سلامت

تفاوت بین متخصصین تغذیه و رژیم درمانی چیست؟

تفاوت بین متخصصین تغذیه و رژیم درمانی چیست؟

اگرچه متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه هر دو کمک می کنند مردم بهترین رژیم ها و غذاها را برای رفع نیازهای سلامتی خود پیدا می کنند، آنها دارای شرایط متفاوتی هستند. متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه نیز ممکن است حوزه‌های تمرکز متفاوتی داشته باشند.

در ایالات متحده، متخصصان تغذیه برای درمان شرایط بالینی گواهینامه دریافت می‌کنند، در حالی که متخصصان تغذیه همیشه گواهینامه ندارند.

این مقاله تفاوت‌های بین متخصصان تغذیه و رژیم‌شناسان، از جمله آموزش، کاری که انجام می‌دهند، و پوشش بیمه را بیان می‌کند.

< منبع srcset="//i0. wp.com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2020/07/GettyImages-1176751705_header-1024x575.jpg?w=1575 750w" media="(min-width: 119">A nutritionist or dietitian works with a client on a meal plan, and the difference between a nutritionist vs dietitian is dietitians can treat clinical conditions.اشتراک گذاری در Pinterest
همه متخصصان تغذیه می توانند شرایط بالینی را درمان کنند ، اما همه متخصصان تغذیه گواهینامه ندارند.

در ایالات متحده، متخصصان تغذیه باید از آکادمی تغذیه و رژیم غذاییبه منظور تمرین. متخصصان تغذیه می‌توانند با ارائه توصیه‌های غذایی، بیماری‌های خاصی مانند اختلالات خوردن را درمان کنند.

برخی از سازمان‌ها نیز به متخصصان تغذیه گواهی می‌دهند، مانند هیئت صدور گواهینامه متخصصان تغذیه (BCNS). با این حال، آموزش متخصص تغذیه می تواند متفاوت باشد. برخی از ایالت‌ها نیازی به گواهینامه ندارند، بنابراین برای هر کسی در این ایالت‌ها ممکن است توصیه‌های تغذیه‌ای ارائه دهند.

متخصصان تغذیه نیز ممکن است حوزه‌های متفاوتی را برای متخصصان تغذیه داشته باشند. به عنوان مثال، متخصصان تغذیه می توانند مدارک پیشرفته ای را در زمینه های سلامت خاص مانند تغذیه ورزشی، اختلالات گوارشی و شرایط خودایمنی دنبال کنند. BCNS همچنین برای کسانی که می‌خواهند رژیم غذایی کتو را با جزئیات بیشتر درک کنند، مدارک تخصصی متخصص تغذیه کتوژنیک را ارائه می‌دهد.

با این حال، برخی از متخصصان تغذیه توصیه‌های کلی تری در مورد تغذیه سالم، کاهش وزن و کاهش خستگی ارائه می‌دهند.

بخش‌های زیر شایستگی‌های مختلفی را که ممکن است یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه داشته باشد، پوشش می‌دهد.

متخصصین تغذیه متخصص تغذیه ثبت شده

متخصصین تغذیه متخصص تغذیه ثبت شده (RDNs) به افرادی که دارای شرایط سلامتی خاصی هستند، تغذیه درمانی پزشکی (MNT) ارائه می دهند.

این ممکن است در یک بیمارستان یا در یک مطب خصوصی باشد. گاهی اوقات، RDN ها همچنین آموزش و تخصص تغذیه را به مدارس، خانه های سالمندان، مشاغل مرتبط با مواد غذایی یا دفاتر بهداشت عمومی ارائه می دهند.

برای تبدیل شدن به یک RDN، یک فرد باید گواهی از آکادمی تغذیه و رژیم غذایی دریافت کند. برای کسب این گواهی، آنها باید:

  • دارای مدرک لیسانس یا مدرک بالاتر در دانشگاه یا کالج معتبر منطقه ای در ایالات متحده باشند.
  • دارای شورای اعتباربخشی آموزش در تغذیه و رژیم غذایی (ACEND) یا آکادمی تغذیه و رژیم غذایی دوره های آموزشی خود را تأیید یا تأیید می کند
  • 1200 ساعت تمرین تحت نظارت را از طریق یک برنامه تمرینی معتبر ACEND تکمیل می کنند
  • یک امتحان ملی را با موفقیت پشت سر بگذارند. کمیسیون ثبت رژیم غذایی
  • الزامات آموزشی حرفه ای مستمر را برای حفظ ثبت نام انجام می دهد

متخصص تغذیه بالینی تایید شده

یک متخصص تغذیه بالینی معتبر (CCN) واجد شرایط ارزیابی نیازهای غذایی افراد بر اساس سبک زندگی و اهداف سلامتی آنهاست. هیئت صدور گواهینامه تغذیه بالینی این گواهی را ارائه می دهد .

یک CCN می‌تواند توصیه‌های شخصی‌شده برای رژیم غذایی، ورزش، مکمل‌ها و تسکین استرس ارائه دهد. برای تبدیل شدن به یک CCN، یک فرد برای شروع آموزش باید یکی از مدارک تغذیه زیر را داشته باشد:

  • لیسانس علوم (B.S.)
  • کارشناسی ارشد (M.S.)
  • دکتر فلسفه
  • دکتر علوم (Sc.D.)

در روش دیگر، آنها ممکن است مدرک حرفه ای پیشرفته در یکی دیگر از رشته های مراقبت های بهداشتی دارای مجوز.

میزان آموزشی که یک فرد برای تبدیل شدن به یک CCN تایید شده نیاز دارد به صلاحیت های قبلی او بستگی دارد. به عنوان مثال، فردی با B.S. مدرک تحصیلی باید حداقل 3 ساعت دوره را بر روی طیف وسیعی از موضوعات – مانند فیزیولوژی انسان، بیوشیمی و میکروبیولوژی – قبل از دریافت گواهی بگذراند.

شخصی با مدرک پیشرفته تر، مانند مدرک Sc.D. . یا مدرک پرستاری، ممکن است نیازی به تکمیل آموزش زیادی نداشته باشد. با این حال، همه CCN ها باید یک امتحان را پشت سر بگذارند و باید گواهینامه خود را با آموزش مداوم هر 2 سال یکبار حفظ کنند.

متخصص تغذیه خبره

مدرک معتبر متخصص تغذیه (CNS) مدرکی است که یک متخصص تغذیه می تواند در ایالات متحده درآمد کسب کند. BCNS همه CNS ها را تأیید می کند.

افرادی که برای آموزش CNS اقدام می کنند باید مدرک M.S داشته باشند. یا مدرک دکتری تغذیه یا رشته مرتبط دیگر. علاوه بر این مدارک، همه CNS های کارآموز باید:

  • تکمیل دوره های آموزشی از یک موسسه معتبر منطقه ای
  • 1000 ساعت کار مستند و تحت نظارت را تکمیل کنند
  • قبولی در یک امتحان
  • هر 5 سال یکبار با اعتبارات آموزش مداوم مجدداً گواهی دهید

حداقل ساعاتی که CNS باید برای یادگیری علوم زیستی صرف کند بالاتر نسبت به CCN ها. آنها همچنین ممکن است موضوعاتی مانند فارماکولوژی، تداخلات دارویی، و اختلالات تغذیه ای را مطالعه کنند.

ارائه دهندگان بیمه اغلب بازدید از RDN ها را برای شرایط خاص سلامت پوشش می دهند.

در سال 2020، دولت ایالات متحده تشخیص داد که MNT می تواند به درمان طیف وسیعی از بیماری های مزمن کمک کند که به طور نامتناسبی بر Medicare< تأثیر می گذارد. /a> ذینفعان. دو سوم از ذینفعان Medicare بیش از یک بیماری مزمن دارند.

قانون درمانی تغذیه پزشکی سال 2020 پوشش بخش B MNT را برای افرادی که دارای موارد زیر هستند ارائه می‌کند: >

علاوه بر پزشکان، این قانون به پرستاران و روانشناسان نیز اجازه می دهد تا افراد را برای MNT ارجاع دهند.

< سایر خدمات تغذیه شامل مربیان تغذیه، مربیان سلامت، و مربیان تناسب اندام در سالن های بدنسازی می باشد. سطح آموزش مورد نیاز در میان متخصصان با این عناوین شغلی می تواند متفاوت باشد.

برای استفاده از عناوینی مانند RDN یا CCN، شخص باید گواهینامه مناسب داشته باشد. مهم است که قبل از کار با یک پزشک، صلاحیت و تجربه آنها را به طور کامل بررسی کنید، زیرا ممکن است تخصص آنها متفاوت باشد.

صلاحیت و تجربه متخصصان تغذیه می‌تواند متغیرتر باشد، بنابراین افراد باید بررسی کنند که یک پزشک آموزش کافی دارد یا خیر. برای نیازهای آنها قبل از ثبت نام برای خدمات آنها.

اگرچه CSN ها و CCN ها دو تا از کامل ترین گواهینامه های متخصص تغذیه هستند، گواهینامه های متخصص تغذیه دیگری نیز در دسترس هستند. علاوه بر این، برخی از پزشکان می‌توانند بدون دریافت آموزش رسمی یا گواهینامه، خود را «متخصص تغذیه» بنامند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا