سلامت

چاقی و توانایی سیستم ایمنی در مبارزه با بیماری

چاقی و توانایی سیستم ایمنی در مبارزه با بیماری

چاقی و توانایی سیستم ایمنی در مبارزه با بیماری

da86d8a7d982db8c d988 d8aad988d8a7d986d8a7db8cdb8c d8b3db8cd8b3d8aad985 d8a7db8cd985d986db8c d8afd8b1 d985d8a8d8a7d8b1d8b2d987 d8a8d8a7 63b4856bc547f

سیستم ایمنی ما از این جهت باورنکردنی است که می تواند عفونت را تشخیص دهد، مبارزه کند و ما را درمان کند. چاقی می تواند باعث التهاب مزمن شود که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را به خطر بیندازد. نه تنها این، بلکه التهاب مزمن می تواند به بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر نیز منجر شود. در اینجا نحوه کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی به طور همزمان آورده شده است.

وزن و ایمنی

نحوه سوخت و ورزش بدنتان بخش بزرگی از عملکرد سیستم ایمنی شما است. ائتلاف اقدام چاقی توضیح می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و پروتئین به حفظ عملکرد بهینه سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند. علاوه بر این، ریزمغذی‌های خاص مانند آهن، سلنیوم، روی، مس و ویتامین‌های C، A، E، B-6 و اسید فولیک همگی در پاسخ ایمنی بدن نقش دارند.

رژیم‌های غذایی سرشار از قند و چربی، در ادامه توضیح می‌دهند که خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد. این به این دلیل است که می تواند قند خون را افزایش دهد و باعث آسیب اکسیداتیو شود، به این معنی که در مقایسه با توانایی بدن برای سم زدایی سلول ها، گونه های اکسیژن فعال بیش از حد تولید می شود. به همین دلیل، آسیب ناشی از اکسیژن می تواند احتمال ابتلا به عفونت را افزایش دهد. علاوه بر این، کسانی که پروتئین کافی نمی خورند در معرض خطر سوء تغذیه پروتئین-انرژی قرار دارند. نشان داده شده است که این امر در ضعف سیستم ایمنی نقش دارد. رژیم غذایی نامناسب دلیل اصلی این کمبودها است.

افرادی که رژیم‌های غذایی کاملی دارند و اغلب ورزش می‌کنند، احتمالاً وزن سالم‌تری دارند، بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنند تا سیستم ایمنی خود را همانطور که باید کار کند.

از سوی دیگر، سیستم ایمنی ما نیز در نحوه حفظ وزن نقش دارد. تحقیق نشان داده است که سیستم ایمنی می‌تواند تا 40 درصد از توانایی بدن ما برای تنظیم وزن را بر عهده بگیرد. با دانستن این موضوع و دانستن اینکه چگونه یک رژیم غذایی بد می تواند ایمنی ما را تضعیف کند، چرا نمی خواهید وزن مناسبی را حفظ کنید؟

علل شایع افزایش وزن

علاوه بر عدم تغذیه صحیح یا ورزش نکردن، علل بیشتری برای افزایش وزن وجود دارد. Healthline 10 علت اصلی افزایش وزن و چاقی را فهرست می‌کند:

  1. ژنتیک – کودکانی که والدینشان اضافه وزن دارند بیشتر احتمال دارد که خودشان اضافه وزن داشته باشند
  2. غذای فرآوری شده – این نوع توهین به گونه ای طراحی شده است که ارزان باشد و در قفسه ماندگاری داشته باشد و اعتیاد آور باشد
  3. اعتیاد به غذا – غذاهای سرشار از قند و مراکز لذت مغز شما را تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند که آن‌ها شبیه به مواد مخدر مانند الکل و مواد مخدر باشند.
  4. بازاریابی تهاجمی – غذاهای ناسالم با ادعاهای گمراه کننده ای که می تواند کودکان را به خوردن و خرید این غذاها تشویق کند، به شدت به بازار عرضه می شود.
  5. انسولین – این هورمون ذخیره انرژی را تنظیم می‌کند و به سلول‌های چربی می‌گوید که واقعیتی را که از قبل حمل می‌کنند حفظ کنند. سطح بالای انسولین در چاقی نقش دارد
  6. داروها – داروهای تجویزی اغلب می توانند افزایش وزن را به عنوان یک عارضه جانبی داشته باشند
  7. مقاومت به لپتین – این هورمون دیگری است که نقش مهمی در چاقی بازی می‌کند زیرا توسط سلول‌های چربی و سطح خون تولید می‌شود که در افراد دارای توده چربی بالاتر افزایش می‌یابد

چگونه وزن سالمی داشته باشیم

اگر برای سلامتی آماده هستید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ما اینجا هستیم تا در Interventional Pain Associates به شما کمک کنیم. برای شروع، توصیه می کنیم از افزایش وزن بیشتر جلوگیری کنید و با یک سبک زندگی سالم تر سازگار شوید. این می تواند شامل موارد زیر باشد: 

  • شروع یک رژیم ورزشی، حداقل 30 دقیقه در روز
  • خوردن وعده های غذایی سالم و تمرین کنترل سهم
  • محدود کردن قند و الکل اضافی
  • هر روز حداقل نصف وزن بدن خود را بر حسب اونس آب بنوشید

اگر افزایش وزن شما به دلیل مشکلات اساسی سلامتی است، ممکن است با استفاده از این مراحل موفقیت چندانی در کاهش وزن پیدا نکنید. دکتر سلیمی برای ارزیابی و تعیین اینکه آیا این یک مشکل زمینه ای است که باعث افزایش وزن شما می شود آموزش دیده است. در این صورت، برنامه درمانی شما صرفاً بر روی درمان بیماری زمینه ای تمرکز می کند تا بتوانید وزن خود را بهتر کنترل کنید. علاوه بر این، ما شما را تشویق می کنیم که از طریق سایر تغییرات سبک زندگی به سلامت خود ادامه دهید. شما مجبور نیستید از افزایش وزن غیرقابل کنترل رنج ببرید، ما می توانیم کمک کنیم! برای تعیین وقت قبلی با ما تماس بگیرید: (512)-795-7575.

ما کمردرد، گردن درد، زانو درد، میگرن، سردرد و موارد دیگر را درمان می‌کنیم. برای رزرو قرار ملاقات امروز خود در آستین، تگزاس با ما تماس بگیرید.

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا