ورزش

چالش جدی قلعه‌نویی در تیم ملی/ نیاز ویژه به دستان بیرانوند!

چالش جدی قلعه‌نویی در تیم ملی/ نیاز ویژه به دستان بیرانوند!

چالش جدی قلعه‌نویی در تیم ملی/ نیاز ویژه به دستان بیرانوند!

به گزارش خبرنگار خالق، نگاهی گذرا به ادبیات امیر قلعه نویی از زمان روی کار آمدن در تیم ملی ایران نشان از طعنه‌های او به تاکتیک‌های دفاعی ۱۰ سال اخیر ملی پوشان در دوران حضور کارلوس کی روش دارد.

قلعه نویی در نخستین گفت‌وگوی خود با خبرنگاران پس از پذیرش سرمربیگری تیم ملی ایران دیدگاه‌های فنی خود را تهاجمی دانست تا اینگونه نشان دهد علاقه‌ای به سیستم دفاعی یک دهه اخیر ندارد.

تیم ملی ایران در حالی فردا سه شنبه فینال تورنمنت کافا را مقابل ازبکستان در شهر تاشکند برگزار می‌کند که در چهار دیدار گذشته که کادر فنی جدید هدایت این تیم را بر عهده داشت آماری نگران کننده در خط دفاع و دروازه بانی به جا گذاشت.

فوتبال ملی ایران در فروردین ۱۴۰۲ دو بازی دوستانه مقابل روسیه و کنیا برگزار کرد که با تساوی یک – یک مقابل روس‌ها و پیروزی دو بر یک مقابل کنیا همراه بود. گل خوردن‌های تیم ملی ایران در این دو دیدار با حساسیت منتقدان روبرو شد اما فرصت اندک قلعه نویی برای هماهنگی بین خطوط سه گانه باعث شد تا از آن چشم پوشی شود.

چالش جدی قلعه‌نویی در تیم ملی/ نیاز ویژه به دستان بیرانوند!

این تیم در دو دیدار مرحله گروهی تورنمنت کافا با وجود پیروزی‌های پرگل ۶ بر ۱ و ۵ بر ۱ به ترتیب مقابل افغانستان و قرقیزستان باز هم نتوانست دلخواه کارشناسان فوتبال در دفاع تیمی باشد. گل خوردن از تیم‌های درجه دو و سه فوتبال آسیا چیزی نبود که تیم ملی ایران در ۱۰ سال گذشته با آن انس گرفته باشد. قلعه نویی که با اطمینان از نظم خط دفاعی برای تقویت سیستم گلزنی این تیم کارش را آغاز کرده بود حالا با چالشی بزرگ روبرو شده است.

او که فردا مقابل ازبکستان نخستین سنگ محک جدی را تا اینجای فصل تجربه خواهد کرد چاره‌ای جز دلبستگی به عملکرد ایده آل علیرضا بیرانوند در درون دروازه و هماهنگی بازیکنان خط دفاعی ندارد. سرمربی تیم ملی ایران بهتر از هر فرد دیگری می‌داند اگر موتور گلزنی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان باز هم کار کند اما در دفاع آسیب ببیند با فشار منتقدان خود در فاصله ۶ ماه مانده به جام ملت‌های آسیا روبرو خواهد شد.

قلعه نویی نمی‌خواهد قبل از مهم‌ترین تورنمنت فوتبال ملی در سال جاری وارد جدال با منتقدان فنی اش شود. از این رو نیازه ویژه به چسبندگی دستکش‌های بیرانوند در بازی با ازبکستان دارد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا