سریال و انمیشن

معرفی سریال تاریخ آرتدال (Arthdal Chronicles 2023)؛ سونگ جونگ کی یا لی جون کی؟

معرفی سریال تاریخ آرتدال (Arthdal Chronicles 2023)؛ سونگ جونگ کی یا لی جون کی؟

پس از مدت‌ها انتظار سریال تاریخ آرتدال با فصل دوم خود بازگشته است. آیا این درام پس از تغییر دو بازیگر اصلی و جایگزینی سونگ جونگ کی و کیم جی وون با لی جون کی و شین سه کیونگ، می‌تواند همچنان بیننده‌ها را با خود همراه کند؟ با بررسی سریال Arthdal Chronicles 2023 همراه ما باشید.

سریال کره ای تاریخ آرتدال اولین بار در سال 2019 با کارگردانی کیم وون سوک (Kim Won-seok) و نویسندگی کیم یونگ هیون (Kim Young-hyun) و پارک سانگ یون (Park Sang-yeon) از شبکه tvN پخش شد. در ماه فوریه سال 2020 اعلام شد که قرار است فصل دوم سریال تاریخ آرتدال ساخته شود، اما به دلیل همه گیری کرونا تولید آن به تعویق افتاد و پس از آن نیز سازندگان خبر از جایگزینی سونگ جونگ کی و کیم جی وون با دو بازیگر جدید دادند که این خبر حواشی بسیاری را به همراه داشت.

اگر فصل اول سریال سرگذشت آسدال را تماشا کرده باشید احتمالا برای شما هم پذیرش عدم حضور سونگ جونگ کی در این سریال آسان نخواهد بود. حتی اگر جایگزین او بازیگر فوق‌العاده ‌ای مانند لی جون کی باشد. در ادامه این مطلب خلاصه فصل اول سریال تاریخ آرتدال را برایتان تعریف می‌کنیم و پس از آن هر آنچه باید درباره سریال Arthdal Chronicles 2023 بدانید را بررسی می‌کنیم. با معرفی سریال کره ای تاریخ آرتدال همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

آنچه در فصل اول سریال تاریخ آرتدال گذشت

تعداد قسمت های سریال تاریخ آرتدال / ژانر سریال تاریخ آرتدال / دانلود سریال Arthdal Chronicles 2023

این بخش حاوی اسپویل است

از گذشته‌های بسیار دور، در سرزمین آسدال پیشگویی‌های پنهانی وجود داشته است. در این پیشگویی سه فرزند که هر کدام نماد شمشیر، زنگ و آینه هستند در یک زمان متولد خواهند شد و این جهان را به پایان خواهند رساند. این سه فرد اونسوم، تانیا و سایا هستند. اونسوم و سایا دو برادر دوقلو و ایگوت (ایگوت‌ها دورگه‌هایی هستند که از انسان و نئانتال زاده می‌شوند، خون بنفش رنگ دارند و در آسدال موجودات نفرین شده به حساب می‌آیند) هستند. مادر آن‌ها آساهون عاشق یک نئانتال به نام راگاز شد، اما راگاز به دست تاگون جانش را از دست داد.

آساهون با تاگون (فرمان‌روای بزرگ آسدال) که سعی در نابودی نئانتال‌ها داشت جنگید تا از فرزندانش محافظت کند، اما تاگون یکی از دو قلوها را ربود. آساهون با اونسوم فرار کرد و به قبیله واهان پناه برد. اونسوم در آن‌جا به همرا تانیا بزرگ شد. سایا که توسط تاگون ربوده شده بود در تمدنی به نام آسدال درحالی که در یک قصر زندانی شده بود، بزرگ شد. اونسوم و تانیا بی‌خبر از اینکه پیشگویی‌ها چه خوابی برایشان دیده است، به عنوان اعضای قبیله واهان بزرگ شدند. سال‌ها بعد، آسدال به قبیله واهان حمله کرد و بسیاری از افراد قبیله قتل عام شدند و برخی دیگر به بردگی گرفته شدند. تانیا در حالی که به اونسوم کمک می‌کرد تا فرار کند، برده آسدال شد اما اونسوم به او قول داد تا برای نجات او و قبیله بازگردد.

داستان سریال تاریخ آرتدال

سریال تاریخ آرتدال / سریال کره ای تاریخ آرتدال / سریال Arthdal Chronicles 2023

همان‌طور که در خلاصه سریال کره ای تاریخ آرتدال گفتیم، اونسوم و تانیا از هم جدا شدند و هرکدام در مسیری جدید قدم برداشتند. 8 سال از تمام ماجراهای فصل اول سریال سرگذشت آسدال گذشته است. تاگون بیشتر و بیشتر در ظلم فرو رفته تا بتواند این حقیقت که خودش نیز یک ایگوتو است را پنهان کند. حالا آن 3 بچه که در پیش‌گویی‌ها از آن‌ها یاد شده بود، بزرگ شده‌اند. تانیا کشیش اعظم آسدال شده و قدرت‌های روحانی دارد.

اونسوم تبدیل به اینای شینگی رهبر قبیله آگو شده و جنگجویی قدرتمند است که تواسنته پس از 200 سال برای اولین بار 30 قبیله را با یکدیگر متحد کند. درحالی که سایا رهبر ارتش آسدال شده و باید قبیله آگو را نابود کند. تانیا نمی‌داند اونسوم زنده است یا نیست! سایا از اینکه برادر گمشده‌اش رهبر لشگر دشمن است خبر ندارد و اونسوم حتی نمی‌داند که برادری دوقلو و گمشده در زندگی‌اش وجود دارد. و مهم‌تر از همه: آن‌ها نمی‌دانند این پیشگویی که قرار است در کنار هم به دنیا پایان دهند به چه معناست. آیا آن‌ها به سرنوشتی که در پیش‌گویی ها آمده است دچار می‌شوند؟

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های سریال کره ای تاریخ آرتدال

بیایید با بازیگران سریال تاریخ آرتدال آشنا شویم. از آنجایی که قصد داریم سریال Arthdal Chronicles 2023 را معرفی کنیم، به معرفی بازیگران فصل دوم این مجموعه می‌پردازیم.

جانگ دونگ گان در نقش تاگون

بررسی سریال Arthdal Chronicles 2023 / زمان پخش سریال تاریخ آرتدال / خلاصه سریال کره ای تاریخ آرتدال

جانگ دونگ گان متولد 7 مارس 1972 است. این هنرمند در آثار دیگری مانند سریال “Suits 2018″، سریال “A Gentleman’s Dignity 2012″، فیلم “A Normal Family 2023” و فیلم “Rampant 2018” نیز نقش‌آفرینی کرده است.

همچنین بخوانید :

لی جون کی در نقش اونسوم / سایا

معرفی سریال کره ای تاریخ آرتدال / نقد سریال Arthdal Chronicles 2023 / نمرات سریال کره ای تاریخ آرتدال

لی جون کی متولد 17 آپریل 1982 است.این بازیگر در عناوین دیگری مانند سریال “Again My Life 2022″، سریال “Flower of Evil 2020″، سریال “Lawless Lawyer 2017” و سریال “Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo 2016” نیز بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

شین سه کیونگ در نقش تانیا در سریال کره ای تاریخ آرتدال

بازیگران سریال تاریخ آرتدال / هنرپیشه های سریال کره ای تاریخ آرتدال / بازیگران سریال Arthdal Chronicles 2023

شین سه کیونگ متولد 29 جولای 1990 است. سه کیونگ را می‌توانید در درام‌های دیگری مانند سریال “Run On 2021″، سریال “Rookie Historian Goo Hae-ryung 2019″، سریال “The Bride of Habaek 2017” و سریال “Six Flying Dragons 2015” نیز دنبال کنید.

همچنین بخوانید :

کیم اوک بین در نقش ته آلا در سریال Arthdal Chronicles 2023

بازیگران سریال تاریخ آرتدال / هنرپیشه های سریال کره ای تاریخ آرتدال / بازیگران سریال Arthdal Chronicles 2023

کیم اوک بین متولد 3 ژانویه 1987 است. این بازیگر در آثاری مانند سریال “Love to Hate You 2023″، سریال “Dark Hole 2021” و سریال “Children of a Lesser God 2018” نیز حضور دارد.

همچنین بخوانید :

دیگر بازیگران سریال Arthdal Chronicles 2023

  • پارک هه جون در نقش مو بک
  • چا یونگ هاک در نقش گیل سون
  • شین جو هوان در نقش دال سه
  • لی هه وون در نقش ایپسنگ
  • کانگ شین هیو در نقش تاچوگان
  • کیم دو هون در نقش یانگ چا
  • لی شی وو در نقش نون بیول
همچنین بخوانید :

بررسی و نقد سریال Arthdal Chronicles 2023

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

فصل دوم سریال Arthdal ​​Chronicles ما را به هشت سال پس از تاج‌گذاری تاگون به عنوان پادشاه می‌رساند و اکنون جنگ مورد انتظار به زودی فرا می‌رسد. در حالی که تاگون و اونسوم خود را برای نبردی برای بوجود آوردن یک سلسله جدید آماده می‌کنند، جنگ‌های سیاسی در پشت صحنه همچنان ادامه می‌یابد که شورش، خونریزی و انتقام در تاریکی را برای مردم رقم خواهد زد. چه کسی حاکم آرتدال خواهد شد و سلسله جدید چه چیزی را به ارمغتن خواهد آورد؟

پادشاه تاگون (با بازی جانگ دونگ گان) به مدت هشت سال بر تاج و تخت شهر آرتدال سلطنت کرده است و ادعا می‌کند که آرامون هسولای تناسخ یافته است و پسری از ملکه ته آلا (با بازی کیم اوک بین) به نام شاهزاده اراک متولد شده است. ملکه ته آلا که همیشه به تاگون مشکوک بوده است، به وارثی که پس از تاگون به تاج و تخت می‌رسد اطمینان ندارد، بنابراین قصد دارد تا سایا (با بازی لی جون گی) را در طول نبرد بکشد تا زنده به آسدال برنگردد.

اولین جنگ بین نیروهای مسلح آرتدال به رهبری مو بک (با بازی پارک هه جون) و سایا با اتحاد آگو به رهبری اون سوم (با بازی لی جون گی) رخ می‌دهد. ارتش آسدال اطمینان دارد که نبرد در دشت به شکست قبیله آگو ختم می‌شود، اما آرتدال به راحتی نمی‌تواند کاری با ارتش اتحاد آگو انجام دهد. اونسوم نه تنها تناسخ اینای شینگی قدرتمند است، بلکه می‌تواند به لطف اسب روحانی که تانیا برای کمک به اونسوم فرستاده تمام سواره‌های نیروی دشمن را زمین بزند و حالا اونسوم قدرتمندترین جنگجوی سرزمین است.

سریال تاریخ آرتدال / سریال کره ای تاریخ آرتدال / سریال Arthdal Chronicles 2023

در طول آتش بس، موبک از وجود دوقلوها مطلع می‌شود و تصمیم می‌گیرد که برای سایا قراری بگذارد تا با برادرش ملاقات کند. بدون اینکه هیچ سربازی از آن خبر داشته باشد، دو برادر یکدیگر را ملاقات می‌کنند اما قاتلان شاهاتی ملکه ته آلا در کمین هستند تا سایا را به قتل برسانند. در همین حین محل ملاقات سایا و اونسوم آتش می‌گیرد و بخاطر بی اطلاعی دیگران از دو قلو بودن سایا و اونسوم، سربازان ارتش آسدال اشتباهی اونسوم را به قصر برمی‌گردانند و ماجراها به طرز غیرقابل باوری به یکدیگر پیچیده می‌شوند.

اونسوم درست در مرکز مقر دشمن چشم باز می‌کند، درحالی که حسابی گیج شده و می‌خواهد هرچه سریع‌تر آسدال را ترک کند. اما این تنها فرصت او برای ملاقات با تانیا پس از 8 سال جدایی است. فکر می‌کنید چه اتفاقاتی در نیمه دوم سریال رخ خواهد داد؟

اون سوم، سایا، تا گون، تانیا، ته آلا، با مجموعه‌ای از شخصیت‌های بی رحم‌تر و جاه طلب‌تر، کاری می‌کنند که به هیچ وجه نمی‌خواهید تماشای نمایش را متوقف کنید. این درام ممکن است آخرین سریال کره ای فانتزی ای باشد که در این حال و هوا ساخته می‌شود و نمی‌توان بخاطر جایگزینی بازیگرانش آن‌را بصورت کامل نادیده گرفت. اما احتمالا شما هم با تماشای فصل دوم تاریخ آرتدال گاهی بخاطر عدم حضور سونگ جونگ کی با موهای قهوه‌ای و لباس‌های بلندش به عنوان سایا و نگاه‌های فراموش نشدنی‌اش به تانیا، دلتنگ او خواهید شد و احساس خواهید کرد که درحال تماشای سریالی جدید هستید نه ادامه سریالی که چند سال منتظر ادامه آن بودید.

سریال تاریخ آرتدال / سریال کره ای تاریخ آرتدال / سریال Arthdal Chronicles 2023

در انتها باید بگوییم که ژانر سریال تاریخ آرتدال فانتزی و دوره ای با درون مایه اکشن است. تعداد قسمت های سریال تاریخ آرتدال در مجموع 24 اپیزود است و نمرات سریال کره ای تاریخ آرتدال در سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 8.3 از 10 و در سایت مای دراما لیست نمره 8.2 از 10 است که رضایت بیننده‌ها از این سریال متفاوت و به یادماندنی را نشان می‌دهد. پس اگر هنوز این درام را تماشا نکرده‌اید با دانلود سریال Arthdal Chronicles 2023 می‌توانید به جمع بینندگان درحال پخش این سریال برسید و از اتفاقات مختلفی که در سرزمین فانتزی آسدال رخ می‌دهد لذت ببرید.

سوال مهم در ذهن بینندگان این است که آیا این دو شخصیت پایان خوشی خواهند داشت؟ اون سوم باید در یک جنگ مهم به پیروزی برسد، در حالی که مسئولیت تانیا حول محور توقف یک قتل عام فاجعه‌بار بالقوه است. تمرکز بر این است که آیا این شخصیت‌ها با اهداف متضاد می‌توانند در نهایت نقطه مشترکی پیدا کنند؟ این دو برادر در کنار هم خواهند ایستاد یا در مقابل هم؟ اونسوم بخاطر تانیا از خودگذشتگی نشان خواهد داد یا سایا؟ باید منتظر انتهای سریال بمانیم و ببینیم چه اتفاقی برای شخصیت‌های ما خواهد افتاد.

سخن آخر

با بررسی و نقد سریال تاریخ آرتدال همراهتان بودیم. شما این سریال را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره آن چیست؟ فکر می‌کنید در قسمت آخر سریال Arthdal Chronicles 2023 چه اتفاقاتی رخ دهد؟ می‌توانید نظرات خود را درباره سریال کره ای تاریخ آرتدال با ما و دیگر همراهان پلازا در بخش دیدگاه ها درمیان بگذارید. ممنون که با مقاله ای دیگر همراه ما بودید.

منتخب کاربران

منبع :پلازا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا