درهم برهم

شماره پرواز چیست؟

شماره پرواز چیست؟

شماره پرواز چیست؟

شماره‌های پرواز کدهایی هستند که به هواپیماها و هلیکوپترها داده می‌شوند که هم هواپیما و هم مسیر پرواز آن را برای مسافران و پرسنل فرودگاه مشخص می‌کنند. شرکت‌های هواپیمایی تجاری معمولاً آزادند شماره پرواز خود را تعیین کنند. در حالی که برخی قراردادها در رابطه با نحوه انتخاب و استفاده از اعداد وجود دارد، خطوط هوایی معمولاً در مورد نحوه شناسایی پروازهایشان حرف آخر را می زنند. پروازهای خصوصی کوچکتر، مانند چارترها، معمولاً شماره ثبت هواپیما را به عنوان شماره پرواز در نظر می گیرند.

بیشتر خطوط هوایی هر روز پروازهای مختلفی را به شهرهای سراسر جهان انجام می دهند. ایجاد شماره های پرواز یکی از ساده ترین و کارآمدترین راه ها برای ثابت نگه داشتن آنها است. یک سیستم ساده از کدهای عددی به مسافران کمک می کند تا موقعیت پروازها را پیدا کرده و شناسایی کنند. همچنین می تواند به فرودگاه ها و کنترل کننده های ترافیک هوایی کمک کند تا خلبانان را به سرعت شناسایی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند.

Flight numbers are given to airplanes to identify its flightpath for passengers.

شماره پرواز به هواپیما داده می شود تا مسیر پرواز آن برای مسافران مشخص شود.

در اکثر شماره‌های پرواز دو بخش وجود دارد: یک کد ایرلاین و یک دنباله عددی. کد هواپیمایی جهانی است و توسط همه فرودگاه ها شناخته می شود. معمولاً کد خط هوایی کمی بیشتر از حروف اول شرکت هواپیمایی است، مانند «BA» برای «بریتیش ایرویز». دنباله عددی معمولاً تصادفی تر است. این می تواند از یک تا چهار رقم باشد و نشان دهنده سیستم طبقه بندی پرواز خود شرکت هواپیمایی است.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

All airline flights are identified by flight numbers that reveal both the aircraft and its flight path.

همه پروازهای خطوط هوایی با شماره پرواز شناسایی می شوند که هم هواپیما و هم مسیر پرواز آن را نشان می دهد.

شرکت‌های هواپیمایی معمولاً این اختیار را دارند که شماره پرواز خود را تعیین کنند. با چنین سیستم باز همیشه این خطر وجود دارد که دو پرواز تقریباً در یک زمان به فرودگاه برسند، جایی که کدهای خطوط هوایی وارد می شوند. برای مثال، BA 175 به راحتی از AF 175 قابل تشخیص است، و همپوشانی فقط به مقدار کم است. گیج کننده

اعداد به ندرت تصادفی هستند و تعدادی الگوی نسبتاً منظم وجود دارد که در خطوط هوایی اتخاذ شده است. در بیشتر موارد، تعداد پروازهای خطوط هوایی در طول روز به ترتیب افزایش می‌یابد و تعداد پروازهای کمتر در ساعات صبح انجام می‌شود. اگرچه معمولاً هیچ قافیه یا دلیلی برای شروع اعداد وجود ندارد. برخی از خطوط هوایی اولین پرواز خود را “1” نام گذاری می کنند، اما برخی دیگر ممکن است از نقاط شروع بسیار بالاتر مانند “406” یا “2201” استفاده کنند.

پروازهایی که فوراً برمی گردند یا به صورت حلقه ای اجرا می شوند، اغلب به ترتیب شماره گذاری می شوند. پرواز از لندن به پاریس ممکن است در خروجی 406 باشد، سپس در بازگشت از پاریس 406 باشد. به لندن. همچنین برای خطوط هوایی معمول است که از اعداد فرد برای پروازهای شمال یا غرب استفاده می کنند، اما از اعداد زوج برای پروازهای جنوب یا شرق استفاده می کنند. این بیشتر برای راحتی مسافران سفر هوایی و کارکنان خطوط هوایی است و همیشه رعایت نمی شود. تا زمانی که آنها تصمیمات خود را به مقامات فرودگاه و هر تنظیم کننده خطوط هوایی دولتی گزارش می دهند، شرکت های هواپیمایی معمولا آزادند تا از هر طرح عددی که مایلند برای انتخاب شماره پرواز استفاده کنند.

حتما بخوانید : تاریخچه جک بیل چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا