گردشگری موسیقی چیست؟
گردشگری موسیقی چیست؟
گردشگری موسیقی چیست؟
گردشگری موسیقی یک صنعت پرسود برای بسیاری از مناطق جهان است و به افرادی اطلاق می شود که برای شرکت در یک نمایش موسیقی یا کنسرت یا حتی یک جشنواره بزرگتر به منطقه جدیدی سفر می کنند. هنگامی که مردم برای رفتن به یک جشنواره یا نمایش، به خصوص جشنواره ای که برای دیدن آن باید سفر کنند، بلیت می خرند، احتمالاً پول بیشتری را در اقتصاد محلی خرج می کنند. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد برای ماشین بنزین بخرید، اتاق هتل را رزرو کنید و برای خوردن در رستوران های محلی غذا بخرید. به این دلایل و دلایل دیگر، اکنون بسیاری از مناطق به ارزش گردشگری موسیقی پی برده اند.
گروههای موسیقی در تور برخی از رایجترین منابع گردشگری موسیقی هستند. اگر یک یا چند گروه از گروههای موسیقی مورد علاقهشان به شهر بیاید، مردم محلی اغلب بیرون میروند و برای دیدن یک کنسرت پول خرج میکنند. افرادی که بهویژه طرفداران فداکار هستند، گاهی گروههای موسیقی را در سراسر کشور دنبال میکنند، یا برای دیدن اجرای یک گروه در مکان مورد علاقه سفر میکنند. همه این رفتارها مزایایی را برای اقتصاد محلی ارائه می دهد و می تواند منبع درآمد خوبی باشد. اگر مردم به خصوص از وقت خود در یک منطقه لذت می برند، ممکن است بعداً برای بازدید به آنجا برگردند، حتی اگر کنسرتی برگزار نشود.
جشنواره های موسیقی یکی دیگر از جنبه های بزرگ گردشگری موسیقی است. اینها حتی برای اقتصاد محلی بهتر هستند، اغلب به این دلیل که چند روز یا حداقل یک آخر هفته را در بر می گیرند. علاوه بر این، جشنوارههای موسیقی معمولاً شامل بیش از یک گروه میشوند و این امکان را افزایش میدهد که مردم تمایل به شرکت در آن داشته باشند. برخی از شهرها یا مناطق تصمیم میگیرند از افراد اضافی شهر برای جشنواره موسیقی استفاده کنند و برگزار کنند. رویدادهای دیگر به طور همزمان، مانند جشنواره های غذا یا سایر رویدادهای اجتماعی که می توانند درآمد اضافی ایجاد کنند. به همین ترتیب، برخی از شهرها از نظر فرهنگی با سبک خاصی از موسیقی مرتبط هستند، در نتیجه هنرمندان و طرفداران را به طور یکسان به طور تقریبا ثابت جذب می کنند.
آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.
موسیقی صنعت گردشگری تقریباً برای همه انواع موسیقی وجود دارد، هرچند موسیقی راک محبوب ترین است. با این حال، گروههای مستقل بیشتر و بیشتری در حال برگزاری تور هستند، بهویژه در مکانهای کوچکتر در شهرها. این به صاحبان مشاغل کوچک نیز این فرصت را می دهد که از صنعت گردشگری موسیقی درآمد بیشتری کسب کنند. برای مثال، رستورانها و کافیشاپهای کوچکتر، یا بارها، مکانهای عالی برای نوازندگی نوازندگان جدید و آینده ایجاد میکنند، و اغلب میتوانند تنها با یک نمایش درآمد زیادی به همراه داشته باشند. تا زمانی که موسیقی با ترجیحات مشتریانی که اغلب در این مؤسسه حضور دارند مطابقت داشته باشد، می تواند درآمد خوبی را افزایش دهد.