اخبار روز

درخواست نیروهای پشتیبانی سریع برای برقراری آتش‌بس دائمی در سودان

درخواست نیروهای پشتیبانی سریع برای برقراری آتش‌بس دائمی در سودان

درخواست نیروهای پشتیبانی سریع برای برقراری آتش‌بس دائمی در سودان

به گزارش خبرگزاری خالق، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان به خبرگزاری «نوفا» ایتالیا گفت: اجازه دهیم امیدوار باشیم که جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن پایان یابد.

خبرگزایری اسپوتنیک شامگاه پنجشنبه گزارش داد که محمد حمدان دقلو اعلام کرد که ما اعتقاد راسخ به این داریم که نیازمند توقف موقت درگیری به خاطر مسائل انسانی هستیم و این امر می‌تواند مانند پلی برای حل دائمی این درگیری باشد.

فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان همچنین به تعهد و حمایت جامعه جهانی برای حل درگیری در سودان اشاره کرد و گفت این یک گام جدی برای تضمین آینده بهتر ملت سودان است.

وی با متهم کردن ارتش سودان افزود: نیروهای مسلح سودان تاکنون در تعهد به توقف درگیری و توافق آتش بس مورد توافق ناکام مانده است.

حمیدتی همچنین گفت که نیروهای پشتیبانی سریع آمادگی و تمایل دارد که با ارتش وارد مذاکره شود و به هرگونه توقف درگیری احترام می‌گذارد.

وی افزود: اگر مذاکرات با ارتش سودان تاکنون به نتیجه نرسیده برای این است که ارتش یک نماینده واحد که بتواند موضع یکپارچه در میز مذاکرات بگیرد، ندارد.

پیش از این عربستان اعلام کرد که این کشور به همراه آمریکا بعنوان ناظران مذاکره میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان تمایل دارند که گفت وگوها و مذاکرات میان نمایندگان دو طرف انجام شود.

دولت ریاض اعلام کرد که هیأت‌های ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع با وجود اینکه مذاکرات میان دو گروه در گذشته به حالت تعلیق درآمده بود، در جده حضور دارند.

عربستان اعلام کرد که به همراه آمریکا در قبال مردم سودان متعهد هستند.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری‌های اخیر سودان تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور دارند و برای دستیابی به توافق مذاکره می‌کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا