چطوری میشه

10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید

10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید

انتخاب داده های بازاریابی مناسب برای پیگیری در وب سایت وردپرس شما بسیار مهم است.

بعد از راه‌اندازی یک وب‌سایت، بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک برای اتخاذ تصمیم‌های کلیدی بازاریابی به شهود متکی هستند. این رویکرد نه تنها ریسک قابل توجهی را معرفی می کند، بلکه مانع رشد نیز می شود.

در این راهنما، داده‌های ضروری بازاریابی وب‌سایتی را که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید، نشان خواهیم داد. با تمرکز بر این معیارها، می‌توانید تصمیم‌های آگاهانه و مبتنی بر داده‌ها برای رشد مؤثر کسب‌وکار خود بگیرید.

Website marketing data you must track on WordPress site
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 1

چرا باید داده های بازاریابی را در وردپرس ردیابی کنید؟

ما معتقدیم ترافیک و فروش خود را دوبرابر کنید، زمانی که بدانید مردم دقیقا چگونه وب سایت شما را پیدا کرده و از آن استفاده می کنند. بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند که ردیابی معیارهای مهم بازاریابی در سایت وردپرس شما چقدر آسان است.

به عنوان مثال، با چند کلیک، می توانید دریابید که بازدیدکنندگان شما چه کسانی هستند، از کجا آمده اند و در وب سایت شما چه می کنند. می توانید یاد بگیرید که کدام یک از مقالات بازدید بیشتری دارند و صفحات سایت شما هیچ بازدیدی ندارند.

اگر یک فروشگاه آنلاین، سپس می‌توانید ببینید که نرخ تبدیل وب‌سایت شما چقدر است، کدام صفحه بیشترین فروش را دارد، بهترین منابع ارجاع شما چیست و موارد دیگر.

شما می‌توانید از همه این داده‌های بازاریابی برای اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه و رشد کسب و کار خود با اطمینان استفاده کنید.

به این ترتیب، بیایید نگاهی به آمارهای برتر بازاریابی وب سایت بیندازیم که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید. می‌توانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید تا به سرعت به هر بخشی که به آن علاقه دارید بروید:

1. Google Analytics را در WordPress راه اندازی کنید

بهترین راه برای ردیابی داده های بازاریابی در وب سایت وردپرس خود استفاده از است. Google Analytics. این نرم افزار محبوب ترین نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت در جهان است و مورد علاقه مشاغل، وبلاگ نویسان و بازاریابان است زیرا گنجینه ای از اطلاعات را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، می توانید از Google Analytics برای یادگیری استفاده کنید:

  • تعداد بازدیدها و بازدید از صفحه در وب سایت شما
  • چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند (محل بازدیدکننده، مرورگر، سیستم عامل، اندازه صفحه و موارد دیگر)
  • چگونه وب سایت شما را پیدا کردند
  • نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما
  • و خیلی چیزهای دیگر

Google Analytics یک ابزار ضروری در تجارت خود ما است. با این حال، شما باید یک کد رهگیری به وب سایت خود اضافه کنید، که به کد ویرایش نیاز دارد. این ممکن است برای مبتدیان دشوار باشد و کوچکترین اشتباهی می تواند ردیابی شما را مختل کند.

یک راه آسان‌تر برای راه‌اندازی Google Analytics استفاده از MonsterInsights< /a>. این بهترین افزونه تجزیه و تحلیل وردپرس است. و به شما کمک می کند ردیابی پیشرفته را در وردپرس بدون ویرایش کد تنظیم کنید.

آموزش گام به گام ما در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس.

به هر پیوندی که کاربران را از وب سایت شما دور کند، پیوند خروجی نامیده می شود. اگر از بازاریابی وابسته به از وب سایت خود کسب درآمد کنید، سپس آن پیوندهای خروجی به عنوان پیوندهای وابسته نیز شناخته می شوند.

ردیابی این پیوندهای خروجی به شما کمک می‌کند ببینید چه مقدار ترافیک به سایت‌های دیگر ارسال می‌کنید، و می‌توانید از این داده‌ها برای ایجاد شراکت قوی‌تر با آن سایت‌ها استفاده کنید.

به عنوان یک وبلاگ نویس، می توانید ببینید که بازدیدکنندگان شما روی کدام پیوندهای وابسته بیشتر کلیک می کنند. این اطلاعات می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی وابسته مناسب و افزایش درآمد ارجاع شما کمک کند.

ساده ترین راه برای ردیابی پیوندهای وابسته در وردپرس استفاده از MonsterInsights این لینک های خروجی و پیوندهای وابسته را در سایت شما خارج از جعبه ردیابی می کند.

همچنین گزارش‌های قابل فهمی را در داشبورد وردپرس خود دریافت می‌کنید، از جمله لینک‌های برتر وابسته و خروجی.

Outbound and affiliate links report
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 2

برای دستورالعمل‌های دقیق، به راهنمای ما در مورد نحوه پیوندهای خروجی در وردپرس.

3. ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته با Google Analytics

اگر فروشگاه آنلاین دارید، باید ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته را در Google Analytics فعال کنید. این به شما امکان می دهد اطلاعات مشتری زیر را در فروشگاه آنلاین خود ردیابی کنید:

  • رفتار خرید مشتریان شما
  • رفتار پرداخت و سبد خرید رها شده
  • عملکرد لیست محصولات
  • منابع تبدیل برتر را کشف کنید
  • عملکرد فروش

تنظیم ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته در فروشگاه وردپرس شما می تواند دشوار باشد. با این حال، MonsterInsights این کار را برای شما آسان می کند و پیکربندی بدون نیاز به کدنویسی به معنای واقعی کلمه چند کلیک طول می کشد.

این یکپارچه با بهترین افزونه های تجارت الکترونیک برای WordPress، مانند WooCommerce، MemberPress، Easy Digital Downloads، LifterLMS و موارد دیگر.

بهترین بخش این است که می توانید گزارش های تجارت الکترونیک را در داشبورد خود مشاهده کنید. عملکرد فروشگاه آنلاین شما را نشان می دهد که محصولات بیشترین فروش را دارند، جایی که مشتریان شما از آنجا می آیند، و بیشتر در یک نگاه.

Ecommerce report in MonsterInsights
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 3

برای جزئیات، به راهنمای ما در مورد نحوه ردیابی مشتری را در WooCommerce با Google Analytics فعال کنید.

4. ردیابی داده های تعامل کاربر با Google Analytics

تعامل کاربر به شما نشان می‌دهد که کاربران هنگام ورود به وب‌سایت شما چه می‌کنند. این به شما کمک می کند الگوهای رفتار کاربر بسیار درگیر را شناسایی کنید، که منجر به تبدیل و فروش بیشتر می شود.

برای مثال، ممکن است متوجه شوید که کاربرانی که از یک صفحه خاص بازدید می کنند، 10 برابر بیشتر احتمال دارد که خرید کنند. سپس می‌توانید از این بینش برای ارسال کاربران بیشتری به آن صفحه یا تکرار تجربه مشابه در سایر صفحات وب‌سایت خود استفاده کنید.

اساساً، شما داده‌های مربوط به نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت خود را ردیابی خواهید کرد. به عنوان مثال:

  • پیگیری محبوب ترین محتوای خود
  • ردیابی ارسال فرم
  • ردیابی تجارت الکترونیک
  • ردیابی تبلیغات برای درک نحوه تعامل کاربران با تبلیغات در وب سایت شما
  • نظارت بر کاربران درگیر
  • زمانی که کاربران در وب سایت شما صرف می کنند

برای دستورالعمل‌های دقیق، راهنمای گام به گام ما را در مورد نحوه پیگیری تعامل کاربر در وردپرس.

Google Analytics واقعاً در ردیابی مکان ترافیک وب سایت از آن ناشی می شود. حتی می‌تواند ترافیک شما را بر اساس منبع آنها، از جمله جستجوی ارگانیک، اجتماعی ارگانیک، ارجاع، ایمیل و موارد دیگر دسته‌بندی کند.

با این حال، هنگام اجرای کمپین های تبلیغاتی پولی، کمپین های بازاریابی ایمیلی، یا تبلیغات رسانه های اجتماعی، ردیابی دقیق کمپین ضروری است.

این جایی است که ردیابی UTM وارد می شود.

ردیابی در سطح کمپین به شما امکان می‌دهد دقیقاً ببینید کدام ایمیل، آگهی، یا پیوند دعوت به اقدام خاص به شما کمک کرده بیشترین ترافیک یا فروش را داشته باشید.

برای اینکه ایجاد پیوندهای UTM را برای شما آسان کند، MonsterInsights دارای یک سازنده URL کمپین رایگان است تا بتوانید گزارش های دقیق تری دریافت کنید. برای ایجاد یک URL سفارشی می توانید پارامترهای کمپین سفارشی مانند منبع، رسانه، نام کمپین و موارد دیگر را وارد کنید.

Build a URL
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 4

این برچسب‌ها شامل پارامترهای تجزیه و تحلیل بومی هستند که Google Analytics آنها را ردیابی کرده و در گزارش‌های شما لحاظ می‌کند. سپس می توانید دقیقاً ببینید که کاربران روی کدام لینک کلیک کرده اند و کمپین های شما چگونه کار می کنند.

6. ردیابی و بهبود کمپین های هدف گذاری مجدد فیس بوک / اینستاگرام

آیا می‌دانستید که فیس‌بوک و اینستاگرام به شما اجازه می‌دهند تا تبلیغات هدفمند را برای افرادی که در گذشته از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند نمایش دهید؟ بله، هدف گذاری مجدد نامیده می شود.

می‌توانید یک Meta Pixel (که قبلاً فیس‌بوک پیکسل نامیده می‌شد) نصب کنید و تبلیغات هدفمند را برای هر کسی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کند نمایش دهید.

اما، اگر امروز Meta Retargeting Pixel را نصب کنید، فقط می‌توانید تبلیغات خود را به افرادی که امروز و بعد از آن بازدید کرده‌اند نشان دهید.

حتی اگر در حال حاضر کمپین تبلیغاتی فیس بوک را اجرا نمی کنید، توصیه می کنیم پیکسل هدف گیری مجدد را نصب کنید تا زمانی که آماده شروع به کار هستید، مخاطبان داخلی داشته باشید.

برای دستورالعمل‌های دقیق، به راهنمای ما در مورد نحوه فروش مجدد فیس بوک/ پیکسل هدف گذاری مجدد را در وردپرس نصب کنید.

7. ردیابی کمپین های Google AdSense

اگر کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک (PPC) را با استفاده از Google Ads اجرا می‌کنید، به راحتی می‌توانید عملکرد تبلیغات خود را در داشبورد Google Ads ببینید. با این حال، این گزارش‌ها فقط به شما می‌گویند که کاربران چگونه با تبلیغات شما تعامل می‌کنند، نه اینکه پس از آن چه می‌کنند.

برای این کار، به Google Analytics نیاز دارید که با حساب AdSense شما یکپارچه شده است. این ادغام شما را قادر می سازد تا تبدیل ترافیک پولی خود را به راحتی ردیابی کنید.

به سادگی وارد داشبورد Google Analytics خود شوید و به نمای Admin بروید. از اینجا، برگه نمایش داده ها » تنظیمات Attribution را گسترش دهید و روی دکمه پیوند دادن حساب Google Ads کلیک کنید.

Link Google Ads account
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 5

این شما را به صفحه پیوندهای Google Ads می‌برد.

از اینجا، روی دکمه پیوند کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را برای اتصال حساب Google Ads خود دنبال کنید.

Connect Google Ads to Analytics
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 6

به طور مشابه، برای اتصال AdSense به Google Analytics خود، ابتدا باید به داشبورد حساب AdSense خود وارد شوید.

از اینجا به بخش حساب » دسترسی و مجوز بروید و روی «یکپارچه سازی Google Analytics» کلیک کنید.

Connect Google Analytics and AdSense
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 7

روی دکمه «+ پیوند جدید» کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را برای اتصال هر دو حساب دنبال کنید.

می‌توانید راهنمای ما را در چگونه به درستی Google AdSense را به سایت وردپرس خود اضافه کنیم.

8. سایت خود را با کنسول جستجوی Google

نظارت کنید

Google Search Console یک مجموعه ای از ابزارهای رایگان ارائه شده توسط Google برای اینکه ناشران به نحوه مشاهده وب سایت آنها توسط موتور جستجو نگاه کنند.

اطلاعات بسیار مفیدی را ارائه می‌کند، مانند اینکه چگونه صفحات شما برای کلمات کلیدی مختلف رتبه‌بندی می‌شوند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم)، عملکرد کلی سایت شما در موتورهای جستجو، و هر گونه خطایی که خزنده‌های Google در وب‌سایت شما پیدا می‌کنند.

مراقبت از Google Search Console می تواند به شما کمک کند تا دید موتور جستجوی سایت خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد نکات مربوط به با استفاده از کنسول جستجوی Google برای افزایش ترافیک خود.

به عنوان مثال، در اینجا گزارشی وجود دارد که خطاهایی را نشان می دهد که هنگام مشاهده سایت در دستگاه تلفن همراه خود توسط کاربر رخ می دهد. بدون گوگل سرچ کنسول، تشخیص دقیق چنین مشکلاتی و حل سریع آنها بسیار دشوار خواهد بود.

Mobile errors in search console
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 8

برای دستورالعمل‌های دقیق، راهنمای ما در مورد نحوه سایت وردپرس خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید.

9. رتبه بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنید

کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. برای دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو، باید دقیقاً بدانید که کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را برای شما به وب سایت شما می آورند تا بتوانید روی آنچه که کار می کند تمرکز کنید.

ما یک راهنمای کامل SEO وردپرس داریم. که می توانید از آن برای یادگیری نحوه بهینه سازی محتوای خود برای کلمات کلیدی خاص استفاده کنید.

معمولاً مبتدیان به وارد کردن دستی کلمات کلیدی در جستجوی Google برای دیدن رتبه بندی سایتشان متکی هستند. این بسیار ناکارآمد است زیرا هزاران کلمه کلیدی را که در آن سایت شما می تواند به راحتی رتبه بندی شود را از دست می دهید.

Google Search Console ابزاری رایگان است که داده‌های کلیدی ارزشمندی را با موقعیت متوسط ​​در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید ببینید که کدام عبارت‌های جستجو در رتبه‌بندی بالا هستند، نتایج جستجو و میانگین کلیک‌های شما چقدر است.

اگر از MonsterInsights استفاده می‌کنید، می‌توانید گزارش کنسول جستجو را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

Search console report
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 9

با این حال، فقط به شما امکان می دهد داده های کلمه کلیدی سایت خود را ببینید. اگر می‌خواهید درباره رقبای خود تحقیق کنید، به نیاز دارید. سمروش. این ابزار فوق‌العاده قدرتمند SEO به شما امکان می‌دهد داده‌های کلمه کلیدی را برای هر وب‌سایتی مشاهده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، لطفاً به راهنمای ما در نحوه ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی برای سایت وردپرس خود.

نکته پاداش: برای سئوی وردپرس به کمک نیاز دارید؟ خدمات حرفه ای SEO WordPress WPBeginner را در نظر بگیرید. با هزینه ای اندک، تیم ما از کارشناسان حرفه ای سئو یک چارچوب سئو قوی برای کسب و کار شما راه اندازی می کند.

10. رشد و عملکرد لیست ایمیل خود را دنبال کنید

محبوب ترین خدمات بازاریابی ایمیلی با آمار و اطلاعاتی همراه باشید که می توانید آنها را ردیابی کنید. این گزارش‌ها داده‌های مفیدی مانند نرخ باز، نرخ کلیک، نرخ لغو اشتراک و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

همچنین می‌توانید در Google Analytics 4 تحت Acquisition » Traffic Acquisition گزارش می دهد.

از اینجا، می‌توانید ببینید که ترافیک خبرنامه ایمیل شما چقدر خوب تبدیل می‌شود و برای بهبود چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

View email reports in GA4
10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید 10

ردیابی داده‌های بازاریابی ایمیلی به شما کمک می‌کند لیست ایمیل خود را رشد دهید. می‌توانید فرم‌های ایمیل جدید ایجاد کنید، مکان‌های فرم را تغییر دهید، و از پنجره‌های بازشو برای تقویت مشترکین استفاده کنید.

در حالی که قطعا معیارهای بازاریابی دیگری وجود دارد که می توانید آنها را ردیابی کنید، ما معتقدیم اینها داده های بازاریابی برتری هستند که هر صاحب کسب و کاری باید در سایت وردپرس خود ردیابی کند.

ما امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که داده های بازاریابی وب سایت مناسب را در تمام سایت های وردپرسی خود ردیابی کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای گام به گام ما برای را ببینید. افزایش سرعت و عملکرد وردپرس و مقایسه ما با بهترین خدمات تلفن تجاری برای مشاغل کوچک.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا