درهم برهم

قالب بندی مغز در 10 مرحله با سم زدایی ذهنی!

قالب بندی مغز در 10 مرحله با سم زدایی ذهنی!

قالب‌بندی مغز در 10 مرحله با سم‌زدایی ذهنی… مغز انسان در جهتی کار می‌کند که فرد فکر می‌کند و باور دارد. خوشبختی و ناراحتی را رویدادهای تجربه شده تعیین نمی کنند، بلکه با معانی مرتبط با این رویدادها تعیین می شوند.

Zihinsel detoks ile 10 adımda beyne format atmak!

“به هر آنچه فکر می کنیم و باور می کنیم، مغز ما در آن جهت کار می کند.”

اوزتکین اشاره می کند که مردم می توانند با دیدگاهی متفاوت از تأثیرات منفی رویدادهایی که تجربه می کنند خلاص شوند.

سم زدایی ذهنی چیست؟

احسان اوزتکین گفت: “اول از همه، سم زدایی ذهنی به معنای پاک کردن گذشته یا از بین بردن رکوردهای آنجا نیست.” . اگر آن تجربیات هنوز هم ما را غمگین، عصبانی یا احساس بدی در امروز ما می کند، لازم است تأثیرات آنها را تغییر دهیم. وی گفت: با این تغییر از اثرات منفی امروز و آینده نجات خواهیم یافت.

معانیی که شما می‌دهید شادی شما را تعیین می‌کند

این تجربیات ما نیستند که تعیین می کنند شاد یا ناراضی هستیم، بلکه معانی ما به رویدادهایی است که تجربه می کنیم. در حالی که یک رویداد می تواند از نظر روانی تأثیرات بسیار منفی بر ما بگذارد، ما می توانیم از منظری متفاوت از تأثیرات منفی این رویداد خلاص شویم یا حتی جنبه های مثبت آن را ضبط کنیم و احساس بهتری داشته باشیم.

مغز خود را قالب بندی کنید!

اگر امروز مشکلی داریم، اگر نمی‌توانیم آنچه را که می‌دانیم به کار ببریم، به این دلیل است که نمی‌دانیم چگونه از رایانه در مغز استفاده کنیم. به عبارت دیگر، لازم است مغز را فرمت کرد، آن را دوباره برنامه ریزی کرد و هر از چند گاهی مانند یک برنامه حذف ویروس آن را به روز کرد. ما همچنین می‌توانیم از این منظر به سم‌زدایی ذهنی نگاه کنیم.

zihinsel detoks nedir

سم زدایی ذهنی در 10 مرحله:

کارشناس. ایحسان اوزتکین، روانشناس بالینی، روش های سم زدایی ذهنی و فواید آنها را به شرح زیر برشمرد:

1- بپذیر!

«می توانید با پذیرش شروع کنید. جدایی ها، بیماری ها، مرگ ها واقعیت های زندگی هستند. البته درد عمیقی هم وجود دارد. اما لازم است پس از مدتی پس از اتمام مراحل عزاداری، این وضعیت را پذیرفت.

2- ببخش!

بخشش فرآیند پس از پذیرش است. حتی اگر رابطه شما به پایان رسیده است یا هنوز در یک رابطه هستید، همه اقوام، دوستان، عاشقان، معشوق سابق یا همسری که شما را ناراحت کرده اند را ببخشید. از شر هدایا، عکس ها، وسایل و پیام هایی که شما را به یاد آنها می اندازد و با دیدن آنها احساس بدی در شما ایجاد می کند، خلاص شوید. با صلح با گذشته خود، با رهایی از بارهای سنگینی که ممکن است متوجه آنها نشده باشید، اما وزن آن ها را سال ها مجبور به تحمل کرده اید و در نتیجه سلامت خود را از دست داده اید، احساس سبکی و شادی بیشتری خواهید داشت.

3- منفی را بگیرید!

سعی کنید افکار منفی از ذهن شما عبور می کنند. به کلمات و جملاتی که استفاده می کنید توجه کنید. از به کار بردن جملاتی مانند “همه چیز در زندگی من بدتر می شود” و تعمیم منفی خودداری کنید.

4- تغییر را شروع کنید!

همه چیز یک آگاهی و انرژی دارد. می توانید تغییر را از خانه خود که محل زندگی شماست شروع کنید. وسایل و تصاویری که برای شما سنگین هستند و انرژی خوبی از شما نمی گیرند را از خود دور کنید. اگر در حال کار هستید، می توانید تغییرات مثبتی ایجاد کنید که در آنجا احساس بهتری داشته باشید، بدون اینکه محل کار خود را نادیده بگیرید. صفحه نمایش کامپیوتر خود را نیز فراموش نکنید. می‌توانید تصاویر زیبایی را انتخاب کنید که به شما احساس خوبی می‌دهد و به شما انگیزه می‌دهد و به راحتی می‌توانید در تلفن خود به آنها دسترسی داشته باشید.

5- رنگ ها را باور کنید!

به قدرت رنگ ها ایمان داشته باشید. همه ما رنگ هایی داریم که به ما احساس خوبی می دهند. با استفاده از رنگ هایی که دوست دارید در هر جنبه ای از زندگی خود، از دکوراسیون منزل گرفته تا رنگ لباس ها و اکسسوری ها، از رنگ مو گرفته تا رنگ لاک ناخن، می توانید احساس بسیار بهتری داشته باشید.

6- از سناریوهای فاجعه دوری کنید!

زندگی خود را بر اساس سناریوهای فاجعه بنا نکنید. از فکر کردن به بدترین احتمالات دست بردارید. اگر فکر می‌کنید که چنین فردی هستید و سناریوهای فاجعه‌ای را با عبارت «چه می‌شد اگر» می‌نویسید، به این معنی است که هنگام ارزیابی رویدادها تفسیرهای اغراق‌آمیز انجام می‌دهید. به وقایع گذشته فکر کنید که فکر می‌کردید بد هستند اما اتفاق نیفتاده‌اند، یا اتفاق افتاده‌اند و شما توانسته‌اید با آن‌ها کنار بیایید. به این ترتیب، می‌توانید از ترساندن سناریوهای بد و تأثیر منفی بر زندگی‌تان جلوگیری کنید.

7- خود را مقصر اعلام نکنید!

در هر حادثه ای که تجربه می کنید، خود را مقصر اعلام نکنید. از افزودن احساس گناه به عدم اعتماد به نفس خود دست بردارید. همه ما اشتباهات، کمبودها و اشتباهاتی داریم. مهم این است که بدون سرزنش خود به این کاستی ها پی ببریم و سعی کنیم این جنبه از خودمان را تقویت کنیم. به این ترتیب اعتماد به نفس خود را افزایش می دهیم.

8- جنبه های مثبت را ببینید!

از نادیده گرفتن جنبه های مثبت و اغراق در جنبه های منفی خود دست بردارید. باید بتوانید بگویید من در این زمینه موفق هستم، در این زمینه به خودم افتخار می کنم. عادت نسبت دادن موفقیت های خود را به دلایل بیرونی کنار بگذارید. از رویکرد «نمرات بالایی گرفتم اما امتحان آسان بود» دوری کنید.

9- از افکار خوب یا بد دوری کنید!

افراد و رویدادها را با این تصور که خوب یا بد هستند ارزیابی نکنید. زندگی درباره «همه یا هیچ چیز» نیست. رنگ های خاکستری نیز بین سیاه و سفید وجود دارد. این یک واقعیت است که همه ما جنبه های خوب و بد داریم. پذیرش خود و دیگران در این راه، مزیت و منفعت بزرگی را به خصوص در روابط دوستی و دوستی ما به همراه خواهد داشت.

10- رویاها و اهداف داشته باشید!

امیدوارم همیشه رویاها و اهداف داشته باشید. اهداف خود را در زندگی تجسم کنید، رویاپردازی کنید. مغز شما طوری برنامه ریزی شده است که وقتی به چیزی باور داشته باشید، کاری را انجام دهد. به چیزهایی که شما را خوشحال می کنند، رویاهایتان فکر کنید و آنها را در ذهن خود زندگی کنید. بعد از مدتی با صبر و استقامت متوجه می شوید که اینها را به زندگی خود جذب کرده اید.

با سم زدایی ذهنی ذهن خود را دوباره برنامه ریزی کنید

1. مغز را از امواج شدید بتا به امواج آلفا آرام و آموزنده منتقل می‌کند.

2. ذهن و بدن را آرام می کند.

3. تمرکز و یادگیری را آسان‌تر می‌کند.

4. تفکر و هدف‌گذاری سالم و سازنده را قادر می‌سازد.

5. انگیزه و خلاقیت را افزایش می‌دهد.

6. جریان فکر و گفتگوهای درونی غیرضروری را قطع می‌کند.

7. نحوه استفاده صحیح از انرژی را آموزش می‌دهد.

8. از سموم پاک می کند.

9. تفکر مثبت و مستقل را افزایش می‌دهد.

10. آرامش و نشاط می بخشد، سیستم ایمنی را تقویت می کند.

آیا می توانیم وزنی را که مغز ما را کنترل می کند کاهش دهیم؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا