اقتصاد

Vitalik Buterin به توسعه دهندگان هشدار می دهد که هنگام افزودن هوش مصنوعی به بلاک چین ها مراقب باشید

Vitalik Buterin به توسعه دهندگان هشدار می دهد که هنگام افزودن هوش مصنوعی به بلاک چین ها مراقب باشید

بنیانگذار اتریوم ویتالیک بوترین به توسعه دهندگان هشدار می دهد که هنگام ترکیب هوش مصنوعی (AI) با فناوری بلاک چین مراقب باشند.

در وبلاگ 30 ژانویه پست، بوترین نگرانی های مبرم خود را در مورد هوش مصنوعی طبقه بندی کرد و به توسعه دهندگان گفت که “ارزش دقت در آن را دارد” به خصوص هنگام استقرار برنامه‌های کاربردی جدید در زمینه‌های با ارزش و پرخطر.

«مهم است که مراقب باشیم: اگر کسی به عنوان مثال می‌سازد. یک بازار پیش بینی یا یک استیبل کوین که از اوراکل هوش مصنوعی استفاده می کند، و معلوم می شود که اوراکل قابل حمله است، این مقدار زیادی پول است که می تواند در یک لحظه ناپدید شود. بالاترین «قابلیت ماندگاری» را داشت، این بود که به هوش مصنوعی اجازه می‌داد در مکانیسم‌هایی مانند بازارهای پیش‌بینی در مقیاس خرد مشارکت کند که برای انسان غیرممکن است.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند در رابط‌های کیف پول رمزنگاری برای کاربران استفاده شود و به آنها کمک کند. با توضیح تراکنش‌ها و امضاها یا تشخیص کلاهبرداری، بوترین نوشت.

“نظر من این است که رابط های هوش مصنوعی خالص در حال حاضر بسیار خطرناک هستند زیرا خطر انواع دیگر خطاها را افزایش می دهد، اما هوش مصنوعی مکمل رابط معمولی تر است. بسیار قابل اجرا است.

از نظر بوترین، پرمخاطره‌ترین تلاش استفاده از AI برای اجرای قوانین یا حاکمیت سیستم های رمزنگاری، زیرا مدل های AI منبع باز می توانند در برابر دشمنان آسیب پذیر باشند. حملات

هوش مصنوعی منبع باز در برابر حملات متخاصم آسیب پذیرتر است زیرا عوامل مخرب می توانند کد آن را بررسی کرده و حملات علیه آن را بهینه کنند. او گفت که هوش مصنوعی منبع بسته «امنیت از طریق ناشناختگی» را فراهم می‌کند، با این حال، این مدل‌ها هیچ شفافیتی در نحوه عملکردشان ارائه نمی‌دهند یا تضمین می‌کنند که بی‌طرف هستند.

OpenAI-adjacent crypto startup Worldcoin نمونه ای از AI منبع بسته است، با بوترین توضیح می دهد که متکی است به “اجازه ندادن به کسی به سادگی مدل هوش مصنوعی را فراخوانی کنید و در عوض از «سخت افزار قابل اعتماد» استفاده کنید.

مرتبط: آیا بلاک چین می‌تواند حفاظ‌هایی را برای حفظ هوش مصنوعی فراهم کند؟

بوترین توضیح داد که بزرگترین چالش ایجاد یک هوش مصنوعی غیرمتمرکز با استفاده از رمزارز و بلاک چین که سایر برنامه ها می توانند از آن استفاده کنند.

“چالش‌برانگیزترین راه‌حل‌ها، برنامه‌هایی هستند که سعی می‌کنند از زنجیره‌های بلوکی و تکنیک‌های رمزنگاری برای ایجاد یک “Singleton” استفاده کنند: یک هوش مصنوعی غیرمتمرکز مورد اعتماد که برخی از برنامه‌ها برای اهدافی به آن تکیه می‌کنند.

این برنامه‌ها نویدبخش «هم برای عملکرد و هم برای بهبود ایمنی هوش مصنوعی هستند، به نحوی که از خطرات متمرکزسازی مرتبط با رویکردهای اصلی‌تر برای حل این مشکل جلوگیری می‌کند.» او نتیجه گرفت که راه‌های زیادی نیز وجود دارد که در آنها موارد اساسی وجود دارد. مفروضات ممکن است شکست بخورند.

مجله: موارد استفاده واقعی از هوش مصنوعی در کریپتو، شماره 1: بهترین پول برای هوش مصنوعی، crypto

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا