HRW: تصاویر رسانه های اجتماعی جنایات جنگی سودان را فاش می کند

HRW: تصاویر رسانه های اجتماعی جنایات جنگی سودان را فاش می کند

اعضای نیروهای مسلح سودان در رژه نظامی که در روز ارتش در گادارف در 14 اوت 2024 برگزار شد، شرکت می کنند.
| اعتبار عکس: AFP

دیده بان حقوق بشر (HRW) روز پنجشنبه (29 اوت 2024) هر دو طرف را متهم کرد در درگیری بیش از 16 ماهه سودان برای ارتکاب جنایات جنگی از جمله اعدام های موقت، شکنجه و مثله کردن اجساد.

از آوریل 2023، ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان، حاکم بالفعل، درگیر جنگی ویرانگر با نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) است که ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره کرده است. .

گروه حقوق بشر مستقر در نیویورک گفت که تجزیه و تحلیل آن از تصاویر رسانه های اجتماعی حاکی از اعدام دسته جمعی حداقل 40 نفر و شکنجه و بدرفتاری با 18 زندانی است.

گفت: نه فیلم از 20 ویدیوی تجزیه و تحلیل شده، مثله کردن حداقل هشت جسد را نشان می‌داد که عمدتاً توسط افرادی با یونیفورم نظامی، هر چند برخی در لباس شخصی بودند.

دیده بان حقوق بشر گفت: «در تمام حوادث، به نظر می رسد که بازداشت شدگان غیرمسلح هستند و هیچ تهدیدی برای اسیرکنندگان خود ندارند، و در چندین مورد آنها محدود شده اند.

محمد عثمان، محقق سودانی سازمان دیده بان حقوق بشر، گفت: «نیروهای طرف های متخاصم سودان آنقدر از مجازات مصون هستند که بارها از خود در حال اعدام، شکنجه، و غیرانسانی کردن زندانیان و مثله کردن اجساد فیلم گرفته اند.

او افزود: «این جنایات باید به عنوان جنایات جنگی بررسی شوند و مسئولین از جمله فرماندهان این نیروها باید پاسخگو باشند.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل