آشپزی

طرز تهیه کیک دارچینی

طرز تهیه کیک دارچینی

طرز تهیه کیک دارچینی

طرز تهیه کیک دارچینی

طرز تهیه کیک دارچینی با سیب قابلمه ای رژیمی و کشمش و هویج با ماست شف طیبه ساده

کیک دارچینی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که با مواد متنوعی پخته می شود. این کیک خوشمزه را می توانیم به سلیقه خود با سیب نیز درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دارچینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک دارچینی
آرد قنادی ۲٫۵ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
پودر دارچین ۲ قاشق چایخوری
وانیل ۲ قاشق چایخوری
شیر ۲۰۰ میلی لیتر
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
روغن ۱۰۰ میلی لیتر
شکر ۱ و ¼ پیمانه
نمک ¼ قاشق چایخوری
کشمش و گردو به مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک دارچینی

مرحله اول

برای تهیه کیک دارچینی ابتدا آرد را به همراه دارچین، نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را به مدت ۴ دقیقه با دور تند همزن، هم می زنیم تا کرمی رنگ و کشدار شوند. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر اضافه می کنیم و در حدی هم می زنیم که فقط مواد با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را کم کم اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی از یک سمت مواد را مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که مواد را در حدی که فقط یکدست شوند مخلوط می کنیم.

نکته: اگر مواد را بیش از حد مخلوط کنیم، ممکن است کیک به خوبی پف نکند.

مرحله چهارم

حالا  فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و کف آنرا با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا اینکه با روغن چرب کرده و آردپاشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نصف مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و چند بار قالب را محکم به سطح کار می کوبیم. در ادامه کشمش و گردو را با یک قاشق غذاخوری آرد ترکیب می کنیم تا کاملا آردی شوند.

مرحله ششم

حالا کشمش و گردوی آردی را روی مایه کیک می ریزیم، سپس باقیمانده مایه کیک را درون قالب ریخته و درون فر قرار می دهیم. پس از گذشت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه کیک آماده است و می توانیم آنرا از فر خارج کنیم.


منبع:چی شی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا