اقتصاد

سرمایه‌های مخاطره‌آمیز ارزهای دیجیتال در سال 2024 بهبود چشمگیری را تأمین می‌کند، اما سرمایه همچنان محدود است

سرمایه‌های مخاطره‌آمیز ارزهای دیجیتال در سال 2024 بهبود چشمگیری را تأمین می‌کند، اما سرمایه همچنان محدود است

به گفته خودی‌های صنعت، به کوین‌تلگراف، بازارها ممکن است به دنبال سرمایه‌های مخاطره‌آمیز و استارت‌آپ‌هایی باشند که به دنبال سرمایه هستند، اما پول هنوز از آخرین چرخه صعودی فشرده‌تر است.

سرمایه گذاران قبل از سرمایه گذاری در سال 2024 به دنبال داستان های قانع کننده و معیارهای قوی هستند. به گفته کارلوس پریرا، شریک BitKraft Ventures، صندوق ها توجه بیشتری به فرصت های نقدی یا قبل از راه اندازی در استارتاپ ها داشته اند:

“این بدان معناست که سرمایه برای معاملات VC فراوان نیست و ما انتظار داریم که بین بازارهای دولتی و خصوصی تفاوت هایی وجود داشته باشد.”

واگرایی بین این بازارها به این معنی است که علاقه سرمایه گذار ممکن است در جهات مختلف در حال حرکت باشد. در حالی که بازارهای عمومی – که توسط سهام، اوراق قرضه و اوراق بهادار تشکیل شده اند – ممکن است همچنان به جذب سرمایه گذاری ادامه دهند، بازارهای خصوصی، مانند صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، ممکن است شاهد کاهش بودجه در دسترس باشند.

برای مثال، BitKraft 220.6 میلیون دلار برای سرمایه گذاری جمع آوری کرد. طبق سوابق از کمیسیون بورس و اوراق بهادار. انتظار می‌رود که سرمایه در بخش‌های فناوری اطلاعات و بازی مستقر شود.

پریرا اظهار داشت: «بازی‌های وب 3 بخش قدرتمندی در بازیابی سه ماهه چهارم 2023 با فعالیت‌های راه‌اندازی مثبت بوده است، چه اخیرا و چه انتظار می‌رود برای سال 2024». وی افزود که صنعت بازی بازاری 330 میلیارد دلاری دارد.

d8b3d8b1d985d8a7db8cd987d987d8a7db8c d985d8aed8a7d8b7d8b1d987d8a2d985db8cd8b2 d8a7d8b1d8b2d987d8a7db8c d8afdb8cd8acdb8c 65ac483caa7aa
سرمایه گذاری خطرپذیر در استارت آپ های کریپتو-وب3 در سال 2023. منبع: DefiLlama.

با این حال، تعدادی از چالش‌های اضافی ممکن است هنوز برای استارت‌آپ‌ها، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاری‌های در مراحل اولیه، در پیش باشد. آدام استراک، موسس شرکت VC Struck Capital، توضیح می‌دهد که سرمایه‌ها تمایل دارند به دنبال کسب‌وکارهایی با مدل‌های اثبات شده باشند که در ماه‌های آینده آماده رشد هستند.

” من فکر می‌کنم که بازارهای جمع‌آوری سرمایه سری A و مرحله رشد همچنان به یخ‌شدن ادامه خواهند داد، زیرا رهبران استارت‌آپ‌ها پس از شور و شوق سال 2021 در ساخت شرکت‌های خود به طور فزاینده‌ای منطقی‌تر شده‌اند.”

Struck همچنین سال مثبتی را برای صنعت بازی و همچنین برای فضای مالی غیرمتمرکز پیش‌بینی می‌کند، زیرا پیش‌بینی می‌شود سرمایه نهادی بیشتری در زنجیره جریان داشته باشد. “من انتظار دارم که بازی Web3 به عنوان ده‌ها بازی نوآورانه منتشر شود. ادغام یکپارچه با زنجیره‌های بلوکی فعال می‌شود،” او اظهار داشت.

“با کاهش نرخ‌ها و دارایی‌های دنیای واقعی بیشتر که روی زنجیره حرکت می‌کنند، من انتظار دارم ارزش کل داشته باشد. در DeFi قفل شده است تا امسال رشد قابل توجهی داشته باشد.”

داده های DefiLlama نشان می دهد حداقل 5.7 میلیارد دلار سرمایه در سال 2023 به کسب و کارهای رمزنگاری اختصاص داده شده است.

یکی از استارت آپ های رمزنگاری که در سال گذشته بودجه دریافت کرد، Lolli است. این شرکت از طریق خرده‌فروشانی مانند Ulta Beauty، Groupon و Booking.com به خریداران بیت‌کوین و پاداش‌های برگشت نقدی ارائه می‌کند. Bitkraft Ventures یک دور 8 میلیون دلاری سری B را در این استارت آپ رهبری کرد که حامیانی مانند Serena Ventures سرنا ویلیامز به آن پیوستند.

مدیر عامل لولی، الکس ادلمن، معتقد است که استارت‌آپ‌ها هنوز هم می‌توانند در محیط فعلی پیشرفت کنند. رکود بازار کریپتو در سال گذشته به نوعی به تمایز شرکت‌هایی که مدل‌های کسب‌وکار پایدار دارند از آن‌هایی که چنین نیستند کمک کرده است.»

برای استارت‌آپ‌هایی که به دنبال سرمایه هستند، ادلمن توصیه می‌کند از تامین مالی بیش از حد یا بیش از حد پرهزینه اجتناب کنند. او خاطرنشان کرد: «بسیاری از استارت‌آپ‌ها وقتی بازارها قوی هستند، صرفاً به این دلیل که پول در دسترس است، مقدار زیادی سرمایه جذب می‌کنند،» و افزود: سرمایه بیشتر ممکن است در حال حاضر چیز خوبی به نظر برسد، افزایش بیش از حد می تواند منجر به عادات مخارج ناپایدار، دورهای نزولی آینده، کار با سرمایه گذارانی شود که با چشم انداز شرکت هماهنگ نیستند، و سهام سهامداران اصلی را کاهش دهد.”

ادلمن به استارت‌آپ‌هایی که در سال 2024 رشد می‌کنند، توصیه می‌کند که «فقط مقدار پولی را که برای رسیدن به مرحله بعدی رشد خود به آن نیاز دارند، وارد کنند» استراتژیک باشند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا