سریال و انمیشن

معرفی سریال انقلاب دوم | خلاصه داستان + بیوگرافی بازیگران

معرفی سریال انقلاب دوم | خلاصه داستان + بیوگرافی بازیگران

سریال انقلاب دوم از جمله جدیدترین سریال‌های به روی آنتن رفته در صدا و سیمای ایران بود که موضوعی انقلابی داشت. در این مقاله قصد معرفی این مجموعه تلویزیونی را معرفی می‌کنیم.

سریال تلویزیونی انقلاب دوم یکی از جدیدترین تولیدهای صدا و سیما به کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری و تهییه‌کنندگی محمد خزاعی است. این اثر از شبکه اول سیما پخش شد و داستان آن مربوط به بعد سال 1357، تسخیر لانه جاسوسی و اتفاقات بعد از آن است. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی سریال انقلاب دوم همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال انقلاب دوم

ژانر سریال انقلاب دوم درام، اجتماعی و تاریخی است. اولین قسمت این سریال در تاریخ 24 مهر ماه سال 1402 از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت و در تاریخ 12 آبان 1402 به پایان رسید. تعداد قسمت های سریال انقلاب دوم مجموعا 15 قسمت است.

همچنین بخوانید :

داستان سریال انقلاب دوم

داستان سریال انقلاب دوم

در این بخش با خلاصه سریال انقلاب دوم همراه شما هستیم. این سریال قرار است در سه فصل روایت شود. فصل اول حوادث قبل از اتفاقات تسخیر لانه جاسوسی را بیان می‌کند و حول محور دو جوان به نام‌های مهناز و مهدی با دیدگاه‌های مختلف و جایگاه‌های مختلف اجتماعی می‌گردد که پس از انقلاب سال 1357 ناچار می‌شوند تا سفرهایی سراسر ایران داشته باشند و در این سفرها رازی بر آنان آشکار می‌شود.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال انقلاب دوم

این قسمت را به معرفی هنرپیشگان سریال اختصاص می‌دهیم که اکثرا چهره‌های تازه هستند. البته چند چهره با تجربه نیز برای ایفای نقش‌های کلیدی در سریال حضور دارند که با بیوگرافی آنها همراه شما هستیم‌.

احمد نجفی

بازیگران سریال انقلاب دوم

احمد نجفی بازیگر ایرانی در 2 فروردین ماه سال 1327 متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات در آمریکا، از سال 1359 معاون شبکه دوم صدا و سیما شد و سپس در سال 1368 اولین فیلم خود یعنی دندان مار را بازی کرد. در سال 1374 آقای نجفی را در سریال کارآگاه دیدیم. این هنرمند در زمینه اجرا نیز فعالیت دارد و معروف‌ترین اجرای او به برنامه محبوب صندلی داغ مربوط می‌شود. از آثار شاخص احمد نجفی باید به سریال‌های کارآگاه، ولایت عشق، گارد ساحلی، کارآگاه علوی، سلمان فارسی، فیلم‌های توفان شن، سگ‌کشی، بشارت منجی، استرداد و مشت آخر اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

رحیم نوروزی

هنرپیشه های سریال انقلاب دوم

رحیم نوروزی هنرپیشه ایرانی پتولد 7 مرداد سال 1346 است. او از سال 1377 با مجموعه تلویزیونی دنیای شیرین دریا پا به عرصه بازیگری گذاشت. اما این ایفای نقش او در سریال مشهور پس از باران و کاراکتر فرخ گلاب دره ای بود که این بازیگر را مشهور و در نقش او ره در ذهمن مخاطب حک کند.. آقای نوروزی اصولا در نقش‌های منفی موفق عمل می‌کند. از آثار معروف او باید به فیلم‌های شکلات، دوزخ، برزخ، بهشت، غریب، سریال‌های مدار صفر درجه، یوسف پیامبر، ششمین نفر، آسمان من، خانه امن، تمام رخ و محرمانه اشاره کنیم.

حمید گودرزی

دانلود سریال انقلاب دوم

حمید گودرزی بازیگر ایرانی در 2 آذر 1356 متولد شد. او بازیگری را از سال 1378 با تئاتر کشتی اسپرانزا و سپس فیلم سهراب شروع کرد. این بازیگر سپس با سریال دانی و من وارد تلویزیون شد و توانست با اثر شاخصی همچون مسافری از هند شهرت کسب کند. حمید گودرزی در دهه 80 جز ستارگان جوان ایرانی بود و سریال‌های تب سرد، کمکم کن و پنجمین خورشید گواه این موضوع هستند. او در سال 1391 و 1392 با سریال‌های زمانه و بچه‌های نسبتا بد درخشید. همچنین در طی این سال‌ها در سینما نیز فعالیت داشت. بهترین فیلم‌های حمید گودرزی پقتل آنلاین، چپ دست، بی وفا، کیش و مات، ایران برگر و سلام علیکم حاج آقا هستند.

علیرام نورایی

تعداد قسمت های سریال انقلاب دوم

علیرام نورایی بازیگر ایرانی در 18 فروردین ماه 1356 به دنیا آمد. این هنرپیشه فعالیت بازیگری خود را از سال 1375 طلوع کرد و سرانجام در سال 1385 رسما با فیلم گرگ و میش به مخاطب معرفی شد‌. علیرام نورایی در آثار شاخصی همچون پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، آسپرین، سارق روح، گاندو و محرمانه حضور پیدا کرد‌. او عمدتا به ایفای نقش‌های خاکستری یا منفی می‌پردازد و از کارهای سینمایی‌اش باید به گلوگاه شیطان، استرداد، یتیم‌خانه ایران و هرماس اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

مازیار (شهره سابق) لرستانی

ژانر سریال انقلاب دوم

مازیار لرستانی (شهره سابق) بازیگر و کارگردان ایرانی، متولد 31 خرداد سال 1345 است . او تا کنون به عنوان یک زن با نقش‌های گوناگون و متفاوت خود ظاهر شده است. این هنرپیشه بازیگری را از سال 1365 با سریال اغر بخیر شروع کرد و در سال 1401 اعلام کرد که یک تراجنسیتی (Transgender) است و قصد دارد عمل تطبیق جنسیت انجام بدهد. از آثار شاخص آقای لرستانی باید به سریال‌های امام علی، مختارنامه، سه در چهار، سه پنج دو، خوشنام، فیلم‌های لیلی با من است، زیر درخت هلو، اخراجی‌ها، نصف مال من، نصف مال تو، خجالت نکش و آپاچی اشاره کنیم‌. او در سریال انقلاب دوم با هویت زنانه ظاهر شده و احتمالا فیلم‌برداری برای پیش از تطبیق جنسیت اوست.

سایر هنرپیشه های سریال انقلاب دوم عبارتند از:

  • جلیل فرجاد
  • فیلیپ ساپرکین
  • سیمون باقداساریان
  • سروش آزادگان
  • غلامرضا عربی
  • سحر خزائلی
  • محمدرضا حسن زاده
  • محمد نادرخانی
  • جلال عیوضی
  • و…

نقد سریال انقلاب دوم

انقلاب دوم به عنوان یک سریال سه فصله کلید خورده است که هر فصل آن شامل یک دوره تاریخی ایران پس از انقلاب می‌شود. این اثر بیشتر بر روی مستندات تاریخی تکیه کرده و همین اتفاق به فیلم رنگ و بویی مستند گونه داده است و در برخی از قسمت‌ها این حالت پررنگ‌تر می‌شود. سریال بر روی چهره‌ها تمرکز ندارد و ریسک استفاده از بازیگران جوان و کم تجربه را انجام می‌دهد.

همچنین بخوانید :

همچنین درباره کارگردان و نویسنده این اثر یعنی جواد شمقدری باید بگوییم که این کارگردان عمدتا به موضوعات ضد جاسوسی و ضد آمریکایی علاقه دارد و به سراغ آنها می‌رود. او با ساختن فیلم توفان شن این را در گذشته نیز ثابت کرده است. در مجموع نمرات سریال انقلاب دوم قابل قبول هستند و این اثر با استقبال روبه‌رو شد.

کلام آخر

نقد سریال انقلاب دوم

با معرفی و بررسی سریال انقلاب دوم همراه شما بودیم. این اثر ماهیتی انقلابی و ضد آمریکایی دارد که سعی می‌کند بکوشد تا یک برهه از تاریخ کشورمان را روایت کند. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا قصد دانلود سریال انقلاب دوم را دارید؟ لطفا ما را از نظرات خود مطلع کنید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع :پلازا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا