سیستم های اجتماعی” را انتخاب کرده و سپس “اجازه ورود به سیستم را …” را فعال کنید.
<شکل کلاس = "wp-block-image size-full resized">
مقررات عمومی حمایت از داده ها (GDPR) قانون اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) است که هدف از آن فراهم کردن کنترل بیشتر به شهروندان اتحادیه اروپا بر داده های شخصی خود است. اگر GDPR را بشکنید ، می توانید یک زمان خوب یا حتی زندان دریافت کنید.
خوشبختانه ، RAFFLEPRESS می تواند با درخواست رضایت قبل از ورود هر بازدید کننده ، به شما کمک کند تا GDPR را رعایت کنید. برای اضافه کردن این کادر ، به سادگی برگه “GDPR” را انتخاب کرده و سپس ضامن “GDPR Conscons” را فعال کنید.
<شکل کلاس = "wp-block-image size-full resized"> > > > شکل>
رافلپرس متن پیش فرض دارد که به بازدید کنندگان نشان می دهد ، اما در صورت تمایل می توانید این کار را تغییر دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، به راهنمای نهایی برای وردپرس و انطباق GDPR .
هرزنامه و ورودی های جعلی می توانند شما را از رسیدن به اهداف خود باز دارند. با توجه به این موضوع ، ممکن است بخواهید با استفاده از یک recaptcha نامرئی از فرم هدیه خود محافظت کنید.
بر خلاف Captchas استاندارد که بازدید کنندگان را برای تکمیل یک معما به چالش می کشد ، recaptchas نامرئی در پس زمینه اجرا می شود. این به آنها اجازه می دهد تا اسپم و رباتها را بدون اضافه کردن اصطکاک به تجربه بازدید کننده مسدود کنند.
برای افزودن یک recaptcha نامرئی به رسانه های اجتماعی خود ، برگه “recaptcha” را انتخاب کنید. سپس ، “فعال کردن recaptcha نامرئی” را فعال کنید.
<شکل کلاس = "wp-block-image size-full resized">
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد recaptcha ، لطفاً به راهنمای ما در چگونه می توان recaptcha را به وردپرس اضافه کرد .
وقتی از نحوه تنظیم مسابقه رسانه های اجتماعی خوشحال هستید ، برای ذخیره تغییرات خود بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.
مرحله 5: مسابقه رسانه های اجتماعی را در وب سایت وردپرس خود اضافه کنید
چند روش مختلف برای انتشار مسابقه رسانه های اجتماعی شما وجود دارد.
شما می توانید با کلیک بر روی نماد “+” ، رقابت را به هر پست یا صفحه وردپرس اضافه کنید تا یک بلوک جدید در ویرایشگر بلوک . سپس ، به سادگی در “rafflepress” تایپ کنید و هنگام ظاهر شدن ، بلوک مناسب را انتخاب کنید.
<شکل کلاس = "wp-block-image size-full resized">
سپس می توانید منوی کشویی را باز کنید و هدیه ای را که قبلاً ایجاد کرده اید انتخاب کنید.
پس از آن ، به سادگی بر روی “به روزرسانی” یا “انتشار” کلیک کنید تا مسابقه رسانه های اجتماعی در وب سایت وردپرس خود به طور زنده انجام شود.