سریال و انمیشن

معرفی انیمه rage of bahamut؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

معرفی انیمه rage of bahamut؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

خشم بهموت (rage of bahamut) یک مجموعه تلویزیونی انیمه ژاپنی از استودیوی ماپا و به کارگردانی کیچی ساتو است که براساس بازی ویدئویی کارتی با همین نام تولید شد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به معرفی انیمه rage of bahamut؛ داستان، شخصیت ها و نمرات این اثر بپردازیم.

خشم بهموت: پیدایش (Rage of Bahamut: Genesis) توسط کیچی هاسگاوا به رشته تحریر درآمد و استودیو ماپا ساخت این انیمه سریالی را در سال 2014 بر عهده گرفت. زمان پخش انیمه خشم بهموت به 6 اکتبر 2014 تا 29 دسامبر همان سال بر می‌گردد. این سریال انیمه‌ای پس از پخش بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. تعداد قسمت های انیمه Rage of Bahamut در فصل نخست به 12 قسمت خلاصه می‌شود. فصل دوم این انیمه تحت عنوان خشم بهموت: ورجین سول در 24 قسمت از 7 آوریل تا 29 سپتامبر 2017 پخش شد. در ادامه به معرفی انیمه rage of bahamut می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

همچنین بخوانید :

داستان انیمه خشم بهموت

دنیای انیمه‌ها همواره مملو از داستان‌های مهیج و رویدادهای رویایی است که تماشای آن لحظاتی خاص را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. داستان انیمه rage of bahamut، میستارسیا یک جهان جادویی را روایت می‌کند که در آن ایزدان، شیاطین و انسان‌ها در کنار هم به زندگی مشغول هستند. در گذشته‌ای نه چندان دور اژدهای بالدار سیاه و نقره‌ای به نام بهموت، این جهان را به نابودی تهدید نمود، ولی آدمیان، ایزدان و شیاطین اختلافات خودشان را کنار گذاشتند تا با این موجود اهریمنی مبارزه نمایند و آن را برای همیشه مهر و موم کنند. کلید این مهر و موم به دو بخش تقسیم گردید، نصف آن به ایزدان و نصفی دیگر به شیاطین داده شد تا دیگر این دو تکه هیچ‌وقت به هم نرسند و اژدهای بالدار سیاه هرگز آزاد نشود. حال با گذشت دوهزار سال، این جهان در صلح و آرامش به سر می‌برد تا اینکه در روزی بک دختر نیمه کلید را از ایزدان ربود.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه خشم بهموت

به‌طور کلی در جهان انیمه‌ها هر شخصیت خوصیات مربوط به خودش را دارد که در پیشبرد داستان نقش موثری خواهد داشت. هر کدام از کاراکترهای انیمه خشم بهموت حتی با حضوری هرچند کوتاه، تاثیری زیادی در سرنوشت کلی داستان دارند. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی کاراکترهای انیمه rage of bahamut می‌پردازیم.

شخصیت‌های اصلی انیمه rage of bahamut:

در این بخش از مقاله ابتدا شخصیت های انیمه خشم بهموت را خدمتتان معرفی می‌نماییم و در ادامه شما را با کاراکترهای این انیمه آشنا خواهیم کرد.

1. فاوارو لئونه (Favaro Reōne)

فاوارو لئونه (Favaro Reōne)

مردی جوان با موهایی نارنجی رنگ که به سبک افرو که یک شکارچی محسوب می‌شود و تنها برای ایجاد حس هیجان، با زنان و مشروبات الکلی زندگی می‌نماید. درواقع وی هیچ نگرانی برای آینده خود ندارد و فقط در لحظه زندگی می‌کند. به‌طور کلی دروغگویی، تقلب و انجام کارهای غیرقانونی برای فاوارو لئونه هیچ اهمیتی ندارد، چراکه اگر دستگیر هم می‌شد، مجازاتی در کار نبود.

2. کایزار لیدفالد (Kaizaru Ridofarudo)

کایزار لیدفالد (Kaizaru Ridofarudo)

جوانی جذاب و بسیار خوش سیما از خانواده‌ای اشرافی که قبلاً یک شوالیه محسوب می‌شد، ولی اکنون به یک شکارچی شیاطین مبدل شده است. وی هم‌چنین دوست قدیمی خودش فاوارو لئونه را تعقیب می‌نماید و وی را عامل وضعیت کنونی اسفناک می‌پندارد. درواقع در انیمه خشم بهموت تنها یار باوفای کایزار لیدفالد اسبش به‌شمار می‌رود.

3. آمیرا (Āmira)

آمیرا (Āmira)

شیطانی تک بال است که با ظاهر دختری جوان به منظور دیدن مادرش قصد رفتن به سرزمین هل‌هایم را دارد. وی متهم به سرقت نیمه کلید از ایزدان شده است که در این میان به‌صورتی یکسان توسط آدمیان، شیاطین و ایزدان در تحت تعقیب قرار دارد. آمیرا به‌طور اتفاقی با فاوارو لئونه برخورد می‌نماید و طی قراردادی با او قول می‌دهد وی را هم به هل‌هایم ببرد. درواقع آمیرا توسط شیطانی به نام بلزبوث در قالب مادرش نیکول که یک فرشته محسوب می‌شد خلق گردید. به همین جهت او در اصل ترکیبی از وجود فرشته و شیطان است.

4. ریتا (Rita)

ریتا (Rita)

ریتا دختری با ظاهر کودکانه که ساحرهٔ مردگان متحرک محسوب می‌شود و از عمری جاودانه برخوردار است. او ابتدا در شهری متروک، با خیال‌پردازی‌های دوران کودکی‌ اش که در ایام قدیم آن‌ها را از دست داده بود زندگی می‌نمود. درواقع اجساد دوستان و خانواده‌ او اسبابی برای بازی بی‌پایان‌اش محسوب می‌شدند تا اینکه با کایزار ملاقات نمود.

همچنین بخوانید :

در ادامه مقاله معرفی انیمه rage of bahamut به معرفی کاراکترهای فرعی و بسیار مهم این سریال می‌پردازیم.

5. لاوالی (Lavalley)

لاوالی (Lavalley)

وی سمت معاونت کاپیتان شوالی‌های اورلئان تحت رهبری ژان دارک و شاه شاریوس سیزدهم را بر عهده دارد. لاوالی ادعای پدری آمیرا دارد و همیشه از مادر او می‌گوید. هم‌چنین وی اذعان نموده که با مارتینت معلم آمیرا هم مرتبط است و نیکول از آن دو خواسته تا این شیطان تک بال را همواره راهنمایی نمایند تا دوباره با او متحد شوند. در حقیقت هویت واقعی وی ژیل دی رایس، یک جادوگر بی رحم است.

6. ژان دارک (Jeanne D’arc)

ژان دارک (Jeanne D'arc)

او یک شوالیه محسوب می‌شود که توسط فرشته مایکل برکت داده شده است. ژان دارک یک دختر ساده مزرعه بود که دعوت الهی دریافت نمود و بعدها کاپیتان شوالیه‌های اورلئان شد. وی از مالت لنس مقدس بهره می‌برد و با رهبریش برای شوالیه‌های اورلئان بالاترین افتخار را در پادشاهی بخشید. ژان بعد از پیروزی در نخستین نبردش در برابر عزازیل و لژیون شیاطین، فرشته میکائیل، وی را تخت عنوان انسانی شایسته که کشتی خدایان باشد تصدیق کرد و شمشیر مقدس را به ژان عطا نمود، این شمشیر عرفانی که تاریکی و مقدس را متعادل می‌نماید و از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. درواقع این شمشیر می‌تواند وجود هر دشمنی را که به آن برخورد نماید را برای همشه پاک کند. همین امر موجب حسادت پادشاه شد که بعداً ژان را به خیانت متهم کرد و دستور داد تا وی را در ملاء عام اعدام نمایند. او که فکر می‌کرد توسط فرشتگان رها شده، وسوسه‌های مارتینه جهت مبدل شدن به شیطان را می‌پذیرد. ژان بعدها پس از اینکه مایکل پادزهر به او داد به حالت عادی خودش برگشت.

7. باکوس (Bacchus)

باکوس (Bacchus)

وی خدایی است که تصمیم گرفت سرزمین خدایان را ترک نماید و با عشق به مشروبات الکلی در میان نسل بشر زندگی آزادانه‌ای را تجربه نماید. باکوس تجارت شکار را با کمک همسفرش حمسا اداره می‌کند و تمایل دارد از درگیری‌های غیرضروری که اغلب به ناامیدی و خشم منجر می شود، اجتناب کند. به نظر می‌آید که وی چیزهای زیادی مانند نخستین اتحاد همه نژادها در برابر باهاموت و پیشینه افرادی مانند فاوارو و قیصر، و حقیقت پشت مهر و موم این جانور قدرتمند آگاه است.

نقد انیمه خشم بهموت

انیمه Rage of Bahamut محصول کشور ژاپن است، حول زندگی محور جهان میستارسیا با ساکنین عجیبش چون انسان، خدایان و شیاطین می‌چرخد. انیمه خشم بهموت درواقع از آن دست آثاری به‌شمار می‌رود که ما در آن با داستان سورئال و کمی فانتزی مواجه می‌شویم که در حین تماشا حسی عجیب توأم با لحظاتی رمانتیک را برای ما به ارمغان می‌آورد. در حقیقت ما در دل این داستان این انیمهاو را با اتحاد هم به بند می‌کشند.

در ابتدا خشم بهموت تنها یک بازی بود که در میلیون‌ها گوشی هوشمند ژاپنی وجود داشت و سود زیادی برای سازندگان به ارمغان آورد. در انیمه rage of bahamut ما شاهد الهام از شخصیت های واقعی مانند ژان دارک هستیم که در دل داستان گنجانده شده‌اند. در کل این انیمه با داستانی گیرا و خلق صحنه‌هایی اکشن و فانتزی اثر ماندگار و قابل تامل است. ژانر انیمه Rage of Bahamut به ماجراجویی، فانتزی و اکشن خلاصه می‌شود.

همچنین بخوانید :

منبع :پلازا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا