اخبار روز

۶۲۷ میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده به ایلام اختصاص یافت

۶۲۷ میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده به ایلام اختصاص یافت

۶۲۷ میلیارد ریال مالیات ارزش افزوده به ایلام اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار خالق، غلامرضا جنتی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید معاون اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده برای وصول مالیات‌ها در استان، افزود: در ماده ۲۷۴، فرار مالیاتی جرم تلقی شده و قطعاً جریمه‌های سنگین را برای مودیان به دنبال دارد.

وی از رشد ۵۰۰ درصدی عوارض مالیات بر ارزش افزوده دو ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در مقایسه مدت مشابه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: جمع کل مالیات بر ارزش افزوده دو ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۵ میلیارد ریال بود که این رقم در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به ۶۲۷ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اعلام کرد: از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، امور عشایری و روستاهای فاقد دهیاری توزیع شد.

وی به انتقال پرونده مالیاتی نقت و گاز غرب کشور و ۱۳ پرونده مالیاتی دیگر به استان با کمک استاندار ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: از محل انتقال این پرونده به استان، سالانه مبالغ قابل توجهی وارد استان می‌شود.

گفتنی است خردادماه به عنوان آخرین مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی تعیین شده است و این بازدید با هدف بررسی چگونگی ارائه خدمات به مودیان مالیاتی در این خصوص انجام شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا