درهم برهم

مدیر فیلمبرداری چیست؟

مدیر فیلمبرداری چیست؟

مدیر فیلمبرداری چیست؟

مدیر عکاسی (DP) کسی است که بر فیلمبرداری فیلم‌ها، آگهی‌های بازرگانی، سریال‌های تلویزیونی یا هر نوع دیگر تولید فیلم نظارت می‌کند. معمولاً این عبارت و «سینماتگر» به جای یکدیگر استفاده می شوند، اگرچه این کاربرد در همه قابل قبول نیست. مناطق، زیرا گاهی اوقات این مشاغل در واقع کاملاً متمایز از یکدیگر هستند. اساساً، شخص مسئول ظاهر و احساس یک قطعه در فیلم است.

سه چیز برای تبدیل شدن به یک کارگردان خوب لازم است: آموزش، تجربه، و چشم خوب. بسیاری از افراد علاقه مند به مشاغل در سینماتوگرافی به مدرسه فیلم، جایی که آنها با مکانیک کار آشنا می شوند و فرصتی برای شرکت در دوره های کارآموزی سر صحنه فیلمبرداری دارند تا احساسی نسبت به کار داشته باشند. سپس، آن‌ها در صحنه فیلمبرداری به رتبه‌های بالاتری می‌رسند، اغلب در موقعیت‌های مختلف کار می‌کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد کسب‌وکار کسب کنند، قبل از اینکه در نهایت این موقعیت را به دست آورند، در این صورت یک نگاه هنری خوب بسیار مهم می‌شود.

A film's director of photography usually selects the camera positions when a scene is being planned.

مدیر فیلمبرداری یک فیلم معمولاً موقعیت های دوربین را هنگام برنامه ریزی صحنه انتخاب می کند.

در صحنه فیلمبرداری، DP بر گروه های دوربین و نور نظارت می کند و از نزدیک با طراحان صحنه، مشتریان و هنرمندان آرایش کار خواهد کرد. اغلب، هم این شخص و هم کارگردان، حرف آخر را می‌زنند که کدام برش‌ها در قطعه تمام‌شده گنجانده می‌شود، و این دو برای دستیابی به ظاهر دلخواه با هم کار می‌کنند. او از نور، فیلترها و انواع تکنیک های دوربین برای گرفتن صحنه مطابق با خواسته کارگردان استفاده می کند.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

A director of photography supervises a project's filming.

یک مدیر فیلمبرداری بر فیلمبرداری یک پروژه نظارت می کند.

یک مدیر فیلمبرداری ممکن است در مراحل پس از تولید نیز مشارکت داشته باشد و با هنرمندان صدا و رنگ برای توسعه و بازتولید فیلم همکاری کند. او اغلب از نزدیک با کادر تدوین نیز کار می‌کند و ظاهری ثابت در سرتاسر صحنه ایجاد می‌کند، حتی اگر در طی چند ساعت یا روز فیلم‌برداری شده باشد.

رابطه بین یک DP و یک کارگردان می تواند متفاوت باشد. یک حرفه ای واقعاً با استعداد ممکن است به حداقل راهنمایی نیاز داشته باشد، زیرا او به طور غریزی می داند که چه چیزی لازم است. کارگردان‌های دیگر کنترل بیشتری را ترجیح می‌دهند و ممکن است تا آنجا پیش بروند که تنظیمات خاصی را روی دوربین مشخص کنند، به‌ویژه در مورد کسانی که جدید و ناآشنا هستند، تا مطمئن شوند که قطعه همانطور که تصور می‌کنند از آب در می‌آید.

Working on a lighting crew is a popular way to gain experience for director of photography positions.

کار بر روی یک گروه نورپردازی یک راه محبوب برای کسب تجربه برای مدیر موقعیت های عکاسی است.

برخی از DP به دلیل تولید آثار متمایز و با کیفیت بالا با دید هنری باورنکردنی کاملاً مشهور می شوند و ممکن است به آنها جوایزی پیشنهاد شود یا برای پیوستن به جوامع نخبه دعوت شوند. برای افرادی که علاقه مند به حرفه های سینمایی هستند، فرصتی برای کار یا آموزش با این چراغ های برجسته در این زمینه افتخار بزرگی است.

حتما بخوانید : بل هاپ چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا