فناوری

4 راه آسان برای حذف رمز عبور بایوس در ویندوز 11

4 راه آسان برای حذف رمز عبور بایوس در ویندوز 11


خوانندگان به پشتیبانی از گزارش ویندوز کمک می کنند. هنگامی که با استفاده از پیوندهای موجود در سایت ما خریدی انجام می دهید، ممکن است کمیسیون وابسته را دریافت کنیم.

Tooltip Icon

صفحه افشای وابسته را بخوانید تا دریابید که چگونه می‌توانید به ویندوز کمک کنید تا بدون زحمت و بدون هزینه کردن، گزارش دهید. بیشتر بخوانید

چه بخواهید رمز عبور بایوس خود را در ویندوز 11 بازنشانی کنید و چه بخواهید آن را به دلیل فراموشی حذف کنید، این راهنما می تواند به شما کمک کند!

برای حذف رمز عبور BIOS در ویندوز 11، می‌توانید باتری CMOS را برای مدتی خارج کنید، از جامپر روی مادربرد استفاده کنید یا چند دستور را در Command Prompt اجرا کنید.

چگونه می توانم رمز عبور BIOS را در ویندوز 11 حذف کنم؟

Note icon
توجه

برای باز کردن کابینت CPU، باید پیچ ​​ها را بردارید یا اگر دکمه فشاری دارد، آن را بلغزانید تا جدا شود. اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، آن را وارونه کنید، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید، باتری را بردارید و سپس پنل پشتی را باز کنید.

1. باتری CMOS

را بردارید

  1. کامپیوتر خود را خاموش کنید، سپس دوشاخه برق و سیم‌های دیگر را از کابینت CPU جدا کرده و آن را باز کنید.CMOS battery - How to Remove BIOS Password on Windows 11< /li>
  2. به دنبال باتری CMOS بگردید و حدود 15 تا 30 دقیقه آن را بردارید، سپس آن را برگردانید.

با این کار تمام تنظیمات BIOS به همراه رمز عبور بازنشانی می‌شود، بنابراین اگر قبلاً آنها را سفارشی کرده‌اید، ممکن است مجبور شوید آنها را دوباره پیکربندی کنید.

اگر برداشتن باتری CMOS به مدت 30 دقیقه جواب نداد، سعی کنید آن را به مدت یک ساعت خارج کنید و بررسی کنید که آیا کمک می کند یا خیر.

برداشتن باتری CMOS برای چند دقیقه همچنین می‌تواند به شما در رفع مشکلاتی مانند کامپیوتر شما به طور خودکار در بایوس راه اندازی می شود؛ برای اطلاعات بیشتر این راهنما را بخوانید.

2. از جامپر روی مادربرد

استفاده کنید

  1. کامپیوتر خود را خاموش کنید، سپس کابل برق و سایر سیم‌های متصل به CPU را جدا کرده و کابینت را باز کنید.
  2. روی مادربرد پین های کوچکی را می بینید که معمولاً سه یا شش عدد هستند. می توانید آنها را در لبه تابلو پیدا کنید.
  3. یک جفت پین با پوشش پلاستیکی به نام Jumper برای راه اندازی معمولی است. مورد دوم پاک کردن رمز عبور (CLEAR_PWD، PASSWD یا CLR CMOS) و سومی بازنشانی BIOS به تنظیمات پیش فرض است.
  4. اگر دقت کنید، ممکن است برچسب‌های روی پین‌ها را نیز ببینید. برای پاک کردن گذرواژه BIOS از دستگاهتان، جامپر را از پین‌های 1 و 2 بیرون بیاورید، سپس آن را روی 2 و 3 قرار دهید.jumper pins How to Remove BIOS Password on Windows 11
  5. 30 ثانیه تا 1 دقیقه صبر کنید، سپس جامپر را به حالت پیش فرض برگردانید.
  6. اکنون پانل را ببندید، سیم‌ها را به CPU وصل کنید، دکمه روشن/خاموش را در رایانه خود فشار دهید، سپس F1، F2 را فشار دهید، کلیدهای F10، Esc، Ctrl یا حذف بر اساس سازنده دستگاه شما برای ورود به BIOS.
  7. بسته به دستگاه، به منوی ذخیره و خروج/نمای کلی بروید و بازیابی پیش‌فرض‌ها/بارگیری پیش‌فرض‌ها< /em>.Load to defaults BIOS - remove bios password on Windows 11
  8. اگر می‌خواهید رمز عبور را بازنشانی کنید، می‌توانید به امنیت یا یک برگه مشابه بروید، گذرواژه مدیر را پیدا کنید، و هنگامی که از شما خواسته شد رمز عبور را خالی بگذارید و Enter را فشار دهید.
  9. اکنون F10 را برای ذخیره و خروج فشار دهید.

بازنشانی بایوس به تنظیمات پیش‌فرض نیز می‌تواند به شما در رفع BIOS کمک کند. خطای بررسی شناسه. ممکن است به دلیل سخت افزار ناسازگار رخ دهد. برای اطلاعات بیشتر این راهنما را بخوانید.

3. از Command Prompt

استفاده کنید

  1. در صورتی که نمی توانید در ویندوز بوت شوید، دکمه روشن/خاموش را در رایانه خود فشار دهید و نگه دارید تا خاموش شود.
  2. دکمه روشن/خاموش را روی رایانه شخصی خود فشار دهید تا آن را روشن کنید.
  3. مراحل 1 و 2 را دو بار تکرار کنید تا صفحه Automatic Repair را دریافت کنید. روی گزینه‌های پیشرفته کلیک کنید.Advanced options - automatic repair
  4. در صفحه انتخاب گزینه، عیب‌یابی را انتخاب کنید.Choose an option - Troubleshoot
  5. بعد، گزینه‌های پیشرفته را انتخاب کنید. Advanced options - remove bios password on Windows 11
  6. Command Prompt را از صفحه گزینه های پیشرفته انتخاب کنید.Command Prompt Advanced Options .
  7. اگر رایانه شما می تواند به ویندوز بوت شود، کلید Windows را فشار دهید، cmd را تایپ کنید و روی اجرا به عنوان سرپرست کلیک کنید.
  8. در پنجره Command Prompt، دستورات زیر را یکی یکی کپی و جایگذاری کنید و بعد از هر دستور Enter را بزنید:
  9. پس از اجرای دستورات، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا رمز عبور BIOS و تنظیمات CMOS بازنشانی شود.

توجه داشته باشید که می‌توانید گذرواژه BIOS را با استفاده از CMD حذف کنید، بنابراین نگاهی دقیق تر به راهنمای دقیق ما بیندازید.

4. از رمز عبور در پشتی

استفاده کنید

  1. کامپیوتر خود را بوت کنید، سپس F1، F2، F10، Esc، Ctrl< را فشار دهید /kbd> یا کلیدهای حذف را طبق سازنده دستگاه خود برای ورود به BIOS.
  2. اکنون، اگر از شما خواسته شد گذرواژه را وارد کنید، رمز عبور را سه بار اشتباه تایپ کنید، و رایانه شما را به حالت قفل کردن مجبور کنید. شما یک پیام سیستم غیرفعال و یک کد دریافت خواهید کرد. آن کد را یادداشت کنید.
  3. در دستگاه یا تلفن دیگری، از bios-pw.org/ دیدن کنید، وارد شوید وقتی از شما خواسته شد، کد را انتخاب کنید و سپس روی دریافت رمز عبور کلیک کنید.Backdoor password - How to Remove BIOS Password on Windows 11
  4. شما گذرواژه هایی با ظاهر مشابه دریافت خواهید کرد تا به شما کمک کند رمز عبور درست را به خاطر بسپارید.

این روش می‌تواند بهترین روش باشد، به خصوص اگر نمی‌خواهید باتری CMOS خود را بردارید یا پنل پشتی دستگاه خود را باز کنید.

در پایان، برای حذف رمز عبور بایوس از دستگاه ویندوز 11 خود، باید باتری CMOS را برای مدتی خارج کنید، از جامپر استفاده کنید. روی مادربرد، یا از Command Prompt با حقوق سرپرست استفاده کنید.

در صورتی که می‌خواهید درباره BIOS و تنظیمات آن بدانید ، ما یک راهنمای مفصل داریم که همه چیزهایی را که باید بدانید توضیح می دهد.

اگر سؤال یا پیشنهادی در مورد موضوع دارید، لطفاً آن را در بخش نظرات زیر ذکر کنید.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا