دادگاه عالی برزیل تهدید به تعلیق عملیات X در آخرین پیچیدگی درگیری‌های جاری کرد

دادگاه عالی برزیل تهدید به تعلیق عملیات X در آخرین پیچیدگی درگیری‌های جاری کرد

مالک X ایلان ماسک، تصویر بالا [پرونده]
| اعتبار عکس: رویترز

A قاضی دادگاه عالی برزیل روز چهارشنبه تهدید کرد که عملیات محلی X را تعطیل خواهد کرد. ، که قبلا توییتر بود، مگر اینکه ایلان ماسک، مالک میلیاردر آن ظرف 24 ساعت یک نماینده قانونی در برزیل معرفی کند.

دستور قاضی الکساندر د مورائس، آخرین تحول در نزاع مداوم با پلتفرم ماسک است. این شرکت در اوایل سال جاری با دو موراس بر سر آزادی بیان، حساب‌های مرتبط با راست افراطی و اطلاعات نادرست در این پلتفرم درگیر شد و ادعا می‌کند که قربانی سانسور است.

در اوایل این ماه، X این موضوع را اعلام کرد. در حال برکناری تمام کارکنان باقیمانده برزیل در کشور “فوراً موثر” بود و گفت که دی مورائس نماینده قانونی خود در کشور را تهدید به دستگیری کرده است.

دادگاه عالی روز چهارشنبه در پاسخ به پستی از طرف جهانی این شرکت، دستور دی مورائس را به X اطلاع داد. حساب امور دولتی در پلتفرم اجتماعی.

در بیانیه دادگاه گفت: «در صورت عدم انطباق با تصمیم، این تصمیم می‌تواند باعث تعلیق فعالیت‌های شبکه رسانه‌های اجتماعی در برزیل شود.< /p>

در ایالات متحده، آزادی بیان یک حق قانون اساسی است که نسبت به بسیاری از کشورها، از جمله برزیل، جایی که دی موراس در آوریل دستور تحقیق درباره ماسک را به دلیل انتشار اخبار جعلی افتراآمیز و تحقیق دیگری درباره آن صادر کرد، بسیار راحت‌تر است. انسداد، تحریک و سازمان مجرمانه احتمالی.

حقوق سیاسی برزیل مدت‌هاست که دو موراس را فراتر از محدودیت‌های خود برای سرکوب آزادی بیان و درگیر شدن در آزار و شکنجه سیاسی توصیف می‌کند. مدافعان او گفته‌اند که اقدامات او قانونی است، حداقل توسط اکثریت دادگاه حمایت می‌شود، و برای حفاظت از دموکراسی در زمانی که در معرض خطر است، خدمت کرده است.

 

 

 

چنانچه در این نوشته کلمه ای یا متنی باعث ناراحتی شما شده به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید

خروج از نسخه موبایل