آشپزی

طرز تهیه خورش کشک

طرز تهیه خورش کشک

طرز تهیه خورش کشک

طرز تهیه خورش کشک

طرز تهیه خورش کشک طرز تهیه خورش مرغ با کشک

خورش کشک یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ و اصیل کرمان است که عطر و طعم آن بی‌نظیر و عالی است، خورش کشک خیلی راحت و سریع درست می‌شود و از روش‌های مختلف و با مواد ساده و متنوعی می‌توانید آن را تهیه و آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه خورش کشک در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز متوسط ۱ عدد
هویج متوسط ۱ عدد
فلفل دلمه متوسط سبز نصف ۱ عدد
فیله مرغ ۶ عدد
ادویه کاری ۲/۱ قاشق چای خوری
پودر فلفل قرمز ۲/۱ قاشق چای خوری
پاپریکا ۲/۱ قاشق چای خوری
کشک ۲ قاشق غذا خوری
آب ۱ لیوان

طرز تهیه خورش کشک

آماده‌سازی مواد اولیه خورش کشک

برای طرز تهیه خورش کشک به روش سنتی ابتدا پیازها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید، بعد هویج را پوست بگیرید و بشورید و به صورت خلالی و باریک برش بزنید، سپس فلفل دلمه‌ای را تمیز بشورید و به شکل نواری و باریک خرد کنید، فیله‌های مرغ را هم در اندازه‌های یکسان برش بزنید.

سرخ کردن پیاز و فیله مرغ در روغن

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک شوند، کمی نمک به پیازها اضافه کنید و هم بزنید، بعد فیله‌های مرغ را همراه با فلفل سیاه در تابه بریزید و تفت دهید.

افزودن هویج و فلفل دلمه‌ای به مرغ

وقتی مرغ‌ها را اضافه کردید حرارت را بیشتر کنید تا آب نیندازند، بعد زمانی که مرغ‌ها تغییر رنگ دادند هویج‌ها را به آن‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند و بعد فلفل دلمه‌ای‌ خرد شده را بریزید و کمی تفت دهید تا عطر آن در مواد پخش شود.

درخشان سازی خورش با ادویه‌ها و کشک

سپس مقداری پودر فلفل قرمز، ادویه کاری و پاپریکا را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود، بعد کشک را به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید و سپس مقداری هم آب روی مواد بگیرید و درب ظرف را ببندید.

پخت خورش کشک و تزئین با کنجد

بعد اجازه دهید تا خورش روی حرارت ملایم خوب بپزد و جا بیفتد و عطر و طعم همه مواد کاملا به خورد هم برود، بعد از ۱ تا ۲ ساعت خورش کشک را از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بریزید و با مقداری کنجد روی آن را تزئین کنید.

آماده‌سازی برنج و سرو کردن خورش کشک با لوازم جانبی

در همین فاصله که خورش را آماده کردید، مقداری برنج را هم به شکل کته بپزید، بعد آن را داخل یک ظرف مناسب بریزید، می‌توانید برنج را به شکل قالبی از قابلمه بیرون بیاورید و خورش را روی آن بریزید و با کنجد و چند برگ نعناع تزئین کنید. در آخر خورش کشک را همراه با برنج و یا نان تازه و ترشی و سالاد و زیتون پرورده و یک لیوان دوغ ترش و شیرین برای پذیرایی سرو کنید.

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا