اینتل به طور پیش فرض در هسته 6.12 آینده، قابلیت گرافیک Xe2 را در لینوکس بیرون می آورد

اینتل به طور پیش فرض در هسته 6.12 آینده، قابلیت گرافیک Xe2 را در لینوکس بیرون می آورد

انتظار می‌رود اینتل پشتیبانی «خارج از جعبه» را برای معماری گرافیکی نسل بعدی Xe2 در لینوکس معرفی کند که به پردازنده‌های Lunar Lake و پردازنده‌های گرافیکی Battlemage آینده اجازه می‌دهد بدون نقص کار کنند.

اینتل از گرافیک Xe2 “قوی” برای معماری‌های Lunar Lake و Battlemage در لینوکس پشتیبانی می‌کند

اینتل اخیراً سرعت را در زمینه فعال‌سازی معماری‌های نسل بعدی خود در لینوکس تسریع کرده است، به خصوص با SoC های Lunar Lake. این شرکت به دنبال افزایش ارتباط خود در بین کاربران لینوکس است، به همین دلیل گزارش جدیدی توسط Phoronix ادعا می‌کند که چرخه هسته لینوکس 6.12 آینده، از معماری گرافیکی نسل بعدی Xe2 اینتل پشتیبانی می‌کند، به این معنی که هر دو پردازنده‌های گرافیکی Lunar Lake و GPUهای Battlemage با سیستم‌عامل کاملاً سازگار خواهند بود. >

این مطمئناً یک حرکت عالی از سوی اینتل است، با توجه به اینکه با محصولات قبلی مانند مجموعه GPU Alchemist، لینوکس پر از مشکلات پشتیبانی بود، اما با Battlemage، اکنون که مصرف کنندگان بلافاصله پشتیبانی دریافت می کنند، انتظار می رود که یک تجربه بسیار یکپارچه تر باشد. با این حال، برای SoC های Lunar Lake، از آنجایی که پیش بینی می شود تا چند روز دیگر راه اندازی شوند، کاربران احتمالاً در روز اول پشتیبانی لینوکس را دریافت نخواهند کرد، زیرا چرخه هسته لینوکس 6.12 در اواسط سپتامبر کاهش می یابد، اما اینطور نیست. یک شکاف بزرگ، فقط چند روز.

در اینجا درخواست pull، که پشتیبانی گرافیکی Xe2 را برای Lunar Lake و Battlemage به ارمغان می آورد، در مورد چرخه هسته آینده توضیح می دهد:

به غیر از اصلاحات اضافی در مقایسه با هفته گذشته، 2 وصله مهم برای حذف نیاز نیروی_پروب برای LNL و BMG. اینها اولین پلتفرم هایی هستند که به طور رسمی توسط درایور xe پشتیبانی می شوند: یکی یکپارچه و دیگری گسسته. برای BMG هنوز برخی تغییرات ضروری در درخواست drm-intel-next pull در اواخر این هفته وجود دارد.

با توجه به تاریخ‌های عرضه، انتظار می‌رود پردازنده‌های Lunar Lake اینتل در راه‌اندازی شوند. سپتامبر، در حالی که طبق شایعات، معماری GPU Battlemage توسط اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025، آن را در موقعیت بسیار خوبی برای پشتیبانی در لینوکس قرار می دهد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل