فناوری

گوگل به اولین کاربران اجازه می دهد تا ویژگی قفل تشخیص سرقت اندروید را آزمایش کنند: نحوه کار آن

گوگل به اولین کاربران اجازه می دهد تا ویژگی قفل تشخیص سرقت اندروید را آزمایش کنند: نحوه کار آن

نحوه دسترسی به قفل تشخیص سرقت Google

اگر در برزیل زندگی می‌کنید، می‌توانید امتحان کنید ویژگی قفل تشخیص سرقت قبل از هر کس دیگری. برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فرم. البته، این ویژگی، پس از نسخه آزمایشی، در کشورهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.

Google توضیح می‌دهد:

فرم را پر کنید و زمانی که نسخه بتا برای آزمایش ویژگی‌های محافظت در برابر سرقت در دستگاه شما فعال شد، به شما اطلاع خواهیم داد. نسخه بتا برای آزمایش ویژگی‌های محافظت در برابر سرقت برای دستگاه‌های دارای Android 10 یا بالاتر (با برخی محدودیت‌ها) در دسترس است. همچنین ممکن است لازم باشد تنظیمات دیگری را برای عملکرد ویژگی‌های جدید بتا فعال کنید.

علاوه بر قفل تشخیص سرقت، به کنترل از راه دور نیز دسترسی خواهید داشت. ویژگی های قفل و آفلاین قفل دستگاه. اگرچه گوگل تاریخ خاصی را برای زمانی که قصد دارد آنها را در دسترس عموم قرار دهد مشخص نکرده است، اما انتظار می‌رود حالت‌های آزمایشی در ماه جولای در دسترس باشند.

قفل تشخیص سرقت Google: چگونه کار می‌کند

ویژگی قفل تشخیص سرقت می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی گوشی شما از آن گرفته می‌شود. با استفاده از حسگرها، مدل‌های روی دستگاه و هوش مصنوعی گوگل، متوجه شوید که دزد در حال حرکت است یا در ماشین. ویژگی ضد سرقت سه حالت خواهد داشت. اگر یک حرکت معمولی مرتبط با سرقت شناسایی شود، اولین مورد به سرعت تلفن شما را قفل می کند و از دسترسی مهاجمان به داده های شما جلوگیری می کند.

به روشی مشابه، اگر شخصی گوشی شما را بدزدد و ویژگی قفل تشخیص سرقت آن را شناسایی کند، ویژگی قفل آفلاین دستگاه فعال می‌شود و اینترنت را قطع می‌کند تا از دزد جلوگیری شود. دسترسی به داده های دیگر اندروید همچنین می تواند نشانگرهای دیگری را تشخیص دهد که گوشی هوشمند شما ممکن است در دستان اشتباه باشد. اگر بیش از حد تلاش های ناموفق برای احراز هویت انجام دهید، صفحه دستگاه شما را قفل می کند.

 theft detection lock, remote lock

در نهایت، می توانید از ویژگی قفل از راه دور برای قفل کردن تلفن خود استفاده کنید و داده ها را با استفاده از شماره تلفن خود و تکمیل یک چالش امنیتی پاک کنید. این به شما امکان می‌دهد به‌راحتی و به‌سرعت داده‌های خود را قفل و پاک کنید، نه اینکه نیاز به رایانه دیگری برای ورود به حساب خود داشته باشید و سپس این کار را با استفاده از Find My Device انجام دهید.

قفل تشخیص سرقت گوگل: مزایای گوشی خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید، داده های شما را بدزدید یا دستگاه را دوباره بفروشید، که به طور قابل توجهی انگیزه های سرقت دستگاه را کاهش می دهد.

Google همچنین الزامات راستی‌آزمایی را برای ایجاد تغییرات در تنظیمات مهم دستگاه، از جمله خاموش کردن Find My Device یا زمانی که تلفن شما به‌طور خودکار قفل می‌شود، محدود می‌کند. این کار با نیاز به پین، گذرواژه یا تأیید بیومتریک، از داده‌های شما محافظت می‌کند تا اینکه دزد بتواند تغییرات مهمی در دستگاه شما ایجاد کند تا آن را بفروشد.

علاوه بر این، Google نیز در حال کار است. در ویژگی فضای خصوصی اندروید 15 برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به برنامه ها و داده های مهم. با این ویژگی، می‌توانید برنامه‌هایی را که اطلاعات خصوصی مانند سوابق مالی یا سلامتی را در خود نگه می‌دارند، با ایجاد یک فضای مخفی در تلفن خود قفل یا پنهان کنید، و یک لایه امنیتی اضافی اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا