اقتصاد

اجرای همزمان «پاداش مدیریت مصرف» و پویش «با انرژی» برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق بخش خانگی

اجرای همزمان «پاداش مدیریت مصرف» و پویش «با انرژی» برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق بخش خانگی

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به وجود حدود ١٠ هزار مگاوات ناترازی در تولید و مصرف برق گفت: باید مصارف بخش‌های انعطاف‌پذیر را به ساعات غیراوج بار منتقل کنیم. در این زمینه مصارف صنایع و ادارات را با کاهش یا تغییر ساعت کار می توان مدیریت کرد.

وی تاکید کرد: با وجود این ناترازی، خوشبختانه برق مورد نیاز بخشهای مختلف را تامین کرده و توانستیم انرژی پایدار داشته باشیم، به طوری که سهم انرژی دریافتی بخش صنعت طی این سال ها افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: سهم صنعت از مجموع برق مصرفی کشور در طول چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، به طوری که صنایع بزرگ حدود ١٤ درصد رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

رجبی مشهدی در خصوص سهم صنعت از مجموع برق مصرفی کشور گفت: حدود ٢١ هزار مگاوات میزان سهم صنایع از مجموع برق مصرفی کشور است.

وی به اجرای طرح پاداش صرفه جویی در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امسال با اجرای همزمان طرح‌های پاداش صرفه جویی و پویش با انرژی که در آن جوایز بسیار جذابی برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است، هدف گذاری ١٥ درصدی کاهش مصرف برق محقق خواهد شد.

وی درباره میزان مصرف برق در بخش خانگی نیز گفت: حدود ٣٣ درصد از کل برق تولیدی کشور که معادل  ٣٢ تا ٣٣ هزار مگاوات است، توسط بخش خانگی مصرف می شود که این میزان در ساعت اوج بار تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی به ٥٠ درصد می‌رسد که عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. از این رو توصیه می‌شود در ساعات اوج بار مشترکان خانگی حتی المقدور از وسایل برقی پرمصرف نظیر اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و یا ظرفشویی استفاده نکنند.

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا