درهم برهم

تغییر با دریفت… نه خارق العاده، بلکه خارق العاده

تغییر با دریفت… نه خارق العاده، بلکه خارق العاده

ما چیزهای زیادی را تجربه کرده ایم که غیرعادی نیستند، اما خارق العاده هستند. بنابراین، هنجارهای جدید ما شکل گرفت و عادی های قدیمی ما غیرعادی شد.


Sürüklenerek değişmek... Olağanüstü değil ama olağan dışı
بیایید ورود امروز و روند زندگی خود را به یاد بیاوریم! آنچه را که از روزهایی که برای اولین بار قدم برداشتیم تا امروز توانسته ایم به ارمغان بیاوریم! همه چیز در هر زمینه و تغییراتی که در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ می دهد.

چراغ و شمع های گازی دوران کودکی ما و روابط نزدیک همسایگی و طرز فکر آن روزگار و قدم های قدم به قدم تا امروز. در ابتدا شگفتی هایی وجود دارد. از مردم پرسیده شد که افراد داخل رادیو چگونه زندگی می کنند.

آیا تلویزیون هرگز رنگ دارد؟ چگونه چیزی به نام تلفن می تواند به مردم این همه دور اجازه صحبت بدهد؟بعداً به آن عادت کرد و هنجارهای جدید با صدای بلند پذیرفته شد. اما اینطور نیست! اکنون مانند همان زندگی ای نیست که مردم باستان هزاران سال در آن زندگی می کردند. چیزهایی که باید یاد بگیرند هرگز پایانی ندارند. شاید بتوان هزاران سال توسعه را در یک عمر تجربه کرد.

چه چیزی می تواند صدا را منتقل کند؟

پس از کنار آمدن با این واقعیت که می‌توان آن را سیم‌کشی کرد، مرحله شورش علیه بی‌سیم و پرسش از چگونگی اتفاق جدیدی می‌افتد. چه چیزی می تواند صدا را منتقل کند؟ انسان و انسان با امواج روبرو می شوند و سپس امواج همچنان مانند بهمن از بالای سر ما فرو می ریزند و ما حتی از دنبال کردن آنها خسته شده ایم. ما می گوییم هر چیزی ممکن است. ذهن ها به این احتمال عادت کرده اند که هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که دیگر در تعجب اهمیت زیادی ندارد.

چنین تغییر و تحول شدیدی در تاریخ ده هزار ساله شناخته شده هرگز تجربه نشده است. مردم همیشه یکسان زندگی می کردند و همیشه یکسان پیر می شدند. زندگی برای آنها بسیار ساده بود. ذهنشان خسته نبود. چیزهای شناخته شده همیشه شناخته شده باقی می ماندند و همیشه از نسلی به نسل دیگر منتقل می شدند.

مزارع هزاران سال است که به همین روش شخم زده شده اند. هزاران سال است که مردم همیشه همین فکر را داشته اند. همیشه مشخص بود که چه چیزی ممکن است. تغییرات به اندازه امروز اساسی و تیز نبود. حتی توسعه و تغییر ساده هم بلافاصله رخ نمی دهد. حتی اگر محقق می شد، فوراً تصویب نمی شد. همه چیز زمان می برد. مردم عادت داشتند چیزهای خاصی را برای مدت طولانی وارد زندگی خود کنند.

Sürüklenerek değişmek... Olağanüstü değil ama olağan dışı

بیایید در مورد آن فکر کنیم. دقیقاً هزار و پانصد سال است که خانه‌ها همین‌طور ساخته می‌شود، همین‌طور گرم می‌شود، معیشت هم همین‌طور است و همان چیزها خورده می‌شود و بیشتر دنبالش نمی‌گردند! همانطور که هیچ علاقه ای به مصرف وجود ندارد، حتی مفهوم مصرف نیز وجود ندارد.

هیچ محل دفن زباله وجود ندارد. زباله هم وجود ندارد

تولید برای مشکلات معیشتی و مالی است. از آنجایی که مصنوعی نیست، طبیعی است و به هر حال زباله نیست. دفن زباله وجود ندارد. آشغال هم نیست. همه چیز به حالت اولیه خود باز می گردد. آنچه از طبیعت گرفته می شود به آن پس داده می شود و مردم سعی نمی کنند طبیعت را تحت سلطه خود درآورند. او به خوبی با او کنار می آید و زمین را به عنوان مادرش می پذیرد. خاک به او دانه و محصول می دهد. اگر بتوانند روزی یک بار غذا بخورند، همه خوشحال می شوند. هیچ ناراحتی وجود ندارد. من باید او را به سمت ناراحتی سوق دهم، و او هر بار بیشتر نمی خواهد.

در دنیایی که کم و بیش شبیه این است، تغییرات و نوآوری هایی که در طول زندگی تجربه می کنیم معادل شاید هزاران سال است. می توان بیشتر توضیح داد. جنبه های نادرست و ناقص را می توان اصلاح و تغییر داد، اما واقعیت این است که به نظر می رسد مردم امروز وارد بن بست می شوند که تغییر و دگرگونی آنها را پشت سر خود می کشاند و مجبورند هر شکل جدیدی را زندگی کنند!

تقریباً افرادی که کارت اعتباری ندارند نمی‌توانند زنده بمانند. اینترنت در خانه اجباری است و مردم برای بسیاری از مشاغل همه چیز را مدیون اینترنت هستند. تصور شخصی بدون تلفن همراه غیرممکن است. همه این نوآوری هایی که به مردم خدمت می کنند اکنون توسط مردم ارائه می شود. مردم نمی توانند ادامه دهند یا حتی اهمیتی هم نمی دهند. افرادی هستند که پانزده سال از آخرین باری که به حرف خود گوش کردند سپری کرده اند. پانزده سال است که او هرگز به حرف خود گوش نداده و فکر نکرده است یا نمی خواهد، یا شاید دیگر لازم نباشد.

Sürüklenerek değişmek... Olağanüstü değil ama olağan dışı

روزهایی که چیپ و بارکد می شویم

اگر با این سرعت به حرکت خود ادامه دهد، حدس می‌زنم. روزهایی که چیپ و بارکد می شویم بسیار نزدیک است. فکر می کنم بهانه اش آماده است. وحدت و نظم همه عملیات و راحتی! من فکر می کنم سرعت بیشتر خواهد شد. اینکه خیلی از چیزهایی که فکر می کنیم این روزها اتفاق نمی افتد به زودی اتفاق می افتد و در مدت زمان بسیار کوتاهی به آنها عادت می کنیم.

ما حتی نمی‌پرسیم که چرا جعلیات غیرصادقانه و فناوری بسیار پیشرفته در اختیار ما نیست، اما ما تحت تعهد آنها هستیم. سوال الان منسوخ و مقایسه شده! با استفاده از مقایسه نزدیک شدن به کارکردهای ذهن مستقل از تکنولوژی! به نظر می رسد رویکرد عقل به استفاده از تغییر به جای سازگاری مردم با تغییر ناپدید شده است. زیرا این دیدگاه که هر تغییری ذهنی است پذیرفته شده است و نپذیرفتن آن و حتی فکر کردن به آن خطرناک خواهد شد.

مسافران عصر جدید: ‘تکامل زیستی’ ‘تکامل معنوی’ ‘انسان جهانی’

 

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا