سهام انویدیا حتی پس از برآوردهای بالای وال استریت و افزایش تقاضا برای تراشه های هوش مصنوعی کاهش می یابد

سهام انویدیا حتی پس از برآوردهای بالای وال استریت و افزایش تقاضا برای تراشه های هوش مصنوعی کاهش می یابد

این شرکت درآمد خالص خود را 16.6 میلیارد دلار گزارش کرد [پرونده]
| اعتبار عکس: رویترز

انویدیا ممکن است با افزایش سود از تخمین های وال استریت فراتر رفته باشد < /a>— تحت تأثیر سلطه تراشه‌سازی که جایگاه انویدیا را به عنوان فرزند پوستر رونق هوش مصنوعی تثبیت کرده است – اما سرمایه‌گذاران کمتر تحت تأثیر قرار گرفتند.

این شرکت درآمد خالص ۱۶.۶ میلیارد دلاری را گزارش کرد. با تعدیل اقلام یکبار مصرف، درآمد خالص 16.95 میلیارد دلار بود. درآمد به 30 میلیارد دلار افزایش یافت که 122 درصد نسبت به سال گذشته و 15 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافت.

بر اساس مقایسه، انتظار می‌رود که شرکت‌های S&P 500 در مجموع تنها 5 درصد رشد درآمد را برای سه ماهه ارائه دهند. به FactSet.

با این حال، سهام انویدیا در معاملات پس از ساعت کاری نزدیک به 4 درصد کاهش یافت.

انویدیا پیشتاز هوش مصنوعی است این بخش تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت‌های بازار سهام می‌شود، زیرا غول‌های فناوری همچنان به هزینه‌های سنگین روی تراشه‌های شرکت و مراکز داده مورد نیاز برای آموزش و بهره‌برداری از سیستم‌های هوش مصنوعی خود ادامه می‌دهند.

این شرکت گزارش داد که سود تعدیل شده سه ماهه دوم هر سهم 68 سنت به ازای هر سهم است که نسبت به 27 سنت در سال گذشته افزایش یافته است.

تقاضا برای محصولات مولد هوش مصنوعی که می‌توانند اسناد بسازند، تصاویر بسازند و به‌عنوان دستیار شخصی خدمت کنند، فروش تراشه‌های تخصصی انویدیا را در سال گذشته افزایش داده است. در ماه ژوئن، انویدیا برای مدت کوتاهی به با ارزش ترین شرکت در S&P 500 تبدیل شد. ارزش شرکت اکنون بیش از 3 تریلیون دلار است.

در شش ماه اول سال، سهام انویدیا نزدیک به 150 درصد افزایش یافت. در آن زمان، سهام با اندکی بیش از 100 برابر سود شرکت در 12 ماه قبل معامله می شد. این بسیار گرانتر از آنچه در طول تاریخ بوده و از S&P 500 به طور کلی است. به همین دلیل است که تحلیلگران هشدار می‌دهند که اگر وال استریت نشانه‌ای از کاهش تقاضای هوش مصنوعی ببیند، نسبت به فروش آن هشدار می‌دهند.

این شرکت مستقر در سانتا کلارا، کالیفرنیا، پیشتاز اولیه در رقابت برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی بود، تا حدی به دلیل موسس و شرط‌بندی موفقیت‌آمیز مدیرعامل جنسن هوانگ بر روی فناوری تراشه مورد استفاده برای سوخت صنعت. این شرکت با شرط بندی های بزرگ غریبه نیست. اختراع واحد پردازشگر گرافیکی یا GPU توسط انویدیا در سال 1999 به رشد بازار بازی های رایانه شخصی کمک کرد و گرافیک رایانه ای را دوباره تعریف کرد.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل