داستان واقعی

خلاصه کتاب پارادوکس گیاهی

خلاصه کتاب پارادوکس گیاهی

10 دقیقه خواندن ⌚ 

The Plant Paradox PDF Summary

خطرات پنهان در غذاهای “سالم” که باعث بیماری و افزایش وزن می شوند

فکر می‌کنید می‌دانید کدام غذاها سالم هستند و کدام‌ها سالم نیستند؟

استیون آر. گاندری، MD، نیز همین فکر را می‌کرد – تا اینکه تصمیم گرفت رژیم غذایی ضد غلات (جناسی در نظر گرفته شده) بگیرد و احساس بسیار بهتری پیدا کرد.

او یافته‌های خود را در بحث‌برانگیزترین کتابی که در چند سال گذشته در مورد این موضوع منتشر شده به اشتراک می‌گذارد:

پارادوکس گیاهی.

چه کسی باید “پارادوکس گیاهی” را بخواند؟ و چرا؟

اگر قبلاً از عادات غذایی ناسالم خود آگاه هستید، نیازی نیست به شما بگوییم که هر کتاب مرتبط با مواد غذایی که توسط پزشک یا دانشمند نوشته شده است، کتاب بعدی است که باید بخوانید – نه، آن را در زندگی خود پیاده کنید. ; اگر به دلیل چاقی یا اضافه وزن در بدن خود احساس ناراحتی می کنید، همین امر صادق است.

پارادوکس گیاهی یک قدم فراتر می رود: همانطور که در خلاصه آن آمده است، این کتاب “خطرات پنهانی که در کاسه سالاد شما نهفته است را روشن می کند”، به این معنی که سعی می کند به شما نشان دهد که کدام بخش از سلامت عادی شماست. غذاها در واقع ناسالم هستند.

گلوتن را در رابطه با گندم در نظر بگیرید: می توانید دومی را بخورید، اما همانطور که اخیرا متوجه شدیم، گلوتن می تواند باعث التهاب شدید در بدن شما شود. خوب، به گفته Gundry، گلوتن تنها یکی از انواع پروتئین‌های گیاهی بسیار مشابه و به همان اندازه سمی به نام لکتین است.

می‌خواهید آنها را کنار بگذارید؟ فکر می‌کنید واقعاً سالم غذا می‌خورید، اما همچنان در کاهش وزن یا رفع برخی از دردهای آزاردهنده و التهاب‌هایی که نشان‌دهنده بیماری‌های خودایمنی هستند، مشکل دارید؟

سپس پارادوکس گیاهیممکن است برای شما باشد. اما، لطفاً، قبل از خواندن کتاب، ابتدا خلاصه ما را بخوانید و در مورد فواید و خطرات رژیم غذایی بدون لکتین بیشتر بدانید.

درباره Steven R. Gundry

Steven R. Gundry

Steven R. Gundry جراح قلب، نویسنده پرفروش و محقق آمریکایی است. در غذا و تغذیه.

گاندری پس از فارغ التحصیلی cum laude از دانشگاه ییل، در سال 1977 مدرک پزشکی خود را از کالج پزشکی جورجیا گرفت. یک محقق پیشگام در زمینه قلب و عروق، گاندری چند دستگاه را اختراع کرد که سلول را معکوس می کند. مرگ در حمله قلبی و در داستانی توسط مجله People در سال 1990 نمایش داده شد.

گاندری پس از تکمیل فلوشیپ جراحی قلب مادرزادی در بیمارستان کودکان بیمار و دو سال به عنوان استاد در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، به عنوان استاد و رئیس جراحی قلب در دانشکده پزشکی دانشگاه لوما لیندا استخدام شد. ، یک دانشگاه علوم بهداشتی روز هفتم Adventist.

در سال 2000، پس از اینکه ظاهراً یک بیمار “غیرقابل عمل” را از طریق ترکیبی از مکمل‌های غذایی و تغییرات رژیمی درمان کرد، گاندری دانشگاه لوما لیندا را ترک کرد و موسسه بین‌المللی قلب و ریه را در کالیفرنیا تأسیس کرد، جایی که در حال حاضر وقت خود را به تحقیق در مورد احتمالات اختصاص می‌دهد. برای “برگشت غذایی و تغذیه ای اکثر بیماری ها.”

او چندین کتاب در این زمینه منتشر کرده است، از جمله Dr. تکامل رژیم گاندری و پارادوکس گیاهی.

در https://gundrymd.com/ بیشتر بیاموزید   

خلاصه PDF پارادوکس گیاهی

استیون گاندری در اولین جمله پارادوکس گیاهی.

نظر او؟

اگر اضافه وزن دارید و ناسالم هستید، حتی اگر تمام رژیم‌های غذایی (کم کربوهیدرات، کم‌چربی، سرخپوشان، کم گلیسمی) و هر رژیم ورزشی (دویدن، پیاده‌روی سریع، تمرین با وزنه، ایروبیک، کراس فیت، یوگا، تمرین اصلی، اسپینینگ، تمرین تناوبی با شدت بالا)، ممکن است مشکل از شما نباشد، بلکه از رژیم‌ها و رژیم‌هاست؟

گاندری قبل از اینکه با اطمینان خاطر نشان کند که کتابش قصد دارد همه اینها را تغییر دهد، صریحاً می‌گوید: «مشکلات سلامتی شما تقصیر شما نیست:

می‌بینید، با کمال تواضع، متوجه شده‌ام که یک علت مشترک برای اکثر مشکلات سلامتی وجود دارد. این بر اساس تحقیقات فراوان، از جمله مقالات خودم، منتشر شده در مجلات پزشکی معتبر است، اما هیچ‌کس قبلاً همه آن‌ها را جمع‌آوری نکرده است. در حالی که «متخصصان» بهداشت به تنبلی ما، اعتیاد ما به فست فود، مصرف نوشیدنی‌های مملو از شربت ذرت با فروکتوز بالا و وجود سموم در محیط‌زیست به عنوان علل بیماری‌های فعلی ما (در میان بسیاری دیگر) اشاره کرده‌اند. ، اشتباه می کنند. (نه اینکه این چیزها به سلامت ضعیف کمک نمی کنند!) علت واقعی آنقدر پنهان است که هرگز متوجه آن نمی شوید. اما من دارم از خودم جلو می گیرم.

ما هم همینطور – پس بیایید شما را از طریق استدلال ها و یافته های گاندری راهنمایی کنیم.

حمله لکتین ها

شما قانون اساسی تکامل را می دانید: بهترین ها زنده می مانند.

در نتیجه، اگر به کوچکی یک پشه یا به اندازه یک تنبل آهسته هستید، بهتر است مکانیسم دفاعی دیگری در اختیار داشته باشید، زیرا اگر قادر به گاز گرفتن نباشید یا گوشت شما طعم بدی داشته باشد، تکامل دقیقاً نیست. بهترین دوست شما خواهد بود.

اما این گیاه کجا را ترک می کند؟

ظاهراً آنها تفاوتی ندارند – آنها نیز مکانیسم های دفاعی دارند، حتی بی ضررترین آنها. به عبارت دیگر، لازم نیست یک گیاه سمی باشد تا فکر کنید که مایل به خوردن آن نیست.

اکنون رایج‌ترین مکانیسم دفاعی در گیاهان، گروهی از پروتئین‌های پیچیده به نام لکتین است. می‌توانید آن‌ها را در دانه‌ها، پوست، دانه‌ها و برگ‌های بیشتر گیاهان پیدا کنید.

کاری که آن‌ها انجام می‌دهند این است که وقتی گیاهی را مصرف می‌کنید که حاوی آن‌ها است، به مولکول‌های قند در مغز و انتهای عصبی شما متصل می‌شوند و چیزی به نام «مه مغزی» ایجاد می‌کنند.

می‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم: زمانی است که کاملاً خواب‌آلود می‌شوید، در تمرکز مشکل دارید و مشکلات حافظه را تجربه می‌کنید.

علاوه بر این، برخی از این لکتین ها باعث افزایش وزن شما نیز می شود:

دلیل اینکه گندم به دانه منتخب در آب و هوای شمالی تبدیل شد به لطف یک لکتین منحصر به فرد کوچک در گندم است که به نام آگلوتینین جوانه گندم شناخته می شود. (WGA)، که مسئول گرایش به افزایش وزن گندم است. شما درست خواندید گندم در زمان های قدیم که غذا اغلب کمیاب بود به اجداد شما کمک می کرد وزن خود را افزایش یا حفظ کنند. در آن زمان، داشتن «شکم گندم» چیز خوبی بود! و حدس بزنید چه؟ که WGA در اشکال “قدیمی” گندم به همان اندازه در گندم مدرن وجود دارد – بنابراین افزایش وزن.

قبلاً به شما گفته‌ایم: گندم را از دست بدهید، وزن خود را کم کنید.

اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد.

میکروهای شکم شما

شما حاوی مقادیر زیادی هستید: حدود 90 درصد از سلول‌های بدن شما میکروب‌های غیرانسانی هستند. ، بیشتر آنها برای زنده ماندن نیاز دارید زیرا آنها هستند که غذایی را که می خورید به انرژی تبدیل می کنند.

و بیشتر این میکروب ها در شکم شما حبس می شوند. اگر برخی از آنها از مجرای روده شما خارج شوند، در این صورت با یک مشکل جدی مواجه خواهید شد: بدن شما با این میکروب ها به عنوان فریبکار رفتار می کند، و سیستم ایمنی بدن شما ناگهان خراب می شود.

بنابراین، شما یک جنگ داخلی مناسب در بدن خود دارید: برخی از سلول‌ها به سلول‌های دیگر حمله می‌کنند، حتی اگر در اصل، در یک تیم باشند.

و این همان چیزی است که ما آن را بیماری خود ایمنی می نامیم.

این موضوع در رابطه با لکتین های ذکر شده در بالا چگونه مهم است؟

خب، اخیراً کشف کرده‌ایم که لکتین‌ها نفوذپذیری روده‌های شما را افزایش می‌دهند و به میکروب‌ها اجازه می‌دهند شکم شما را ترک کرده و به قلمروی ناشناخته حرکت کنند.

بنابراین، به نوعی، بسیاری از بیماری های خودایمنی شما ممکن است به دلیل خوردن گندم و برخی گیاهان دیگر ظاهر شوند.

غلات کامل؟

نه چندان: دقیقاً به دلیل لکتین های موجود در سبوس است که بدن شما به خود حمله می کند.

باگت، سیاباتا، برنج سفید – همه آنها بدون سبوس هستند.

و دلیلی وجود دارد که چرا آنها اصلی ترین غذاهای سالم دنیا هستند: فرانسوی، ایتالیایی، و آسیایی.

چهار قانون برنامه پارادوکس گیاهی

طبق گفته استیون گاندری، “این چهار قانون ساده به شما امکان می دهد در برنامه پارادوکس گیاهی موفقیت را تجربه کنید.”

قانون شماره 1: آنچه که از خوردن دست می کشید تأثیر بسیار بیشتری بر سلامت شما دارد تا آنچه که شروع به خوردن می کنید

برنامه پارادوکس گیاهی بیشتر درباره چیزهایی است که نباید بخورید تا چیزهایی که باید بخورید.

به هر حال، این باید به اندازه یک دروغ آشکار باشد: اگر به یک چیز بد “نه” بگویید به سلامتی خود کمک می کنید تا اینکه به ده چیز خوب “بله” بگویید و همچنان آن چیز بد را مصرف کنید.

قانون شماره 2: به مراقبت و تغذیه حشرات روده خود توجه کنید و آنها مراقبت و تغذیه شما را انجام خواهند داد. پس از همه، شما خانه آنها هستید.

این قانون حتی بهتر به نظر می‌رسد که به زبان عامیانه گفته می‌شود: «به حشرات روده خود آنچه را که می‌خواهند بدهید، هیچ‌کس صدمه نمی‌بیند».

و وقتی منظور ما اشکالات روده شماست – منظور ما اشکالات روده خوب شماست. متأسفانه، عادات غذایی بد شما و تمام آنتی بیوتیک هایی که در چند دهه گذشته استفاده کرده اید، تا به حال آنها را نابود کرده اند. بدها ممکن است اکثریت آنجا، در روده شما باشند.

بنابراین، از دادن غذای ناسالم (قند، کربوهیدرات های تصفیه شده و چربی اشباع شده) به آنها خودداری کنید. آنها باید آنجا را ترک کنند و جا برای بازگشت دوستان شما، اشکالات روده خوب باز کنند.

قانون شماره 3: میوه نیز می تواند آب نبات باشد

طبق گفته استیون آر. گاندری، تفاوت بین یک کاسه اسکیتلز و یک سالاد میوه بسیار ناچیز است: او می‌گوید: “این همان چیزهای سمی است”.

تنها سه میوه ای که می توانید بخورید – و توجه داشته باشید، فقط وقتی سبز هستند – موز، انبه و پاپایا هستند.

همه میوه های دیگر باید از روی میز خارج شوند.

و اگر در مورد میوه یا سبزی بودن چیزی شک دارید – پس قانون شماره 3 نتیجه ای دارد: “اگر دانه داشته باشد، میوه است!”

قانون شماره 4: شما همان چیزی هستید که می خورید

به عبارت دیگر، حتی اگر فکر می کنید در حال خوردن گوشت هستید، در واقع ذرت و سویا نیز می خورید، زیرا این همان چیزی است که حیوانات غذایی پرورش یافته صنعتی به طور منظم با آن تغذیه می شوند.

و این چیز خوبی نیست.

درس های کلیدی از “پارادوکس گیاهی”

1. لکتین ها برای سلامتی شما مضر هستند – و می توان آنها را در غذاهای سالم پیدا کرد
2. چهار قانون برنامه پارادوکس گیاهی
3. برنامه پارادوکس گیاهی

لکتین ها برای سلامتی مضر هستند – و می توان آنها را در غذاهای سالم یافت

لکتین ها ذاتاً سم های ضعیفی هستند: هنگامی که وارد بدن شما می شوند (و هر بار که میوه، گندم، حبوبات و غیره مصرف می کنید این کار را انجام می دهند)، با مولکول های قند موجود در اعصاب شما متصل می شوند و باعث ایجاد “مغز” می شوند. fog» (از دست دادن تمرکز، مشکل حافظه).

علاوه بر این، آنها همچنین باعث نفوذپذیری دستگاه روده می شوند و به میکروب های روده اجازه می دهند به مناطق ناشناخته بدن شما سرازیر شوند، جایی که آنها را به عنوان فریبکار در نظر می گیرند. از این رو – بیماری های خود ایمنی.

در نهایت، برخی از آنها – مانند WGA در گندم – وزن شما را افزایش می دهند. این برای اجداد ما زمانی که برای ماه هایی که چیزی برای خوردن نداشتند به «شکم گندم» نیاز داشتند عالی بود. اما برای شما بد است – زیرا همیشه چیزی برای خوردن دارید.

چهار قانون برنامه پارادوکس گیاهی

برنامه پارادوکس گیاهی استیون گاندری بر حذف لکتین ها از رژیم غذایی شما متمرکز است. و بر چهار قانون استوار است:

#1. چیزی که خوردن را متوقف می کنید، تأثیر بیشتری بر کمک شما دارد تا چیزی که شروع به خوردن می کنید؛
#2. به حشرات روده خود آنچه می خواهند بدهید و حشرات بد را گرسنه نگه دارید (به شماره 1 مراجعه کنید)؛
#3. با میوه ها (همه چیز با دانه ها) دقیقاً همانطور که با آب نبات رفتار می کنید رفتار کنید. و
#4. شما همان چیزی هستید که می خورید، یا گوشت نمی خورید، بلکه سویایی که با آن تغذیه شده است.

برنامه پارادوکس گیاهان

اکنون، پارادوکس گیاهی – و در نتیجه، برنامه پارادوکس گیاهی – علاوه بر طرح‌ها و دستور العمل‌های غذایی نمونه، سرشار از “بله” و حتی بیشتر “نه” است.

خلاصه کردن حتی یک دهم آنها دشوار است و انتخاب تنها یک یا دو مورد ناعادلانه است. برای این کار، باید با کتاب مشورت کنید.

با این حال، این را یک قانون سرانگشتی خوب در نظر بگیرید: به غیر از موز سبز، پاپایا، و انبه، هیچ میوه ای نخورید، از غذاهای تصفیه شده، نشاسته ای، آجیل و دانه ها، روغن ها، غلات و حبوبات اجتناب کنید – و باید به خوبی انجام دهید.

حداقل گوئینت پالترو و تونی رابینز این را می گویند.

این خلاصه را دوست دارید؟ ما از شما دعوت می کنیم برنامه 12 دقیقه ای برای خلاصه ها و کتاب های صوتی شگفت انگیزتر.

“نقل قول های پارادوکس گیاهی”

اگر اضافه وزن دارید، به احتمال زیاد به این دلیل است که به افسانه “خوبی کامل” معتقد هستید.کلیک کنید توییت

خطرناک ترین ترفندی که لکتین ها انجام می دهند، که اکنون به صورت روزانه در بیمارانم می بینم، این است که آنها شباهت عجیبی به پروتئین های موجود در آنها دارند. بسیاری از اندام ها، اعصاب و مفاصل مهم ما. برای توییت کلیک کنید

برنامه پارادوکس گیاهی در واقع یک برنامه میکروبیوم محور و میتوکندری است که مجموعه متنوعی از غذاهای گیاهی مناسب را در زمان مناسب، به روش درست و در مقادیر مناسب توصیه می کند.

بقایای مومیایی شده ملکه نفرتیتی نشان می دهد که او به احتمال زیاد دیابت داشته است. برای توییت کلیک کنید

دفعه بعد که از یک سالاد میوه به عنوان صبحانه “سالم” درخواست کردید، پیشنهاد می کنم در عوض یک کاسه کفگیر سفارش دهید. آب نبات. ادامه دهید – این همان چیزهای سمی است. برای توییت کلیک کنید

https://blog.12min.com/wp-content/uploads/2019/01/Screenshot-196.png

بررسی انتقادی ما

به گفته برخی از پزشکان و اساتید (تری والز، دیل بریدسن، جاناتان کارپ) و افراد مشهور متعدد (تونی رابینز، کلی کلارکسون، گوئینت پالترو)، رژیم غذایی بدون لکتین گاندری بسیار خوب عمل می کند.

تا حدی که حداقل یک یا دو نفر گاندی را یک پزشک یک بار در نسل و پارادوکس گیاهی را کتابی “یک بار در نسل” می دانند.

اکنون، ما پزشک نیستیم و به طور قطع نمی دانیم که آیا استیون آر. گاندری در مورد لکتین ها درست می گوید یا خیر. اما ما خود را موظف می‌دانیم که به شما بگوییم که به گفته بسیاری از پزشکان و محققان دیگر، او چنین نیست.

به بیان سخاوتمندانه، یک بررسی نسبتاً عینی از کتاب او می‌گوید: /a>، “منصفانه است که بگوییم دکتر گاندری استدلال قانع کننده ای مبنی بر خطرناک بودن لکتین ها به عنوان یک کلاس ارائه نکرده است.” دیگران چندان ظریف نیستند گاندری را یک دانشمند حیله‌گر و «گوبل‌دیگوک» می‌خواند که تلاش می‌کند به سرعت درآمد کسب کند.

مطمئناً مورد دوم حداقل یک امکان به نظر می رسد: تا آنجا که ما از یک تحقیق سریع فهمیدیم، لکتین ها در واقع یک گروه بسیار بزرگ و پیچیده از پروتئین ها هستند و حتی اگر برخی از آنها سمی هستند، برخی دیگر واقعاً مفید هستند. اگر نصیحت ما را می‌خواهید: قبل از اینکه ببینید به کجا می‌رود، از چرخه بدون لکتین نپرید. غذا ما را به جایی که هستیم رسانده است و احتمالاً آنقدرها هم مشکل نیست الف>.

حتما بخوانید : خلاصه کتاب ضد شکننده
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا