اقتصاد

تحلیلگران نیجریه ای ادعاهای نقش ارزهای دیجیتال در تعطیلی BDC پایتخت را رد کردند.

تحلیلگران نیجریه ای ادعاهای نقش ارزهای دیجیتال در تعطیلی BDC پایتخت را رد کردند.

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال همتا به همتا (P2P) نیجریه مسئول تعطیلی بخش Bureau De Change (BDC) پایتخت کشور نیست. به نماینده قانونی و تحلیلگر Web3 نیجریه، Kue Barinor Paul.

طبق گزارش رسانه های محلی، معامله گران ارز نیجریه، که به عنوان اپراتورهای Bureau De Change (BDC) شناخته می شوند، اعلام تعطیلی عملیات در ابوجا به دلیل در دسترس نبودن دلار. طبق گزارش‌ها، معامله‌گران ارز وجود رمزارز P2P را دلیلی برای مشکلات آن ذکر کردند.

در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف، پل با تاکید بر اینکه ارز دیجیتال نقش کوچکی در فعالیت‌های فارکس نیجریه دارد، توضیح داد که این اتهامات بی‌اساس هستند. وی خاطرنشان کرد که عوامل مهم تری مانند نوسانات قیمت و اتکای کشور به واردات، به میزان قابل توجهی در کمبود ارز نقش دارند.

پل توضیح داد که BDCها با فیات فیزیکی معامله می‌کنند، در حالی که تراکنش‌های ارز دیجیتال با دارایی‌های دیجیتالی مانند استیبل کوین‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شوند، بنابراین، رقابت مستقیمی بین BDC و فضای کریپتو وجود ندارد. او گفت که مقصر دانستن بازار کریپتو P2P برای مشکل نقدینگی معامله‌گران BDC، حواس‌پرتی را از رویارویی با مسائل واقعی ایجادکننده این مشکل منحرف می‌کند.

نیجریه در حال حاضر بزرگترین بازار P2P در جهان است که مستقیماً نتیجه ممنوعیت CBN در سال 2021. با این حال، یک بخشنامه ای که در دسامبر 2023 به بانک ها ارسال شد ممنوعیت رمزنگاری را از بانک های نیجریه لغو کرد که تراکنش های ارزهای دیجیتال را تسهیل می کرد.

بسیاری از نیجریه ای هایی که با ارز خارجی (FX) سر و کار دارند با انجام معاملات متعدد از طریق بانکداری سنتی مشکل دارند. پل اشاره کرد که کارمزدهای فعلی برای انتقال ارز خارجی در بخش بانکی در مقایسه با بازار ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی بالاتر است و رمزارز P2P را به گزینه راحت‌تر تبدیل می‌کند.

مرتبط: صرافی های نیجریه با موانع صدور مجوز روبرو هستند زیرا تحلیلگران خواستار اصلاح دستورالعمل های SEC هستند<.>

روم اوفی، تحلیلگر ارزهای دیجیتال نیجریه ای، با حمایت از بیانیه پل، گفت که فضای کریپتو شامل تراکنش است، به ویژه در بازار آزاد FX نیجریه، و دسترسی مردم به ارزهای خارجی و محافظت از آنها را راحت می کند. نایرا در برابر تورم

از آنجایی که جهان دیجیتالی شدن را پذیرفته است، نوآوری در فناوری ضروری است. پل به فرصتی برای همکاری بین بازیگران سنتی مانند BDCها و اپراتورهای ارز دیجیتال اشاره کرد. با این حال، برای اینکه این اتفاق بیفتد، پل تأکید کرد که دولت باید هر دو بخش را تنظیم کند و ببیند چگونه BDC ها می توانند از فناوری برای بهبود معاملات خود استفاده کنند.

اوفی در حمایت از حفظ فضای رمزنگاری گفت:

ارز رمزنگاری باید به طور مناسب تنظیم شود، و دولت باید بازیگران رمزارز را درک کند و بداند چگونه برای تنظیم کارآمد آن کار می‌کنند.

مجله: Asia Express: شرکت بازی سازی HK برای خزانه داری، قرارداد CBDC چین و امارات متحده عربی 100 میلیون دلار ارز دیجیتال خریداری می کند

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا