اقتصاد

افزایش ورود پول به صندوق‌های طلا

افزایش ورود پول به صندوق‌های طلا

به گزارش خبرگزاری برنا، بازار ارز و سکه این روز‌ها با نوسان کم و البته با کاهش قیمت مواجه است؛ روز جمعه معامله‌گران شاهد انتشار خبری درباره رکوردزنی واردات نفت خام ایران توسط چین در ماه می‌به بالاترین رقم طی هفت ماه گذشته بودند.

معامله‌گران بر این باورند که گزارش رکوردزنی واردات نفت خام از سوی چین، از فعال شدن جناح افزایشی در بازار ارز جلوگیری کرد و مانع ارسال پیام افزایشی از بازار ارز به بازار سکه شد.

در معاملات دو روز گذشته، قیمت دلار تهران افزایش یافت ولی حباب دلاری درهم کاهش یافت و منفی شد، زیرا درصد افزایش دلار بیشتر از رشد درهم بود. گروهی از معامله‌گران مدعی‌اند اینکه قیمت درهم طی ۱۲ روز گذشته نتوانسته از مرز مقاومت ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان عبور کند، به دلیل مداخله بازارساز در بازار است. البته یک کانال دلاری هم در روز یکشنبه مدعی بود که شرکت‌های بزرگ مثل پتروشیمی در حال تزریق درهم هستند.

گروهی هم در بازار هستند که معتقدند بازار در حال تکمیل آخرین اصلاحات خودش است؛ بعد از آن بازار تعیین تکلیف می‌کند و یا در مسیر صعود قرار می‌گیرد و یا در مسیر نزول. طی روز‌های گذشته قیمت درهم با گپ مثبت ۴۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۶۰ تومان آغاز به کار کرد و تا ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان هم بالا رفت، اما نتوانست از این مرز مقاومت عبور کند. طی ۱۲ روز گذشته قیمت درهم سه بار به این مرز مقاومت واکنش داشته و دوباره کاهشی شده است. قیمت درهم در نهایت در ۱۶ هزار و ۴۰ تومان بسته شد.

حباب سکه یک گرمی رکورد زد

همچنین امروز دوازدهمین حراج سکه بعد از تقریبا دو ماه انجام شد. در بازار ارز و سکه دو اتفاق مهم رخ داده است. اتفاق اول بازار سکه، رکورد حباب سکه یک گرمی بود. حباب سکه یک گرمی در روز شنبه به ۷۲ درصد رسید که در دو ماه گذشته بیشترین بود. رخداد دوم هم بازار رمزارز و نات کوین بود. در بازار شنیده می‌شد که برخی از معاملات خودرویی با این رمزارز انجام می‌شود. از سوی دیگر هم شنیده می‌شد که تبدیل دارایی به تتر در بازار به سرعت در حال انجام است.

ورود پول به صندوق‌های طلا

ریزش اونس جهانی طلا به کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تهران منجر شد. قیمت طلا و اقلام سکه از روز جمعه تا لحظه نگارش گزارش کاهشی بوده است، اما حباب طلا و اقلام سکه رشد کرد. صندوق‌های طلا نیز منفی شدند ولی ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا افزایش یافت.

سقوط اونس طلا به بازار طلا و سکه سیگنال کاهشی داده است و پیش بینی می‌شود فلز گرانبهای داخلی، در صورتی که امروز در بازگشایی بازار‌های جهانی اتفاق خاصی رخ ندهد، بازهم بر مدار کاهش قیمت حرکت کرده و نوسان محدودی را ثبت کند. قیمت سکه که در هفته گذشته در محدوده ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شده بود، در معاملات پشت خطی با عقبگرد به دامنه ۳۹ میلیون تومان، ۳۹ میلیون و ۸۹۰ تومان قیمت خورد. کاهش قیمت انواع سکه در ۲ روز گذشته ادامه داشته است. 

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا