سلامت

چه چیزی باعث درد معده من در شب می شود؟

چه چیزی باعث درد معده من در شب می شود؟

چه چیزی باعث درد معده من در شب می شود؟

ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است پورسانت کوچکی دریافت کنیم در اینجا فرآیند ما است.

< type button ="button" aria-expanded="false" aria-controls="affiliate-disclaimer" class="css-1iknuyx">

چگونه برندها و محصولات را بررسی کنیم

Healthline فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت سر آنها ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • مواد تشکیل دهنده و ترکیب را ارزیابی می‌کنیم: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • <همه ادعاهای بهداشتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟

  • برند را ارزیابی کنید: آیا با یکپارچگی کار می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند باشید؟

ما تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتمادی را برای سلامتی و تندرستی خود پیدا کنید.

بیداری تا درد و ناراحتی قطعا چیزی است که هیچ خوابی نمی خواهد. اگرچه ممکن است بیدار شدن با درد معده معمول نباشد، اما علت درد معده ممکن است رایج در نظر گرفته شود. علاوه بر درد معده، از علائمی که تجربه می کنید استفاده کنید تا به شما در شناسایی علل احتمالی و یافتن درمان مورد نیاز کمک کند.

درد معده یکی از علائم رایج بسیاری از شرایط است. اگر می‌خواهید بدانید علت درد معده شما چیست و احتمالاً چگونه آن را درمان کنید، باید علائم دیگری را که ممکن است تجربه کنید، شناسایی کنید.

گاز

اکثر مردم با آن آشنا هستند. با گاز و علائم گاز. درد معده یکی از این علائم است. بسیاری از مردم دردهای تیز و کوبنده را در شکم و بالای شکم خود تجربه خواهند کرد.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

تجربه هر فرد با IBS بسیار متفاوت است، اما بسیاری از افراد گاه به گاه درد معده یا درد شکم را تجربه می کنند.

علاوه بر درد معده، ممکن است موارد زیر را نیز تجربه کنید:

زخم معده

A زخم معده که گاهی اوقات زخم معده نامیده می شود، اغلب باعث سوزش معده می شود. زمانی که معده پر است یا اسید معده وجود دارد، درد ممکن است بدتر شود. این بدان معناست که درد اغلب بین وعده‌های غذایی و شب بدتر می‌شود.

دیورتیکولیت

این وضعیت باعث می‌شود که کیسه‌های کوچک و برآمده‌ای از بافت روی پوشش سیستم گوارش.

علاوه بر درد معده، دیورتیکولیت همچنین می تواند باعث:

رفلاکس اسید

ریفلاکس اسید گاه به گاه احتمالاً نتیجه این موارد است: /p>

  • زیاد خوردن
  • نوشیدن بیش از حد
  • دراز کشیدن خیلی سریع بعد از غذا
  • خوردن غذایی که احتمال بیشتری دارد برای ایجاد رفلاکس اسید

این شامل غذاهای تند، مبتنی بر گوجه فرنگی و شیرین می شود. رفلاکس اسید مزمن یا رفلاکس اسید که بیش از یک بار در هفته اتفاق می افتد، می تواند مشکلات بزرگتری ایجاد کند. این مشکلات عبارتند از التهاب و زخم مری، خونریزی، و زخم مری.

سنگ کیسه صفرا

سنگ هایی که در کیسه صفرا اگر مجرای کیسه صفرا خود را مسدود کنید. آنها به احتمال زیاد این کار را بعد از یک وعده غذایی بزرگ یا مخصوصاً چرب انجام می دهند، که اغلب در زمان شام رخ می دهد. این ممکن است به این معنی باشد که شب‌ها یا زمانی که خواب هستید، حمله سنگ کیسه صفرا را تجربه می‌کنید.

گاهی، درد معده ممکن است به طور ناگهانی شروع شود. در برخی موارد، این درد ممکن است شدید باشد. این چهار دلیل ممکن است درد معده با شروع ناگهانی در شب را توضیح دهند:

سنگ کلیه

یک بار سنگ کلیه شروع به حرکت می کند و وارد حالب شما می شود، ممکن است با آن مواجه شوید. درد ناگهانی و شدید در پشت شما این درد ممکن است به سرعت به معده و ناحیه شکم سرایت کند. درد ناشی از سنگ کلیه با جابجایی سنگ در مجاری ادرار در محل و شدت آن تغییر می کند و تغییر می کند. .

گاستروانتریت ویروسی

اگر این ویروس مسری< /a> از شخص دیگری، ممکن است درد معده، استفراغ، اسهال، تهوع، و تب را از جمله علائم دیگر تجربه کنید.

مسمومیت غذایی

بسیاری از افراد مبتلا به مسمومیت غذایی استفراغ، حالت تهوع، اسهال یا درد شکم را تجربه کنید. اکثر مردم این علائم و نشانه ها را در عرض چند ساعت پس از خوردن غذای آلوده تجربه می کنند.

عوارض قلبی

ممکن است بعید به نظر برسد، و بسیار نادر است، اما علائم برخی از حوادث قلبی ممکن است شامل درد معده باشد. به طور خاص، افرادی که ایسکمی میوکارد دارند ممکن است درد معده را تجربه کنند.

علاوه بر علائم کلاسیک قلبی مانند گردن و درد فک، ضربان قلب سریع، و تنگی نفس، برخی علائم گوارشی مانند درد معده را با این رویداد قلبی تجربه می‌کنند.

درمان کاملاً به علت بستگی دارد. برای مثال، رفلاکس اسید ممکن است با ضد اسید بدون نسخه (OTC) کاهش یابد و دردهای گاز ممکن است از بین بروند. بعد از عبور گاز بالا

اما برای سایر شرایط، درمان توسط پزشک ممکن است ضروری باشد. علاوه بر نیاز به تشخیص قطعی، پزشک شما باید درمانی را تعیین کند که به احتمال زیاد علائم شما را کاهش دهد. شایع ترین علل درد معده غیرقابل توضیح نیاز به درمان توسط پزشک دارد.

بیشتر بیاموزید: آیا خوابیدن روی شکم بد است؟ »

اگر درد معده دارید اغلب، بیش از یک یا دو بار در هفته، ممکن است علائم بیماری متفاوتی را تجربه کنید. درمان های بدون نسخه مانند تسکین دهنده های درد.

با این حال، اگر بعد از چند روز علائم موفقیت آمیز نبودند یا تسکین کافی نداشتند، باید به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از علل درد معده به راحتی قابل درمان هستند، اما شما نیاز به تجویز و تشخیص پزشک دارید.

بیدار شدن در شب به دلیل درد یک حکم مادام العمر نیست. شما می توانید و احتمالاً به راحتی و به سرعت تسکین پیدا خواهید کرد. اما برای رسیدن به این هدف، باید تشخیص مشکل را برای خود و احتمالاً پزشکتان کمی آسان‌تر کنید.

روزنامه‌ای داشته باشید

اگر مرتباً با درد معده از خواب بیدار می‌شوید. اخیراً یک مجله شبانه راه اندازی کنید. آنچه را که باید بخورید، چه علائمی را در طول روز تجربه کردید، و چه احساسی در هنگام بیدار شدن داشتید را بنویسید. یادداشت‌برداری به شما و پزشکتان کمک می‌کند تا متوجه الگوهایی شوید یا علائمی را که ممکن است در حالت خواب‌آلودگی نادیده بگیرید، تشخیص دهید.

درمان‌های خط اول را امتحان کنید

گزینه‌های درمانی OTC شامل هستند. ضد اسیدها و داروهای ناراحت کننده معده. ابتدا آن ها را امتحان کنید. اگر آنها شکست خوردند، زمان آن رسیده است که به دنبال گزینه دیگری باشید.

تغییر در سبک زندگی ایجاد کنید

اگر درد معده شما نتیجه رفلاکس اسید است، رفتارهای خود را که ممکن است باعث ایجاد آن شود را بررسی کنید. آی تی. پرخوری یا نوشیدن بیش از حد می تواند به این مشکل کمک کند، همچنین اضافه وزن یا دراز کشیدن برای خواب خیلی زود بعد از غذا می تواند به این مشکل کمک کند.

به پزشک مراجعه کنید

اگر علایم با وجود درمان های شما همچنان باقی ماندند. و تغییر سبک زندگی، وقت آن است که به پزشک خود مراجعه کنید. احتمالاً هر چیزی که باعث مشکلات شما می شود به راحتی درمان می شود، بنابراین از ثبت نام در تقویم پزشک خود نترسید. هرچه زودتر این کار را انجام دهید، معده درد شبانه شما زودتر برای همیشه از بین می رود.

به خواندن ادامه دهید: چگونه علائم آپاندیسیت در کودکان را بشناسیم و به آنها واکنش نشان دهیم »

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا