Google Pixel Watch 3 در مقابل Apple Watch Ultra 2: WearOS یا WatchOS؟

Google Pixel Watch 3 در مقابل Apple Watch Ultra 2: WearOS یا WatchOS؟

Google در رویداد سالانه Made By Google خود، Pixel Watch 3 موردانتظار را معرفی کرد که دارای ویژگی‌هایی است که هم برای علاقه‌مندان به تناسب اندام و هم برای افراد مبتدی مناسب است. 

با توجه به اینکه ما به Apple Watch Ultra 2 امتیاز تقریباً عالی 4.5 ستاره دادیم، مشخصات Pixel Watch 3 چگونه مقایسه می شود؟

برای اینکه به شما کمک کنیم تفاوت را بیاموزید و تصمیم بگیرید که کدام ساعت هوشمند برای شما بهترین است، تفاوت‌های بین هر دو را در زیر برجسته کرده‌ایم. برای مشاهده مقایسه این دو به ادامه مطلب بروید.

Fitbit vs Apple Fitness

هر دو ساعت هوشمند برای نمایش داده های سلامتی شما، ارائه اطلاعات بینش شخصی و موارد دیگر به برنامه های همراه مربوطه خود متکی هستند. Pixel Watch 3 از برنامه رایگان Fitbit استفاده می کند، اما یک مدل اشتراک پولی اختیاری دارد (Fitbit Premium) که تجزیه و تحلیل داده های عمیق تر و ویژگی های اضافی مانند دسترسی به دستور العمل ها و کل کتابخانه تمرین Fitbit را ارائه می دهد. 

شایان ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، هر خرید Google Pixel Watch 3 شامل شش ماه Fitbit Premium بدون هزینه اضافی است. 

مشترکین Fitbit Premium همچنین از طریق Pixel Watch 3 یک خلاصه صبحگاهی دریافت می‌کنند، جایی که هر روز صبح خلاصه‌ای از مهم‌ترین معیارهای سلامتی و تناسب اندام خود از جمله میزان خوب خوابیدن، امتیاز آمادگی و اگر یکی از موارد حیاتی خود را دریافت می‌کنید خارج از محدوده 

از طرف دیگر، Apple Watch Ultra 2 از برنامه‌های بهداشتی و تناسب اندام رایگان اپل برای همگام‌سازی داده‌ها با iPhone شما استفاده می‌کند و بینش‌هایی در مورد سطح سلامت و تناسب اندام شما ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید در Fitness Plus که تمرینات سفارشی و مدیتیشن های هدایت شده را نیز به کاربران ارائه می دهد.

Apple Watch Ultra 2

Pixel Watch 3 در اکوسیستم Pixel غوطه ور شده است

گوگل قول می‌دهد که پیکسل واچ 3 عمیق‌ترین ادغام را با اکوسیستم خود دارد. این نه تنها به این معنی است که می توانید از ساعت خود برای تعامل با گوشی Pixel خود استفاده کنید، بلکه به عنوان یک کنترل از راه دور روی مچ برای کنترل دستگاه Google TV شما نیز عمل می کند. همچنین می‌توانید از Pixel Watch 3 برای بررسی پخش زنده دوربین Google Nest یا زنگ در و برقراری ارتباط با هر کسی که در تصویر است استفاده کنید.

از طرف دیگر، Apple Watch Ultra 2 کاملاً برای iPhone طراحی شده است و با تلفن هوشمند اندرویدی کار نخواهد کرد. 

هر دو ساعت هوشمند همچنین دارای یک تراشه باند فوق عریض (UWB) هستند که به این معنی است که می‌توان آنها را به برنامه‌های Find My مربوطه خود اضافه کرد تا در صورت ناپدید شدن، مکان یابی سریع آنها را پیدا کنند.

Pixel Watch 3 دارای تشخیص از دست دادن پالس است

Pixel Watch 3 اولین ساعت هوشمند موجود در بازار است که دارای قابلیت تشخیص از دست دادن نبض با هوش مصنوعی است که از سنسور ضربان قلب چند مسیره برای تشخیص عدم وجود نبض استفاده می کند. اگر ضربان قلب شناسایی نشد، ابتدا Pixel Watch 3 حسگرهای اضافی و یک شمارش معکوس 20 ثانیه‌ای اجرا می‌کند تا از هر گونه هشدار کاذب جلوگیری کند.

اگر پس از این باز هم نبض تشخیص داده نشود، Pixel Watch با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد و اطلاعات مهم را با اپراتور به اشتراک می‌گذارد. 

این یک ویژگی بالقوه نجات دهنده است که برای اطمینان از صحت، تحت آزمایش و اعتبارسنجی دقیق در محیط‌های آزمایشگاهی و کلینیک قرار گرفته است.

Pixel Watch 3

اگرچه Apple Watch Ultra 2 این ویژگی را ندارد، اما همچنان با ابزارهای ایمنی اضافی مانند Fall Detection، Crash Detection که از الگوریتم یادگیری ماشینی برای تشخیص تصادف شدید خودرو و سپس تماس با خدمات اضطراری استفاده می کند، پر شده است. SOS اضطراری دومی به کاربران این امکان را می دهد که دکمه کناری را فشار داده و نگه دارند تا به سرعت با خدمات اضطراری تماس بگیرند و موقعیت شما را به آنها ارائه دهند.

علاوه بر این، Apple Watch Ultra 2 به آژیر 86db مجهز شده است که تا فاصله 180 متری شنیده می شود و با نگه داشتن دکمه قابل تنظیم Action فعال می شود.

Apple Watch Ultra 2 دارای قابلیت Double Tap است

Watch Ultra 2 دارای ویژگی هوشمندانه Double Tap است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به لمس صفحه نمایش، به سرعت با دستگاه خود ارتباط برقرار کنید. برای پاسخ دادن به تماس ها، مکث و از سرگیری تایمرها و کنترل موسیقی، کافی است انگشت اشاره و شست خود را دو بار روی دست ساعت خود فشار دهید. 

ژست دوبار خرج کردن Apple Watch Ultra 2 اعتبار اپل

Apple Watch Ultra 2 دارای گواهینامه غواصی است

اگر ورزش انتخابی شما غواصی است، Watch Ultra 2 همراه ایده آلی است زیرا به عمق سنج تعبیه شده است که فرودها را تا عمق 40 متری زیر آب ردیابی می کند. در واقع، Watch Ultra 2 دارای گواهینامه EN13319 است که یک استاندارد بین المللی شناخته شده برای لوازم جانبی غواصی است. 

Ultra 2 همچنین دارای برنامه‌هایی برای پشتیبانی از شما در غواصی است، مانند Oceanic Plus که شامل تمام ویژگی‌های اصلی مورد نیاز غواصان تفریحی و غواصی است، و برنامه Depth برای ردیابی فعالیت‌های تفریحی زیر آب مانند عمق رسیده، دمای آب و مدت زمان سپری شده در زیر آب علاوه بر این، Ultra 2 دارای درجه مقاومت در برابر آب تا عمق 100 متر تحت استاندارد ISO 22810 است، بنابراین می تواند در مقابل سایر ورزش های آبی مانند شنا مقاومت کند.

در نهایت، Apple Watch Ultra 2 همچنین دارای رتبه IP6X است که به این معنی است که در برابر گرد و غبار مقاوم است. در غیر این صورت، Pixel Watch 3 دارای رتبه IP68 است. ، که اگرچه به اندازه Ultra 2 در برابر غواصی مقاوم نیست، اما همچنان به این معنی است که ساعت می تواند تا 30 دقیقه در برابر غوطه ور شدن در عمق یک متری آب مقاومت کند.

اپل واچ اولترا 2 بسیار گرانتر است

Apple Watch Ultra 2 که فقط در یک اندازه، 49 میلی‌متری موجود است، بسیار گران‌تر از Pixel Watch 3 است، با قیمت اولیه 799 پوند/799 دلار. 

Pixel Watch 3 در حال حاضر برای پیش‌سفارش در دسترس است و به‌طور رسمی در 10 سپتامبر عرضه می‌شود. برای اولین بار، در هر دو اندازه 41 میلی متر و 45 میلی متر با قیمت اولیه RRP به ترتیب 349 پوند / 349.99 دلار و 399 پوند / 399.99 دلار در دسترس خواهد بود. 

خروج از نسخه موبایل