وقتی این چهار کاراکتر را تایپ می‌کنید، یک اشکال عجیب در iOS آیفون را خراب می‌کند – Steer Clear!

وقتی این چهار کاراکتر را تایپ می‌کنید، یک اشکال عجیب در iOS آیفون را خراب می‌کند – Steer Clear!

به‌روزرسانی iOS 18 اپل در ماه آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و احتمالاً در کنار عرضه سری آیفون 16 نیز عرضه خواهد شد. در حالی که ما برای بررسی ویژگی‌های جدید هیجان‌زده هستیم، اپل همچنان در حال انتشار بیلدهای جدید برای iOS 17 است. با این حال، ساخت نرم‌افزار هرگز نمی‌تواند صددرصد از مشکلات یا باگ‌های اساسی که مورد توجه قرار می‌گیرند پاک باشد. اکنون گزارش شده است که iOS 17 دارای یک باگ عجیب است که در صورت تایپ چهار کاراکتر خاص باعث از کار افتادن آیفون می شود، اما نگران نباشید، زیرا راه حل آسانی برای این مشکل وجود دارد.

این اشتباه تایپ ساده می تواند آیفون شما را خراب کند – در اینجا نحوه جلوگیری از آن وجود دارد

این اولین بار نیست که یک رشته متن باعث از کار افتادن آیفون شده است، اما از آنجایی که ترکیب کاراکترهای بیشماری وجود دارد، احتمال خراب شدن برخی از آنها دستگاه شما بیشتر می شود. یک محقق امنیتی در Mastodon کشف کرده است که تایپ نویسه‌های خاص در Spotlight Search یا App Library باعث خرابی شما می‌شود. آیفون. می‌توانید شخصیت‌های زیر را بررسی کنید تا بتوانید از آنها آگاه شوید و از آنها دوری کنید.

“”::

TechCrunch خاطرنشان می کند که فقط باید “”: را تایپ کنید تا هر کاراکتر چهارمی را وارد کنید تا آیفون شما خراب شود، که بسیار ساده است، و هر کسی که دسترسی دارد به دستگاه شما می توانید آن را انجام دهید. با این حال، محقق بیان می‌کند که این اشکال یک خطر حریم خصوصی یا امنیتی نیست، زیرا “هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کسی به جز صاحب دستگاه iOS که به صورت دستی کاراکترها را تایپ کند، می‌تواند این اشکال را ایجاد کند.”

ما باگ را در iPhone خود آزمایش کرده‌ایم، آخرین نسخه iOS 17 را اجرا می‌کند و باگ دستگاه شما را خراب می‌کند. Springboard یا صفحه اصلی دستگاه از کار افتاد و به دنبال راه اندازی مجدد “نرم” انجام شد. جالب اینجاست که تایپ کردن همان کاراکترها در آیفونی که iOS 18 نسخه بتا دارد، همین واکنش را ایجاد می‌کند، اما Springboard تا حدودی به کار عادی خود ادامه می‌دهد، در حالی که جستجوی Spotlight برای مدت کوتاهی متوقف می‌شود.

همانطور که ذکر شد، این اشکال تنها زمانی اعمال می‌شود که کاراکترها در کتابخانه برنامه یا جستجوی Spotlight تایپ شوند. همانطور که گفته شد، موارد متعددی وجود داشته است که باگ iOS باعث از کار افتادن آیفون شده است. در حالی که این باگ بی ضرر است، اپل همچنان آن را در به روز رسانی های بعدی iOS 17 و iOS خود برطرف می کند، که به موجب آن ثبات و تجربه کاربری بهبود می یابد. این شرکت تا کنون هیچ کلمه ای در مورد این داستان به اشتراک نگذاشته است، اما به محض اینکه جزئیات بیشتر در دسترس باشد، شما را به روز خواهیم کرد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

خروج از نسخه موبایل