ورزش

کارخانه:لیگ ملت‌ها نسبت به قبل متفاوت‌تر است/باید به تیم زمان داد

کارخانه:لیگ ملت‌ها نسبت به قبل متفاوت‌تر است/باید به تیم زمان داد

کارخانه:لیگ ملت‌ها نسبت به قبل متفاوت‌تر است/باید به تیم زمان داد

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار خالق، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: بازیکنان زحمت خودشان را کشیدند ما خودمان هم نقاط ضعف تیم را می‌‎دانیم، اما قطعاً تیم در هفته دوم بهتر عمل می‌کند. متأسفانه تیم ملی با کمترین میزان مسابقه تدارکاتی به میدان رفت و همین موضوع کار را سخت کرد. اگر بازی تدارکاتی بیشتری داشتیم کادر فنی می‌توانست شناخت بهتری از بازیکنان پیدا کند. اگر عملکرد تیم ملی را روی نمودار ببریم کاملاً مشخص است بازی به بازی پیش رفتیم و بازیکنان در هر بازی بهتر و روان‌تر از بازی قبل در زمین حضور داشتند. تیم شاید از نظر نتیجه عملکرد خوبی نداشت اما با تیم‌های بازی کردیم که همگی جز برترین‌ها هستند.

مشاور فنی تیم ملی اظهارداشت: چند بازیکن با تجربه را در ترکیب نداریم و در تیم ملی تغییر نسل رخ داده بنابراین باید مردم و اهالی والیبال کمی صبور باشند. عطایی مربی مظلومی است؛ او با بازیکنان جوان در این تورنمنت حساس حضور پیدا کرد، مگر بازیکنان باتجربه‌ای مثل موسوی، غفور، معروف و… از همان ابتدا خوب بازی می‌کردند؟! آن‌ها هم رفته رفته تجربه کسب کردند تا به این مرحله رسیدند. بنابراین باید به بازیکنان جوان فرصت داد تا خودشان را پیدا کنند.

کارخانه با بیان اینکه لیگ ملت‌ها نسبت به دوره‌های قبل متفاوت‌تر است؛ اظهار داشت: در این دوره به خاطر رنکینگ جهانی و نزدیکی به المپیک بازی‌ها با حساسیت بالایی پیگیری می‌شوند. اما نباید فراموش کنیم تیم ما جوان شده و نیاز به زمان داریم تا بازیکنان بیشتر خودشان را باور کنند. یک ریکاوری ذهنی هم توسط کادر فنی صورت گرفته، بازیکنان و کادر فنی نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند و مردم هم باید صبر کنند.

مشاور فنی تیم ملی در مورد حریفان ایران در هفته دوم رقابت‌ها عنوان کرد: والیبال ایران راه درازی پیش‌رو دارد و در مسیر سختی است. شکست‌ها نباید مانع حرکت تیمی ما باشند و باید به این تیم اعتماد کنیم چون هم کادر و هم خود بازیکنان کارشان را بلد هستند. در هفته دوم کارمان به مراتب سخت‌تر است؛ با تیم‌های قدرتمندی مثل هلند، آلمان ایتالیا و آمریکا باید رقابت کنیم که همگی جز تیم‌های مطرح دنیا هستند اما بازیکنان والیبال بارها نشان دادند در شرایط بهتر نتیجه خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در هفته دوم تغییرات داریم و بازیکنان مصدوم چه شرایطی دارند، عنوان کرد: احتمالاً یک تغییر در ترکیب تیم داشته باشیم. میثم صالحی و فلاح که مصدومیت داشتند در کنار تیم تمرین می‌کنند و باید ببینیم شرایطشان به چه صورت خواهد بود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا