سلامت

علت سرد بدون پا و پایین بودن گردش خون

سردی پاها معمولاً بدون عواقب مهم آزاردهنده هستند. با این حال، اگر اغلب رخ می دهد و با درد همراه است، ممکن است به دلیل گردش خون ضعیف باشد.

سردی پا مزاحمی است که معمولاً زیاد به آن توجه نمی کنیم، زیرا معمولاً به صورت پراکنده رخ می دهد. با این حال، هنگامی که به طور مکرر رخ می دهد، بهتر است با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است نتیجه گردش خون ضعیف یا سایر مشکلات سلامتی باشد. همه چیز را در مورد گردش خون ضعیف و سردی پا در این مقاله بیابید.

این عارضه در بین خانم ها شایع تر است و در بیشتر مواقع خیلی جدی نخواهد بود، به خصوص اگر در فصول سرد سال رخ دهد. اگر در هر زمانی از سال رخ دهد و با علائم دیگری همراه باشد، احتمال گردش خون ضعیف آن وجود دارد.

گردش خون ضعیف در پاها و سردی پاها علائمی هستند که گاهی با گزگز، بی حسی و گرفتگی عضلات همراه هستند. اگر این مورد شماست، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

گردش خون ضعیف روی پاها تأثیر می گذارد

به خاطر داشته باشید که پاهای ما از قلب فاصله دارند و خون برای رسیدن به آنها مشکل بیشتری دارد. این بدان معنی است که آنها تقریبا همیشه دمای پایین تری نسبت به بقیه بدن دارند .

اگر دمای پای شما به طور مداوم و به طور معمول پایین است، این می تواند به دلیل گردش خون ضعیف باشد . در این موارد، فاصله از قلب تنها عامل نیست، اما معمولاً مشکلی وجود دارد که مانع از جریان خون به آن ناحیه می شود.

سردی پا در فصل های غیر زمستانی باید دلیلی برای مشاوره پزشکی باشد

علل شایع گردش خون ضعیف و سردی پاها

بیماری شریان محیطی

در این شرایط ، پلاک‌ها و رگ‌ها باریک و سخت می‌شوند. جریان خون به پاها و پاها کاهش می یابد و پوست رنگ پریده به نظر می رسد . گاهی اوقات درد، سوزن سوزن شدن و مشکلات عضلانی مشابه گرفتگی وجود دارد.

برخی از افراد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند، به ویژه آنهایی که فشار خون بالا، سطح کلسترول خون بالا دارند یا سیگاری هستند. اگر همه این عوامل خطر با هم ترکیب شوند، خطر زیاد است.

بیماری رینود

بیماری رینود یک اختلال در رگ های خونی است که انگشتان دست و پا را تحت تاثیر قرار می دهد. در شرایط سرد یا استرس زا، عروق منقبض می شوند و جریان خون را مختل می کنند . اپیزودها از 10 دقیقه تا بیش از یک ساعت طول می کشد.

معمولاً پوست انگشتان به رنگ سفید یا آبی در می‌آید و احساس بی‌حسی می‌شود. هنگامی که گردش خون بازیابی می شود، پوست قرمز می شود و احساس سوزن سوزن شدن، درد و ضربان می شود.

علل دیگر سردی پا

گردش خون ضعیف تنها عاملی نیست که باعث سردی پاها می شود. گاهی اوقات ممکن است نوروپاتی محیطی وجود داشته باشد، که یک اختلال عصبی شایع در بیماران دیابتی است. در این حالت پاها از دید بیمار احساس سردی می کنند، اما در لمس گرم هستند.

نوروپاتی محیطی همچنین در افرادی که کمبود ویتامین B دارند، آسیب هایی که در آنها عصب فشرده شده است، مسمومیت با فلزات سنگین، مصرف مشکل ساز الکل یا اختلالات خود ایمنی رخ می دهد. همچنین با سوزش پا همراه است، بدون توضیح ظاهری.

نوروپاتی دیابتی ممکن است اولین دلیل برای مشاوره در میان افرادی باشد که از دیابت خود بی اطلاع هستند.

علائم گردش خون ضعیف

علائم مدت‌ها پس از وجود گردش خون ضعیف ظاهر می‌شوند و این یک مشکل است. اولین علائم مربوط به خستگی مفرط در پاها، سوزن سوزن ها و درد است. سایر علائم مرتبط به شرح زیر است:

  • سیاهرگ های عنکبوتی که به دلیل برگشت خون ضعیف ظاهر می شوند و شکل تار عنکبوت دارند.
  • وریدهای واریسی : گشاد شدن وریدها.
  • سوزن سوزن شدن و گرفتگی زمانی که رسوبات چربی جریان را مسدود می کند. این یک وضعیت طولانی مدت خطرناک است.
  • ناخن پا با ضخیم شدن قابل توجه و تغییر رنگ به آبی یا ارغوانی تغییر می کند.
  • تغییرات در پوست پا و ساق پا. در صورت ظاهر شدن لکه های قهوه ای، باید در اسرع وقت با پزشک متخصص مشورت شود.

مراقب گردش خون ضعیف باشید!

داشتن پوست بسیار خشک، بهبود آهسته زخم‌های اندام تحتانی، یا گرفتگی مکرر پس از حرکت چند فوتی، همگی از علائم هشداردهنده‌ای هستند که نیاز به مشاوره تخصصی دارند. سردی پا می تواند چیز بی اهمیتی باشد، اما باید همیشه مراقب باشیم تا آسیب شناسی جدی تری را که ممکن است بدون اینکه متوجه شویم، از دست ندهیم.

 

توجه این مطلب برای بالابردن اطلاعات شخصی میباشد و هیچگونه مسئولیتی خبرگزاری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا