خودرو

نحوه فروش خودرو به صورت خصوصی

نحوه فروش خودرو به صورت خصوصی

بنابراین، زمان خداحافظی با مجموعه چرخ قابل اعتماد خود فرا رسیده است. اکنون که تصمیم گرفتید ادامه دهید، این دیگر یک خودرو نیست – یک واحد اقتصادی است که منتظر بهره برداری کامل است. بنابراین، چگونه می توانید بهترین قیمت را برای وسیله نقلیه خود داشته باشید؟

قبل از شروع، به یاد داشته باشید که اکنون می‌توانید ماشین خود را از طریق Carwow بفروشید. ببینید چگونه هزاران فروشنده می توانند برای خرید ماشین شما مناقصه کنند. استفاده از آن رایگان و انجام آن ساده است.

اگر قصد خرید جایگزین دارید، ممکن است تجارت در مسیر آسانی باشد، اما حداکثر ارزش را برای شما به ارمغان نمی آورد.

فروشندگان همیشه در محاسبات خود نه تنها ارزش خودرو را در نظر می‌گیرند، بلکه فکر می‌کنند می‌توانند آن را به دست آورند و مدت زمانی که ممکن است قبل از فروش در جلوی خانه‌شان بماند. نتیجه همیشه پول نقد کمتر از ارزش فیزیکی خودرو خواهد بود.

خب، خودتان آن را بفروشید؟ شما بیشتر از چیزی که برای یک معامله می‌گیرید، دریافت خواهید کرد و در هنگام معامله با خودروی بعدی خود کمی اهرم بیشتری خواهید داشت. در اینجا، جزئیات فروش خودروهای خصوصی را توضیح خواهیم داد، نحوه فروش خودرو به صورت خصوصی، کارهای آماده سازی که باید انجام دهید، و اطلاعات بیشتر ، مانند اینکه آیا می‌توانید خودروی خود را بدون MOT بفروشید یا اینکه چه چیزی در فروش خودرویی با مشکلات مکانیکی مرتبط است.

فقط 5 درصد از کسانی که خودروی خود را می فروشند، تمام اقدامات لازم را برای به حداکثر رساندن بازدهی خود انجام می دهند.¹ اگر می خواهید خودروی خود را به صورت خصوصی بفروشید، در اینجا بهترین روش برای انجام این کار وجود دارد…

نکاتی در مورد فروش خودرو به صورت خصوصی

فروش خودرو یک حرفه ماهر است – فقط باید به تعداد فروشنده‌های دست دوم در آنجا نگاه کنید تا متوجه شوید.

بنابراین، منطقی است قبل از اینکه ماشین خود را به صورت خصوصی بفروشید، تا حد امکان تکالیف خود را انجام دهید. با این حال، از هر چهار فروشنده (23%) یک نفر هیچ اقدامی برای افزایش ارزش خودروی خود قبل از فروش انجام نمی‌دهد.

فروشندگان خودروهای دست دوم به احتمال زیاد از مراحل ساده افزایش قیمت صرف نظر می کنند. نزدیک به یک چهارم (23٪) از صاحبان خودروهای دست دوم هیچ اقدامی برای آماده شدن برای فروش انجام ندادند، در حالی که تنها 17٪ از فروشندگان خودروهای نو همین را گفتند. در واقع، کسانی که خودروهای جدید می‌فروشند، احتمالاً تمام اقدامات را برای بهبود قیمت فروش انجام می‌دهند.

با حدود 400000 خودروهای دست دوم برای فروش در هر نقطه، که از بین جمعیت متمایز هستند (برای سمت راست دلایل) شانس شما را برای تضمین فروش سریع با بهترین قیمت ممکن به حداکثر می رساند.

1. وضعیت خودروی خود را بررسی کنید و مشکلات را برطرف کنید

مگر اینکه خودروی شما کمیاب یا منحصر به فرد نباشد، خریداران خودرو تخیلی زیادی خواهند داشت. هنگام خرید ماشین دست دوم.

در حالی که تبلیغات می‌توانند تعداد تعداد زیادی از مسائل را پنهان کنند، کسی که زمان و تلاش خود را صرف کرده است تا بیاید و وسیله نقلیه شما را در فلز ببیند. آسیب‌ها یا ایرادهای آشکار را شناسایی کنید و اگر وقت آن‌ها را با عکاسی نکردن از کناره ماشین با فرورفتگی عظیم در آن تلف کرده‌اید، بعید است از شما تشکر کنم. این واقعیت را فاش کنید که داشبورد مانند یک درخت کریسمس با چراغ های هشدار روشن شده است.

آخرین نظرسنجی ما نشان می‌دهد که تعداد بسیار کمی از فروشندگان اقداماتی را برای بهبود وضعیت خودرو انجام داده‌اند، از جمله پر کردن مایعات (23%)، از بین بردن فرورفتگی یا خراش (21%)، یا رفع مشکلات جزئی (27%). این مراحل ممکن است کوچک به نظر برسند، اما می‌توانند برای افزایش ارزش خودروی شما حیاتی باشند.

بنابراین، حتماً قبل از نصب خودروی خود، هر گونه آسیب یا مشکل مکانیکی را برطرف کنید برای فروش. در حالی که ماشین شما ممکن است برای شما قدیمی به نظر برسد، و شما هستید احتمالاً میل به جدایی، خریداران بالقوه خواهند احتمالا مقدار قابل توجهی پول را به یک وسیله نقلیه جدید برای خود اختصاص می دهند. آنها چیزی را در اولویت قرار می دهند که ظاهر خوبی داشته باشد، رانندگی خوبی داشته باشد، و فوراً به یک تن کار اصلاحی در گاراژ نیاز ندارد.

شایان ذکر است که نه همه چیز اینجا سیاه و سفید است. مناگر شما یک خودروی 15 ساله و با مسافت پیموده شده را به قیمت 2000 پوند بفروشید، بعید به نظر می رسد که ارزش 500 پوند را برای تعمیر چرخ های آلیاژی حاشیه دار قبل از فروش خرج کنید، در حالی که پارکینگ عجیب و غریب است. ممکن است ding نیز مورد انتظار باشد.

اما،اگر خودرویی را می‌فروشید که مشکلاتی فراتر از ایراد چرخ‌های عجیب و غریب دارد، به خاطر داشته باشید از آن‌ها عکس بگیرید و جزئیات آن را شرح دهید. به وضوح در هر آگهی، در صورت لزوم قیمت درخواستی خود را کاهش دهید. توجه داشته باشید که خودرو باید با آگهی مطابقت داشته باشد، بنابراین اگر زمانی که می‌دانید مملو از مشکلات است، اعلام می‌کنید که «در حالت کار عالی» قرار دارد، ممکن است خریدار از طریق قانونی رجوع کند.

2. ماشین خود را سرویس کنید

دوباره، قضاوت خود را در اینجا به کار ببرید: اگر خودروی شما سه ماه پیش سرویس شده است، ارزش آن را ندارد که آن را از طریق یکی دیگر به کار ببرید. اما اگر آخرین سرویس بیش از هشت یا نه ماه پیش بود، دریافت یک سرویس جدید عاقلانه خواهد بود، به ویژه به این دلیل که برخی از مشکلات احتمالی را که ممکن است خریدار تشخیص دهد روشن می‌کند، در حالی که به آنها اطمینان می‌دهد که شما از آن مراقبت کرده‌اید. ماشین در زمان مالکیت شما بر آن.

3. یک MOT جدید دریافت کنید

طبق نظرسنجی ما، 80٪ از فروشندگان قبل از فروش موفق به دریافت MOT جدید نشدند. مشابه سرویس ماشین شما، اگر به تازگی MOT انجام داده اید، خیلی سود ندارد. حس کنید که دیگری را بدست آورید. اما، خریداران از این واقعیت استقبال می کنند که مجبور نیستند به محض اینکه با ماشین شما دور می شوند، به MOT فکر کنند، و< /span> مصرف کنندگان به طور فزاینده ای در بررسی سابقه MOT خودرو خوب می شوند.

این امر در مورد کار فراخوان نیز صدق می کند: اگر خودروی شما مشمول فراخوان برجسته سازنده باشد. ، این باید مورد توجه قرار گیرد، به ویژه به این دلیل که بسیاری از فراخوان ها مربوط به ایمنی هستند.

4. قبل از فروش خودروی خود مدارک ماشین خود را آماده کنید

یک V5C یا دفترچه ثبت نام، مالکیت خودرو را ثابت نمی‌کند – فقط نشان می‌دهد که برای چه کسی ثبت شده است. قبل از اینکه تبلیغ کنید، تمام مدارک ماشین خود را بیابید. این به شما زمان می‌دهد تا اسناد جایگزینی را در صورت نیاز دریافت کنید، و همچنین به شما کمک می‌کند تا با تاریخچه خودرو و زمان خود با آن آشنا شوید.

از طریق نظرسنجی از نمایندگی‌های مورد اعتمادمان، متوجه شدیم که کمبود مدارک یکی از مهمترین دلایلی است که فروشندگان را از پیشنهاد دادن یک وسیله نقلیه باز می‌دارد.²

تقریباً نیمی (48٪) از فروشندگان اعتراف کردند که به دلیل اطلاعات بسیار کم، برای یک وسیله نقلیه پیشنهاد قیمت نداده‌اند، و بیشترین دلیل ذکر شده، عدم سابقه خدمات است. 86٪ از فروشندگان نتوانستند اسناد موجود را به روز کنند یا جایگزین کنند، به این معنی که به طور بالقوه خریداران را از دست دادند.¹

اسناد مورد نیاز:

  • دفترچه گزارش V5C (ضروری)؛ این نشان می دهد که خودرو برای شما ثبت شده است و قبل از فروش خودرو لازم است
  • سابقه خدمات – از نظر قانونی ضروری نیست، اما بسیار مهم و مطلوب است
  • هر گونه دریافت لاستیک، لامپ، قطعات، و غیره. این، دوباره، اعتماد خریدار را ایجاد می کند
  • گواهی MOT؛ کاملاً ضروری نیست زیرا می توان آن را به صورت آنلاین جستجو کرد، اما خوب است
  • اگر خودروی شما هنوز تحت ضمانت سازنده باشد، هر گونه اسناد ضمانتی که ممکن است داشته باشید

راهنمای اختصاصی ما را برای چه مدارکی هنگام فروش خودرو نیاز دارید.

5. ماشین خود را تمیز کنید

با نشان دادن کمی TLC قبل از تبلیغ یا مشاهده، اتومبیل خود را در بهترین حالت ممکن قرار دهید.

تمیز کردن ماشین یکی از محبوب‌ترین مراحل در میان فروشندگان است، به طوری که 67 درصد اعلام کرده‌اند که قبل از فروش وسیله نقلیه خود را اصلاح کرده‌اند. با این حال، این مرحله به تنهایی اغلب برای به حداکثر رساندن ارزش خودروی شما کوتاه است.

در صورت امکان آن را کاملاً بشویید و واکس بزنید، زیرا این کار به تمیز ماندن آن برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند و به «پخش» آن در تبلیغات کمک می‌کند. توجه ویژه ای به تمیز کردن چرخ ها تا حد امکان داشته باشید، زیرا این چرخ ها چشم را به خود جلب می کنند، به خصوص اگر رنگ خودرو تیره باشد و چرخ ها نقره ای باشند.

داخل به یک شناور کامل و گرد و غبار، همراه با کمی خوشبوکننده هوای خودرو نیاز دارد، شاید – البته زیاده روی نکنید، یا ممکن است خریدار فکر کند که می‌خواهید بوی حیوان خانگی یا دود را بپوشانید. هرگونه لکه آشکار را از روی صندلی و فرش نیز پاک کنید.

اگر مایل به پرداخت برای امتیاز هستید، یک نوکر حرفه‌ای ممکن است به نتایج بهتری از شما دست یابد.

Dفراموش نکنید که جعبه دستکش و سایر قسمت های ذخیره سازی را از هر زباله پاک کنید. به زیر کف صندوق عقب و در محموله های عقب نگاه کنید، و از آن لحظه برای بررسی اینکه آیا کلید مهره های چرخ قفل را دارید (اینها معمولاً با چرخ یدکی نگهداری می شوند) استفاده کنید.

در آخر، به یاد داشته باشید که هر جا لیوانی را باز و تمیز کنید و اگر ماشین پخش کننده یا چنجر دارد، سی دی را از استریو خارج کنید.

6. داده های دیجیتال شخصی خود را پاک کنید

ماشین‌های مدرن معمولاً دارای سیستم‌های اطلاعات سرگرمی هستند که تمایل به جفت شدن با تلفن‌های همراه دارند و اغلب داده‌ها را در حین انجام این کار همگام‌سازی می‌کنند. مطمئن شوید که این داده‌ها را پاک کنید، از جمله مخاطبین تلفنی که ممکن است در سیستم خودرو ذخیره شده باشند، یا آدرس‌هایی که ممکن است در ناوبری ماهواره‌ای آن ذخیره شده باشند. این ایده خوبی نیست که اطلاعاتی مانند این به دست غریبه ها برسد.

7. بهترین عکس ها را از ماشین خود بگیرید

این نکته بسیار مهمی است که ما یک راهنمای عمیق در مورد چگونه از ماشین عکس بگیرید. مننمی‌خواهم، پس‌زمینه‌ای خنثی مانند درخت‌ها یا پارک پیدا کنم، cخاموش شوید تا در همان سطح باشید. ماشین، و مطمئن شوید که تصاویر در فوکوس هستند. از جلو، عقب، پهلوها، و زوایای سه چهارم عکس بگیرید (یعنی، از هر گوشه ماشین با فاصله کمی بایستید و از آن عکس بگیرید تا قسمتی از کنار، قسمتی از سر/عقب خودرو باشد.

داخل، جلو و عقب را از زوایای مختلف بچسبانید، از جمله یکی از صندلی‌های راننده که از در باز جلویی با زاویه کمی برآمده گرفته شده است.

از داشبورد و دوشاخه راننده با موتور روشن عکس بگیرید، مسافت پیموده شده خودرو را نشان می‌دهد و هیچ چراغ هشداری وجود ندارد.

از هر چرخ، به علاوه چکمه، عکس بگیرید و سعی کنید هنگام انجام همه این کارها از تابش نور خورشید یا انعکاس آشکار جلوگیری کنید.

از خودروی خود در خیابان عکس نگیرید، زیرا این امر می‌تواند آدرس شما را نشان دهد. همچنین، مطمئن شوید که پس‌زمینه عکس‌های شما پر از زباله نباشد.

7. برای به دست آوردن بهترین قیمت برای ماشین خود ارزش قائل شوید

اگر خودرو را با 50 درصد بیشتر از ارزشش تبلیغ کنید، هیچ فایده ای ندارد که این همه دردسر را پشت سر بگذارید. شما همچنین نمی‌خواهید خود را کوتاه بفروشید و از دست بدهید.

خدمات ارزیابی رایگان خودرو ما در سفر فروش خودرو شما مهم است.

8. انتخاب کنید کجا ماشین خود را به صورت خصوصی بفروشید

تمام پلتفرم‌ها و گزینه‌ها در دسترس افرادی است که به صورت خصوصی خودرو می‌فروشند.

از گروه‌های رسانه‌های اجتماعی محلی و اعلامیه فروش در پشت پنجره گرفته تا حراج‌های آنلاین و آگهی‌های طبقه‌بندی‌شده، حق انتخاب ندارید. (راهنمای ما در مورد بهترین روش های فروش خودرو< /a> اگر می‌خواهید این منطقه را بیشتر کاوش کنید، همه آنها را توضیح می‌دهد.

آیا فروش خودروی خود را از طریق Carwow در نظر بگیرید: چند عکس و جزئیات را آپلود کنید و فروشندگان مورد اعتماد ما برای وسیله نقلیه شما مناقصه خواهد کرد و به شما اجازه می دهد بهترین قیمت را انتخاب کنید. آن‌ها حتی برای جمع‌آوری ماشین نزد شما می‌آیند و در همان زمان به شما پول می‌دهند.

9. آگهی ماشین خود را ایجاد کنید

ایجاد یک آگهی خوب برای ماشین یک هنر زیبا است. شما می‌خواهید بدون تعارف و از دست دادن علاقه افراد، جزئیات را ارائه دهید. همچنین می‌خواهید ویژگی‌ها و مزیت‌های خودرو را ستایش کنید، بدون اینکه به نظر در مورد یک حیوان خانگی محبوب صحبت کنید.

روی جزئیات و دقت تمرکز کنید: به عنوان مثال، لیست ویژگی های کلیدی آن، به خصوص اگر آنها به صورت استاندارد تعبیه نشده اند (به عنوان مثال، یک سانروف). ۹۵٪ از فروشندگان قبل از فهرست کردن خودروی خود، تغییرات را حذف نمی‌کنند، بنابراین مهم است که برای وضوح این موضوع را در آگهی خودروی خود برجسته کنید.

جزئیاتی مبنی بر اینکه از ماشین مراقبت کرده‌اید و مرتباً آن را سرویس کرده‌اید (با فرض اینکه درست باشد) و در عین حال مشخص می‌کنید که لاستیک‌های آن جدید هستند یا خیر. اگر خودروی خود را سرویس کرده‌اید، از جمله سابقه خدمات در صورت امکان ضروری است، زیرا این امر می‌تواند باعث فروش یا شکست شود.

با عباراتی مانند «لطفاً وقت تلف نکنید»

با خریداران بالقوه تهاجمی نباشید. فقط مردم را دور می کند. همچنین، نگویید «دلیل واقعی برای فروش» دارید. البته شما این کار را می کنید، اما اغلب بی ربط است.

به همین ترتیب، مراقب درج هرگونه اطلاعات شخصی در آگهی باشید (به پس‌زمینه یا انعکاس عکس‌های خود نیز با دقت نگاه کنید). Tدر اینجا انواع بی‌وجدان وجود دارد؛ اگر از یک شماره تلفن همراه مخفی تماس می‌گیرند و از ارائه جزئیات تماس راضی نیستند، به‌ویژه محتاط باشید.

10. برای فروش اتومبیل خود، بازدیدها را ترتیب دهید

شما ممکن است ببینید که تماس‌ها و پیام‌هایی از خریدارانی که می‌خواهند با پیشنهادات شما را کم کنند، دارید. مودب، محکم، و مختصر. در برابر میل به توهین به خاطر اینکه کسی فکر می کند غرور و شادی شما 10 هزار پوند کمتر از آنچه هست ارزش دارد مقاومت کنید (آنها در واقع باور ندارند که ، آنها فقط امیدوارند که شما در مورد ارزش آن آگاه نباشید و بتوانید از آن استفاده کنید).

هنگام رزرو قرار ملاقات انعطاف پذیر باشید، اما به عقب خم نشوید: هیچ فایده ای ندارد که یک روز کامل را در ازای یک فروش که مراجعه نمی کند، مرخصی بگیرید، هرچند اگر می توانید چندین بازدید ترتیب دهید، می‌تواند ارزش یک نیم روز رزرو را داشته باشد.

شما احتمالاً می خواهید ماشین را از خانه خود بفروشید، زیرا خریداران بعید است که بخواهند در یک پارکینگ تصادفی ملاقات کنند تا معامله را انجام دهند، اما در نظر بگیرید که آیا می خواهید یک غریبه را به خانه خود راه دهید یا خیر. . مناگر آدرس موجود در دفترچه گزارش با آدرسی که خریدار i می آید مطابقت داشته باشد، باید اطمینان داشته باشید. کافی است.

هم برای کمک به انحراف از پیشنهادهای احمقانه و هم به دلیل اینکه با افراد غریبه سروکار دارید، می‌تواند ایده خوبی باشد که یک نفر را نیز همراه خود داشته باشید.

11. یک تست درایو ارائه دهید

این کار را فقط در صورتی باید انجام دهید که خریدار برای رانندگی خودروی شما بیمه کامل داشته باشد – یا یک بیمه نامه پوشش موقت برای آن روز گرفته باشد یا ماشین شما را در بیمه روز خود قرار داده باشد (شواهد بخواهید بیمه).

حداقل آنها باید بیمه شخص ثالث داشته باشند. (بیمه کامل بیمه اغلب این را برای سایر خودروها به صورت پیش فرض ارائه کنید)، اما بدانید که اگر در تست رانندگی تصادفی رخ دهد، یک پنی از شرکت بیمه خریدار بالقوه دریافت نخواهید کرد و بعید است که آنها خودرو را بخرند.

هر کاری که انجام می دهید، اجازه ندهید آنها بدون شما روی صندلی سرنشین ماشین را آزمایش کنند.

در مورد خود تست درایو، راهنمای ما در مورد چگونه to test drive a car از دیدگاه خریدار نوشته شده است، اما باید تصوری از انتظارات شما به عنوان یک فروشنده به شما بدهد.

12. قیمت را مذاکره کنید

با دانستن قیمت ایده‌آل خود، آنچه که فکر می‌کنید منصفانه است و پایین‌ترین قیمت ممکن را که می‌پذیرید، وارد هر مذاکره‌ای شوید. .

پیشنهادهای کم را قبول نکنید، هر چند خریدار متقاعدکننده باشد. قبل از صحبت کردن وقت خود را صرف کنید و. با این حال، مایل باشید که چند صد دلار (بسته به قیمت خودرو) از قیمت پایین بیاورید تا فروش را آسان تر کنید.تحقیق وسایل نقلیه مشابه برای فروش به شما کمک می کند تا آنچه را که می توانید برآورد کنید برای خودروی خود بگیرید (البته در نظر بگیرید که قیمت های تجاری بالاتر از قیمت های خصوصی خواهد بود). همچنین باید این را در نظر بگیرید که اینکه ماشین شما مسافت پیموده شده بالاتر یا کمتر از میانگین دارد.<. /p>

13. نوع پرداخت ماشین خود را مشخص کنید

پول نقد در گذشته پادشاه بود، اما دریافت مبلغی که احتمالاً چندین هزار پوند در اسکناس است، شما را در معرض خطر ارزهای تقلبی قرار می‌دهد، در حالی که در صورت نگهداری در خانه، خطر امنیتی (که ممکن است بیمه شود یا نباشد) را به همراه خواهد داشت.< /p>

حواله بانکی الکترونیکی سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای دریافت وجوه است، اما توجه داشته باشید که اگر فروشنده کلاهبردار باشد و کنترل حساب بانکی قربانی را در اختیار داشته باشد، ممکن است وجوه بازگردانده شود، حتی پس از اینکه در موجودی شما ظاهر شد. . اگر مشخصات بانکی آنها با نامشان مطابقت ندارد، مراقب باشید و برای تأیید این موضوع، از شما بخواهید که یک مدرک شناسایی را ببینید.

انتقالات اغلب فوری هستند اما گاهی اوقات رسیدن به زمان نیاز دارد. ابتدا از خریدار برای انتقال آزمایشی بخواهید (مثلاً 1 پوند) و جزئیات او را تأیید نکنید و انتقال تکمیل احتمالا چقدر طول خواهد کشید. تا زمانی که همه پول با شما نیست، کلیدها و مدارک را تحویل ندهید.

چک‌ها و پیش‌نویس‌های بانکدار نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، اگرچه پرورش آنها می‌تواند زمان بر باشد و سرعت فروش را کاهش دهد.

پس از انتقال وجوه، به خاطر بسپارید هر گونه مدارک را تحویل داده و تنظیم کنید. رسیدی که مشخصات ماشین، مدل، مسافت پیموده شده و ثبت نام، به اضافه نام شما، نام خریدار، قیمت توافق شده و معامله تاریخ

از خریدار بخواهید رسید را امضا کند، سپس خودتان آن را امضا کنید. مطمئن شوید مطمئن شوید رسید دارای خطی است که می‌گوید «بدون گارانتی فروخته شده، آزمایش شده و تأیید شده است»، از شما محافظت می‌کند در صورت بروز هر گونه مشکل در خودرو .

14. به DVLA که ماشین خود را فروختید اطلاع دهید

تعهد قانونی برای اگر خودروی خود را فروخته‌اید به DVLA بگویید، به علاوه نمی‌خواهید به خاطر بلیط پارکینگ یا جریمه دیگری که ممکن است صاحب جدید متحمل شود تعقیب شوید، بنابراین انتقال مالکیت خودرو در ثانیه ای که خودرو را می فروشید.

این کار به آسانی آنلاین از طریق DVLA انجام می شود. همچنین می‌توانید بخش مربوطه (بخش 2) را در دفترچه گزارش V5C خودرو، قبل از پاره کردن بخش 6 («لغه نگهدارنده جدید») و ارسال باقیمانده دفترچه ثبت نام به DVLA تکمیل کنید.

پرسش های متداول فروش خودرو به صورت خصوصی

آیا می توانم خودروی معیوب یا آسیب دیده را بفروشم؟

می‌توانید یک ماشین معیوب یا آسیب دیده را بفروشید، اما ممکن است انجام این کار دشوار باشد و شما باید این را در هر آگهی اعلام کنید. شما قانوناً موظف هستید که اگر خریدار در این مورد سؤال کند، هر ایرادی را که می‌دانید، در میان بگذارید.

توجه داشته باشید که فروش خودروی غیرقانونی نیز غیرقانونی است، و یک MOT معتبر لزوماً دلیلی بر این امر نیست، زیرا ممکن است پس از آزمایش خودرو، خطاهای خطرناکی ایجاد شود.

چه چیزی روی رسید فروخته شده به صورت مشاهده شده می نویسید؟

شما باید روی هر رسیدی بنویسید “فروخته شده، آزمایش شده و تایید شده بدون ضمانت”، زیرا این نشان می‌دهد که شما هیچ ضمانتی برای خودرو ارائه نمی‌دهید و خریدار فکر می‌کند که از وضعیت آن راضی است.

آیا می توانم ماشین خود را بدون MOT بفروشم؟

این کار از نظر قانونی مجاز است، اما فروش خودرو ممکن است مشکل باشد و خریدار امکان رانندگی با آن در جاده را نداشته باشد. خریدار همچنین باید وسیله نقلیه را پس از خرید حمل کند.

راهنمای دقیق ما در مورد نحوه فروش خودرو بدون MOT اطلاعات بیشتری دارد.

آیا می توانم خودروی خود را با بودجه معوقه بفروشم؟

قبل از فروش خودرو، باید هر گونه بودجه معوقه ای را که به خودرو بدهکاری دارید، تسویه کنید. اگر به یک فروشنده اصلی بفروشید، آنها باید ابزاری برای ترتیب دادن به سادگی داشته باشند، اما یک فروشنده خصوصی این کار را نخواهد کرد. تا زمانی که وجوه مربوط به آن را پرداخت نکنید، خودرو متعلق به شرکت مالی خواهد بود و ممکن است با فروش آن مرتکب کلاهبرداری شوید.

راهنمای ما در مورد نحوه فروش خودروی دارای سرمایه موارد بیشتری دارد اطلاعات.

آیا می توانم ماشین خود را بدون V5C بفروشم؟

دفترچه ثبت نام V5C اثبات مالکیت نیست – فقط نشان می‌دهد که یک خودرو برای چه کسی ثبت شده است، بنابراین شما از نظر قانونی مجاز به یک ماشین بدون V5C بفروشید.

انجام این کار سخت است، اما (توصیه می کنیم هرگز نخرید بدون V5C). A تعویض دفترچه یادداشت از DVLA فقط 25 پوند هزینه دارد، بنابراین قبل از تبلیغ ماشین این کار را انجام دهید.

تغییر آنلاین اتومبیل با Carwow

به دنبال راهی آسان برای تعویض ماشین خود هستید؟ سپس Carwow جایی برای رفتن است. می‌توانید ماشین قدیمی خود را با قیمتی عالی بفروشید و بهترین معاملات را با نو دریافت کنید.  – از طریق شبکه فروشندگان مورد اعتماد ما و همه از آسایش خانه شما. برای شروع امروز روی دکمه زیر ضربه بزنید.

درباره این داده:

¹ همه نتایج از طریق نظرسنجی YouGov از حدود 2000 ساکن بریتانیا با جمعیت‌های مختلف جمع‌آوری شد. این نظرسنجی در 29 مارس 2024 انجام شد.

² نظرات نمایندگی ها از طریق نظرسنجی از 96 فروشنده از طریق Carwow جمع آوری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا