اقتصاد

جزئیات تکمیل سد قیزقلعه‌سی در دولت سیزدهم

جزئیات تکمیل سد قیزقلعه‌سی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری برنا، پیشرفت پروژه سد قیزقلعه‌سی از سال 1385 تا پایان دولت دوازدهم کمتر از 80 درصد بود به نحویکه قابلیت بهره‌برداری به هیچ وجه امکان‌پذیر نبود و امکان تنظیم آب از سد برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایین دست وجود نداشت.

با توجه به اهمیت سد و شبکه‌های آبیاری قیزقلعه‌سی برای توسعه شمال غرب کشور و برنامه قوه مجریه به منظور تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، این پروژه در فهرست طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم قرار گرفت.

در این راستا، طی کمتر از 3 سال فعالیت دولت سیزدهم اقداماتی نظیر تکمیل سازه بدنه سد(بتن‌ریزی و خاک‌ریزی)، نصب تجهیزات هیدرومکانیکال و ابزار دقیق، حفاری و تزریق پرده آب‌بند، جاده و تونل‌های دسترسی، ساخت ساختمان‌های بهره‌برداری، تکمیل پانل‌های بتنی و تکمیل تاج سد و محوطه‌سازی تا پیشرفت 100 درصد و تکمیل عملیات اجرایی به پیش رفت و پروژه در اردیبهشت 1403 مهیا بهره‌برداری و تزریق آب به شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایین دست شد.

با توجه به اهمیت تکمیل این پروژه، اعتبارات تامین شده برای ساخت سد و شبکه‌های آبیاری قیزقلعه‌سی در دولت سیزدهم بیش از 2 برابر کل اعتبار تخصیص یافته در 15 سال قبل بود.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا