سلامت

درمان های طبیعی آنفولانزا: 10 درمان خانگی برای مبارزه با آنفولانزا

با یک مورد ناخوشایند آنفولانزا بیایید؟ این داروهای طبیعی را امتحان کنید تا علائم خود را تسکین دهید و در مسیر بهبودی قرار بگیرید - سریع!

اگر در رختخواب گیر کرده اید و تب شدید دارید و برای خود متاسف هستید، مطمئن باشید که در حال حاضر داروهای موثر و طبیعی آنفولانزا در دسترس شماست.

اول، مطمئن شوید که شرایط مناسب را درمان می کنید: داروهای طبیعی سرفه(در برگه جدید باز می شود)درمان های طبیعی سرماخوردگی(در برگه جدید باز می شود)و درمان های طبیعی سردرد(در برگه جدید باز می شود)به برخی از علائم شما کمک می کند، اما آنفولانزا می تواند شدیدتر باشد و ممکن است به چیز خاصی نیاز داشته باشد. : آنفولانزا تا آنجایی که علائم سرماخوردگی به طور معمول فقط روی بینی و گلو تأثیر می گذارد با سرماخوردگی متفاوت است، در حالی که آنفولانزا به طور گسترده تری بر شما تأثیر می گذارد و با درد و درد و خستگی همراه است و مقابله با آن را دشوار می کند. با فعالیت های روزمره زندگی».

بسیاری از مردم با مصرف پاراستامول و/یا ایبوپروفن شروع می‌کنند و دلیل خوبی هم دارند – این داروها تسکین مؤثری برای دردها و در صورت داشتن تب به کاهش دمای بدن شما کمک می‌کنند. برخی افراد به دلیل تداخل با سایر داروهایی که مصرف می‌کنند یا عوارض جانبی احتمالی، ترجیح می‌دهند از مسکن‌های مصنوعی مانند اینها اجتناب کنند – دوزهای بالای پاراستامول می‌تواند برای کبد سمی باشد و ایبوپروفن می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود. برخی دیگر مسکن مصرف می کنند اما از داروهای طبیعی کمک بیشتری می خواهند. در حالی که این به طور کلی بی خطر است، شما همیشه باید بروشور موجود در داخل هر دارویی را بخوانید و اگر مطمئن نیستید از یک داروساز راهنمایی بگیرید. عباس کنعانی، سرپرست داروساز در Chemist Click می گوید: “پاراستامول به طور کلی هنگام مصرف داروهای گیاهی یا مکمل ها تحت تاثیر قرار نمی گیرد.” با این حال، باید از مصرف جینکو بیلوبا یا روی در کنار ایبوپروفن خودداری کنید. عباس می‌افزاید: «در حال حاضر، تحقیقات کافی در مورد بی‌خطر بودن سایر داروهای گیاهی و مکمل‌ها با ایبوپروفن وجود دارد.»

1. هیدراته بمانید

این قانون شماره یک بهبود آنفولانزا است. آب آشامیدنی فواید زیادی دارد(در برگه جدید باز می شود)زمانی که سالم هستید، اما زمانی که ناخوش هستید اهمیت بیشتری دارد، زیرا علائم آنفولانزا مانند تب، سرفه، اسهال و استفراغ و از دست دادن اشتها همگی می توانند به کم آبی بدن کمک کنند.

اطمینان از دریافت مایعات کافی به بدن کمک می کند تا دمای خود را تنظیم کند و سوزش بینی را به حداقل برساند. همچنین می تواند سردرد را بهبود بخشد، اگر سردرد دارید: در یک مطالعه(در برگه جدید باز می شود)از 102 مرد، تقریباً نیمی از کسانی که آب بیشتری نوشیدند، بهبود سردرد را گزارش کردند، در حالی که تنها 25 درصد از مردان گروه کنترل – که بیش از حد معمول نوشیدنی ننوشیدند – این تأثیر را گزارش کردند

2.سرخارگل را مصرف کنید

یک گیاه ضد ویروسی، اکیناسه پورپوره، یک داروی طبیعی سنتی است که برای تسکین سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. خرید آن به اشکال مختلف – قرص، مایعات، قرص و اسپری گلو – در دسترس است .(در برگه جدید باز می شود)نشان می دهد کهاز نظر کوتاه کردن مدت علائم آنفولانزا و کاهش عوارض تنفسی، به اندازه Oseltamivir (یک داروی ضد آنفولانزا که با نام تجاری Tamiflu فروخته می شود) موثر است. در این مطالعه، این داروی طبیعی آنفولانزا نیز با عوارض جانبی کمتری، به ویژه تهوع، اسهال یا استفراغ همراه بود.

3. آب آناناس بنوشید

بروملین آنزیمی است که در پزشکی بالینی به عنوان یک عامل ضد التهابی استفاده می شود. در حالی که به عنوان مکمل موجود است، تنها منبع طبیعی آنزیم در آب آناناس و ساقه آناناس است. 

عباس می گوید: “این ضد آنفولانزای طبیعی برای کاهش درد و تورم به ویژه بینی و سینوس ها، لثه ها و سایر اعضای بدن پس از جراحی یا جراحت تبلیغ می شود. خواص ضد التهابی آن به کاهش سوزش در پشت زبان و در ناحیه ما کمک می کند. جعبه های صوتی.”

مطالعات(در برگه جدید باز می شود)نشان می دهد که به خوبی جذب می شود و عوارض جانبی قابل توجهی ندارد، حتی پس از دوره های طولانی، اگرچه نحوه عملکرد آن هنوز به طور کامل شناخته نشده است.

اما مراقب باشید – بروملین می تواند با آنتی بیوتیک ها، رقیق کننده های خون و آرام بخش ها تداخل داشته باشد. و به عنوان یک میوه اسیدی، اگر از رفلاکس اسید رنج می برید، مصرف بیش از حد آب آناناس می تواند سرفه را تشدید کند [به زیر مراجعه کنید].

4. مصرف آنتی اکسیدان خود را افزایش دهید

هنگامی که اشتها ضعیف است، ممکن است غذا خوردن را چالش برانگیز کند. با این حال، اگر میل به غذا دارید، مقداری توت که سرشار از آنتی اکسیدان هستند، مصرف کنید. دکتر میدلتون می گوید: «این به تقویت سیستم ایمنی کمک می کندو به بهبودی سریع کمک کنید.”

یک مطالعه مروری به این نتیجه رسیدند که درمان آنفولانزا با هر دو ضد ویروس و آنتی اکسیدان بهترین درمان برای بیماران مبتلا به عوارض شدید مرتبط با آنفولانزا است.

5. از محرک های ریفلاکس اسید خودداری کنید

با این حال، مطمئن شوید که رژیم غذایی مناسب خود را دنبال می کنید. اگر مستعد رفلاکس اسید هستید، اجتناب از هر گونه محرک در هنگام ناخوشی بسیار مهمتر است. عباس می‌گوید: “ریفلاکس اسید می‌تواند یکی از دلایل شایع سرفه باشد و با رژیم غذایی بد بدتر می‌شود. غذاها و نوشیدنی‌هایی که اغلب باعث سوزش سر دل می‌شوند و باید از مصرف آن‌ها در حالی که ناخوشایند نیستند، شامل غذاهای سرخ‌شده، گوشت‌های چرب، کافئین، لبنیات پرچرب هستند، اجتناب کرد. و شکلات.” همچنین باید از غذاهای بسیار اسیدی مانند مرکبات و گوجه فرنگی که می توانند معده شما را تشدید کنند، اجتناب کنید.

عباس می گوید: «در عوض، غذاهایی بخورید که تشدید را به حداقل می رساند. سیب، آووکادو و موز کمتر باعث ایجاد علائم می شوند. سبزیجات سبز نیز مفید هستند: غذاهایی مانند مارچوبه، کلم بروکلی و کلم بروکسل فیبر بالایی دارند در حالی که چربی و قند کمی دارند. پژوهشهمچنین ارتباط بین رژیم های غذایی با فیبر بالا (از جمله غذاهایی مانند بلغور جو دوسر، نان سبوس دار و برنج قهوه ای) و کاهش خطر علائم سوزش سر دل را نشان می دهد.اگر فکر می‌کنید غذاهای اسیدی علائم گوارشی را بدتر می‌کنند، اما می‌خواهید با ویتامین C همراه باشید، می‌توانید به جای آن یک مکمل را امتحان کنید. سطوح پایین ویتامین C اغلب منجر به نتایج ضعیف تری برای سلامتی می شود و مکمل ها نشان داده شده اندبرای تسریع بهبودی از ذات الریه.

6. از مصرف غذاهای حاوی هیستامین پرهیز کنید

در همین راستا، اگر یکی از علائم آنفولانزا سردرد است یا سابقه میگرن دارید، بهتر است مصرف غذاهای حاوی هیستامین را کاهش دهید. عباس می گوید: “این ممکن است به کاهش علائم کمک کند زیرا هیستامین می تواند یک محرک میگرن باشد.” غذاهای سرشار از هیستامین عبارتند از الکل، گوشت قرمز و پنیر کهنه.

عباس ادامه می دهد: «رژیم غذایی به تنهایی می تواند باعث افزایش سطح هیستامین به حدی شود که فرد مبتلا به عدم تحمل هیستامین، علائمی شبیه آلرژی را تجربه کند، بدون اینکه واکنش آلرژیک داشته باشد. سردرد مربوط به هیستامین معمولاً با اشک چشم، احتقان بینی و/یا آبریزش بینی، تعریق صورت و/یا احساس بی قراری همراه است.

7. اسفناج بخورید

یکی از علائم اصلی آنفولانزا خستگی مفرط و فرسودگی است. خوشبختانه، شما همچنین می توانید رژیم غذایی خود را برای به حداقل رساندن آن تغییر دهید. عباس می گوید: اسفناج حاوی پتاسیم، آهن و فولات و همچنین بسیاری از ویتامین های گروه B است که همگی برای متابولیسم انرژی مهم هستند.

سطوح پایین آهن می تواند باعث خستگی شدید شود، بنابراین تقویت بدن با این ویتامین ها و مواد معدنی هنگام احساس ضعف و بی حالی ناشی از ویروس آنفولانزا بسیار مهم است.

8. گرم نگه دارید

باکتری‌ها و ویروس‌ها در دمای پایین‌تر رشد می‌کنند، بنابراین اگر به آنفولانزا مبتلا شده‌اید، بسیار مهم است که گرم و خشک بمانید. یک مطالعه در دانشگاه ییل دریافتند که ویروس سرماخوردگی زمانی که دمای بینی موش ها به زیر دمای مرکزی بدن یعنی 37 درجه سانتیگراد کاهش یابد، سریعتر تکثیر می شود. در دمای خنک تر 33 درجه سانتیگراد، پروتئین های کلیدی سیستم ایمنی نمی توانند به درستی عمل کنند، که به ویروس سرماخوردگی اجازه تولید مثل و انتشار در سلول های راه هوایی را می دهد.

9. استراحت و خواب را در اولویت قرار دهید

آنفولانزا واقعاً می تواند شما را از بین ببرد – با میل به چرت زدن و استراحت و خواب تا جایی که می توانید مبارزه نکنید. در هنگام خواب بدن سیتوکین ها را آزاد می کند که حرکت سلول ها را به سمت محل های التهاب، عفونت و تروما تحریک می کند. و هر چه بیشتر استراحت کنیم، بدن انرژی و منابع بیشتری برای استفاده در این نبرد در اختیار دارد.

در واقع، تحقیقات دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان داد که خواب با پروتئین مغزی به نام AcPb مرتبط است که در آزمایش‌های انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی که به سویه آنفولانزای H1N1 آلوده بودند، بهبودی را تسریع کرد.

10. استنشاق بخار با اسانس را امتحان کنید

به عنوان کمبود خواب می تواند به سرعت بهبودی شما آسیب برساند، هر روشی برای تسکین علائمی که خواب را مختل می کند، مانند سرفه یا احتقان، ارزش یک ضربه را دارد. دکتر میدلتون می‌گوید: استنشاق بخار منتول و اکالیپتوس یک درمان سنتی است که برای رفع گرفتگی بینی امتحان خود را پس داده است.

چند قطره روغن را در یک کاسه آب بخار بریزید، سر خود را در فاصله چند اینچ از آن قرار دهید و نفس بکشید.

آنفولانزا معمولا چقدر طول می کشد؟

بیشتر افراد در عرض یک هفته احساس بهتری خواهند داشت، اما برخی از علائم، مانند خستگی یا سرفه، ممکن است بیشتر طول بکشد. به طور کلی، شما حدود یک روز قبل از شروع علائم و سه تا هفت روز بعد از آن مسری خواهید بود.

دکتر میدلتون می گوید: “سرماخوردگی و آنفولانزا معمولاً خود محدود شونده هستند و بیشتر افراد به سرعت از آنها بهبود می یابند. با این حال، گروه های آسیب پذیر مانند کودکان خردسال، افراد مسن، دیابتی ها و افرادی که دارای شرایط طولانی مدت یا سیستم ایمنی ضعیف هستند، می توانند ایجاد شوند. عوارض و در صورت شک، باید با داروساز یا پزشک آنها برای مشاوره تماس بگیرید.” 

کودکان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند نیز ممکن است برای چند روز بیشتر از حد متوسط ​​مسری باشند.

توجه این مطلب برای بالابردن اطلاعات شخصی میباشد و هیچگونه مسئولیتی خبرگزاری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا