اخبار روز

آیت الله سید ابراهیم رئیسی مجاهد فی سبیل الله بود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی مجاهد فی سبیل الله بود

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران مذهبی با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان و خدمتی که رئیس جمهور برای کشور انجام داد، بیان کرد: در آخرین روز‌های دهه کرامت، واقعاً حادثه سخت شهادت آیت اللّه سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، کام همه ما را تلخ کرد. اما اعتقاد ما این است آنچه که خداوند متعال مقدر می‌کنند به صلاح است و تسلیم به آن هستیم و معتقدیم که « کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبِّک ذوالجلالِ والاکرامِ»«هرکه روی زمین است دستخوش مرگ و فناست و خدای باجلال و عظمت باقی می ماند.» چراکه در طول این چهل و چند سال پس از انقلاب، چنین حوادثی را بسیار دیده‌ایم؛ از شهادت شهید مطهری و مفتح و شهید رجایی و باهنر و بهشتی تا شهادت حاج قاسم سلیمانی و آیت الله رئیسی و همراهان ایشان که یا به صورت ترور و یا به خاطر حوادث طبیعی به شهادت رسیده‌اند.

این سخنران مذهبی گفت: اگرچه همه این‌ها حوادث سختی هستند ولی به فضل الهی، انقلاب محکم ایستاده است و بر این باور و اعتقاد هستیم که برگ درخت بدون اذن پروردگار متعال نمی‌افتد و از خداوند متعال می‌خواهیم آنچه خیر و صلاح است برای مردم ما مقدر کنند و روح این شهیدان بزرگوار و آیت الله رئیسی؛ شهید خستگی‌ناپذیر با روح حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه‌السلام محشور شود چراکه ایشان افتخاری خادم امام هشتم علیه‌السلام را داشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی، دومین رئیس جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران است و یکی از نکاتی که درمورد این شهید بزرگوار وجود دارد و در فرمایشات رهبر معظم انقلاب هم، به آن اشاره شد روحیه خدمتگزاری آیت الله رئیسی بود؛ به طوری‌که تقریباً ایشان در هیچ پنج‌شنبه و جمعه‌ای تعطیلی نداشت و بیش از هزار روز در کف میدان و در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کرده و خودشان از نزدیک، امور را رصد کرد و در این میان، در راه خدمت به شهادت رسید.

این سخنران مذهبی ادامه داد: روحیه خدمتگزاری به مردم ثواب بسیاری دارد و اگر کسی قدمی برای مردم بردارد اجر و پاداش فراوانی دارد و از اینرو، به دو روایت درمورد این موضوع مهم می‌پردازیم. 

پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم فرمودند: «مَن مَشى فی عَونِ أخیهِ ومَنْفعتِهِ فلَهُ ثَوابُ المُجاهِدینَ فی سبیلِ اللّه ِ» «کسى که براى کمک به برادر خود و نفع رساندن به او اقدام کند پاداش مجاهدان در راه خدا را خواهد داشت.» به همین دلیل، بنده اولین عنوانی که طبق این روایت برای شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به کار می‌برم مجاهد فی سبیل الله است. زیرا یکی از درب‌های بهشت ویژه مجاهدین است.

این سخنران مذهبی افزود: امام جعفر صادق علیهم السلام فرمودند که خداوند متعال می‌فرمایند و این حدیث قدسی می‌شود، قالَ اللّهُ عزّ و جلّ: «الخَلقُ عِیالی، فأحَبُّهُم إلَیَّ ألْطَفُهُم بِهِم، و أسْعاهُم فی حَوائجِهِم.» خداوند عزّوجلّ فرموده‌اند: «مردم عائله من هستند؛ پس محبوبترین آنها نزد من، کسى است که با آنان مهربانتر و در راه برآوردن نیازهایشان کوشاتر باشد.» این روایت نشان می‌دهد که شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی محبوبیت داشته‌اند.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا