سلامت

پاسخ سوالات متداول شما: آیا موسیقی و ضربات دو گوش می توانند تسکین میگرن را فراهم کنند؟

پاسخ سوالات متداول شما: آیا موسیقی و ضربات دو گوش می توانند تسکین میگرن را فراهم کنند؟

بسیاری از افراد مبتلا به میگرن در طول یا قبل از یک قسمت، حساسیت صدا را تجربه می‌کنند. اکثر مردم در این موارد متوجه می شوند که اجتناب از سر و صدا می تواند به کاهش درد میگرن کمک کند.

با این وجود، ممکن است برای همه این اتفاق نیفتد. از آنجایی که مردم به دنبال راه‌های جدیدی برای پیشگیری یا درمان سردردهای میگرنی هستند، علاقه فزاینده‌ای به استفاده از صوت درمانی وجود دارد.

این مقاله به دقت به شواهد حمایت از موسیقی‌درمانی و ضربان‌های دو گوش برای رسیدگی به علائم میگرن می‌پردازد.

برخی افراد می گویند موسیقی به تسکین درد میگرن کمک می کند. با این حال، تحقیقات کافی برای حمایت از این یافته وجود ندارد.

در یک هدف مطالعه 2021 روی 20 بزرگسال مبتلا به میگرن اپیزودیک، حدود نیمی از شرکت کنندگان 50٪ حملات میگرنی کمتری را پس از 3 ماه مصرف روزانه گزارش کردند. جلسات گوش دادن به موسیقی.

یک مطالعه 2013 شامل کودکان مبتلا به میگرن دریافت که با موسیقی درمانی حدود 20 درصد کاهش در فرکانس سردرد وجود دارد. با این حال، این کاهش 20 درصدی با نتایج گروه دارونما این مطالعه برابر بود.

تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از موسیقی درمانی برای کاهش استرس انجام شده است. این مطالعات به طور مداوم مزایای معنی داری را نشان می دهد. این یافته‌ها ممکن است جالب توجه باشند، زیرا تصور می‌شود استرس یک محرک برای تا 70% افراد مبتلا به میگرن.

انواع موسیقی برای میگرن چیست؟

در مطالعه فوق الذکر که شامل بزرگسالان مبتلا به میگرن بود، برنامه درمانی با استفاده از موسیقی دستگاهی ایجاد شد. سبک های مختلفی استفاده شد، از جمله:

  • موسیقی کلاسیک
  • jazz
  • موسیقی جهانی

بر اساس اینها یافته ها، موسیقی دستگاهی ممکن است به ترویج آرامش بهینه کمک کند. قطعاتی را با سرعت کندتر در نظر بگیرید — بین 40-80 ضربان یک دقیقه — و صدای ساز کمتر.

یک مجوز موسیقی درمانگر ممکن است بتواند به ایجاد یک برنامه شنیداری کمک کند که بهترین کار را برای شما دارد.

تپش های دو گوش یک توهم شنوایی است که زمانی رخ می دهد که مغز رخ می دهد. به طور همزمان دو صدا را با فرکانس های کمی متفاوت پردازش می کند. مغز سعی می کند با ایجاد صدای سوم، که به ضربان دو گوش معروف است، تفاوت ها را با هم آشتی دهد. این نشان دهنده تفاوت بین دو صدای واقعی است.

امواج مغزی بسته به آنچه در مغز اتفاق می‌افتد، در فرکانس‌های طبیعی خود می‌تپند. تحقیقات انجام شده در سال 2016 نشان داده است که تغییرات در فرکانس امواج مغزی به حملات سردرد در افراد مبتلا به میگرن.

ضربان دو گوش ممکن است بتواند این تغییرات در امواج مغزی را اصلاح کند و به کاهش دفعات میگرن و تسکین درد کمک کند.

همانند موسیقی درمانی، استفاده از ضربان دو گوش در میگرن به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

در سال 2019، نتایج یک مطالعه شامل 21 نفر مبتلا به میگرن منتشر شد. شرکت کنندگان به مدت 3 ماه هر شب به موسیقی حاوی ضربات دو گوش گوش می دادند.

در شروع مطالعه، میانگین تعداد روزهای سردرد در ماه 14.9 روز بود. در پایان 3 ماه، میانگین تعداد روزهای سردرد در هر ماه به 13.3 کاهش یافت. تعداد روزهای سردرد 9 شرکت کننده در ماه حداقل 30 درصد کمتر بود.

اما، هنگام مقایسه نتایج حاصل از گروهی که به ضرب‌های دوگوشی گوش می‌دادند با افرادی که به آهنگی که دارای ضربات دو گوش نبود گوش می‌دادند، تفاوت معنی‌داری یافت نشد.

سایر موارد مطالعات دریافته‌اند که ضربان دو گوش ممکن است دفعات یا شدت درد مزمن را کاهش دهد. با این حال، این مطالعات به طور خاص افراد مبتلا به میگرن را شامل نمی‌شوند و تنوع زیادی در پاسخ‌ها دیده می‌شود.

به طور کلی، این نتایج نشان می‌دهد که برخی از افراد ممکن است پس از گوش دادن به ضربان‌های دو گوش، تسکین میگرن را تجربه کنند، اما نه همه.

چون وجود دارد بنابراین، مطالعات کمی در مورد ضربان دو گوش و میگرن، مشخص نیست که کدام فرکانس بهترین است.

برخی منابع استفاده از فرکانسی را پیشنهاد می‌کنند که با امواج طبیعی مغز هماهنگ باشد. انواع مختلفی از امواج مغزی در فرکانس‌های مختلف می‌زنند و به حالت‌های مختلف هوشیاری، هوشیاری و آرامش مرتبط هستند.

مروری از موج طبیعی مغز فرکانس‌ها در نمودار زیر ارائه شده است.

مطالعات دوگوشی ضربان در میگرن و درد مزمن معمولاً از فرکانس‌های تتا یا آلفا در محدوده 4 تا 12 هرتز استفاده می‌کند.

از آنجایی که تحقیقات بسیار کمی انجام شده است، دانستن خطرات بالقوه ضربان دو گوش در افراد مبتلا به میگرن نامشخص است.

در مطالعه فوق، دو شرکت‌کننده پس از درمان ضربان‌های دو گوش، دوره‌های میگرنی را بدتر کردند. با این حال، تنها چند نفر در این مطالعه شرکت کردند.

تغییرات در فعالیت امواج مغزی طبیعی ممکن است مرتبط به سایر نگرانی های سلامتی نیز هست.

افزایش فعالیت امواج دلتا و تتا مغز ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در تمرکز شود. سطوح بالای فعالیت تتا در افراد مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) مشاهده شده است. فعالیت خیلی کم آلفا ممکن است منجر به افسردگی شود.

از آنجایی که تحقیقات در مورد اثرات ضربان های دو گوش بر مغز محدود است، ناشناخته است که چگونه می تواند بر این جنبه های مختلف سلامت روانی و عاطفی تأثیر بگذارد.

/div>

نحوه درک صدا در هنگام میگرن تغییر می کند. صداهایی که ممکن است مردم آن را خوشایند بدانند – مانند صداهای طبیعی مانند پرندگان در حال صدای جیر جیر — ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به میگرن ناخوشایند باشد.

هر فرد مبتلا به میگرن متفاوت است. به طور کلی، ممکن است بخواهید از صداهای بلند یا شدید (مانند دزدگیر ماشین) اجتناب کنید. صداهایی با فرکانس بالاتر (>400 هرتز) نیز ممکن است به خصوص آزاردهنده باشد برای افراد مبتلا به میگرن.

اگر صداهای خاص، از جمله موسیقی یا ضربان های دو گوش، درد میگرن را بدتر می کند، سعی کنید در طول دوره میگرن یا زمانی که احساس می کنید میگرن شروع می شود، از آنها اجتناب کنید.

اگرچه علاقه روزافزونی به صوت درمانی برای تسکین میگرن وجود دارد، تحقیق محدود است برخی از افراد ممکن است از موسیقی درمانی یا ضربات دو گوش سود ببرند. با این حال، مطالعات بیشتری برای دستورالعمل‌های گوش دادن مورد نیاز است.

اگر علاقه‌مند به آزمایش روش‌های جدید برای مدیریت درد میگرنی هستید، تیم مراقبت‌های بهداشتی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه‌ها را برای خود پیدا کنید.

/

محتوایkhalg.ir فقط برای مقاصد اطلاعاتی و آموزشی است. وب سایت ما قرار نیست جایگزینی برای مشاوره پزشکی حرفه ای، تشخیص یا درمان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا