اخبار روز

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب آشامیدنی کوهدشت و رومشکان نیاز است

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب آشامیدنی کوهدشت و رومشکان نیاز است

ابوطالب شفقت در نشست شورای اداری شهرستان رومشکان اظهار کرد: با توجه به استعداد بالای کشاورزی این منطقه، تامین آب مهمترین دغدغه مردم رومشکان است و پیشنهاداتی برای پمپاژ آب رودخانه سیمره و جابجایی سهم‌بری سد سیمره و معشوره داده شد که باید از طریق مکاتبه با وزیر نیرو پیگیری شود.

وی یادآور شد: جاده ترانزیتی که استان خوزستان را به کرمانشاه متصل می‌کند پرتردد است که باید برای ساماندهی و تعریض آن از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین اعتبار شود.

وی بیان کرد: حریم جاده‌ها در این منطقه به‌ گونه‌ای است که زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برد و باید مطالعات جدید انجام و تجدیدنظر شود.

استاندار لرستان به تپه‌های باستانی داخل شهر چغابل رومشکان اشاره کرد و افزود: طی پروتکلی با ایجاد تفاهم بین شهرداری و میراث فرهنگی این دو تپه تاریخی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

شفقت با بیان اینکه وضعیت محور اسلام‌آباد – پل‌دختر بحرانی است و راهداری لرستان نسبت به گزارش این جاده به مرکز اقدام کند، تاکید کرد: در ملاقاتی که با وزیر راه و شهرسازی داشته باشم موضوع این محور را یادآور خواهم شد.

استاندار لرستان گفت: تپه رومشکان اثری باستانی است که می‌توان از آن در راستای رونق صنعت گردشگری استفاده کرد.

شفقت با بیان اینکه توجه به راه‌های روستایی ضروری است، افزود: طرح هادی برای راه‌های بحرانی در شهرستان تعریف شود.

وی یادآور شد: موضوع محور اسلام‌آباد – پلدختر که راهی بین‌المللی است با خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی طرح موضوع شود تا اعتباری برای آن تخصیص داده شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بپذیریم نظام در ۴۵ سال خدمات زیادی به ملت داشته است، افزود: دولت در ۲.۵ سال اخیر به طور ویژه خدمات رسانی کرده است.

شفقت با بیان اینکه تمامی تلاشمان این است که عدالت را رعایت کنیم و تفاوتی قائل نشویم و هرکجا هستیم ظرفیت‌ها را در راستای ایجاد اشتغال استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: شهری که قابلیت کشاورزی دارد چرا از این ظرفیت برای رفع مشکلات استفاده نمی‌شود.

وی بر تشکیل کانون اندیشه‌ورزی در رومشکان تاکید کرد و یادآور شد: با تشکیل این کانون ارزیابی کنید که کجاها مشکل وجود دارد، از ظرفیت‌های این شهرستان در راستای ایجاد اشتغال باید استفاده کرد، در حاشیه رودخانه سیمره نیز می‌توان در صنعت شیلات کارهای قابل دفاعی انجام داد.

وی گفت: کارها باید با مشارکت مردم به انجام برسد، تمرکز روی موضوع اشتغال باشد و با ایجاد اشتغال سلامت جسمی و روانی جامعه تضمین می‌شود، دستگاه‌های مرتبط با اشتغال تقسیم کار کنند تا بتوانیم با اندیشه‌ورزی و دادن طرح‌ها مشکل بیکاری را به حداقل رسانده و سهم اشتغال را افزایش دهیم.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا