سلامت

تزریق میگرن چیست و چگونه عمل می کند؟

تزریق میگرن چیست و چگونه عمل می کند؟

پزشکان از چندین داروی تزریقی برای درمان میگرن افراد ممکن است برخی از اینها را به طور منظم برای کمک به جلوگیری از حملات میگرن یا کاهش شدت آنها مصرف کنند. فرد می‌تواند به‌منظور کاهش علائم میگرن حاد، درمان‌های دیگری را در صورت نیاز انجام دهد.

میگرن بسیار شایع است و بر 1 در 6 نفر در ایالات متحده ایالت ها.

هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که پزشکان و دانشمندان در مورد علل آن نمی دانند. با این حال، تحقیقات نقش مهم پپتید مرتبط با ژن کلسی تونین (CGRP) را در ایجاد میگرن برجسته می کند.

در نتیجه، دانشمندان توانسته‌اند برخی از گزینه‌های درمانی تزریقی را ایجاد کنند که به طور خاص CGRP را هدف قرار می‌دهد تا دفعات میگرن را کاهش دهد.

ما با دکتر جسیکا آیلانی، استاد دانشگاه صحبت کردیم. عصب شناسی بالینی در بیمارستان دانشگاه مداستار جورج تاون و مدیر مرکز سردرد جورج تاون، هر دو در واشنگتن دی سی – برای بحث در مورد نحوه عملکرد درمان های تزریقی برای میگرن.

در چند دهه گذشته، به طور فزاینده ای مشخص شده است که CGRP در میگرن نقش دارد.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که سطوح CGRP در خون زنان مبتلا به میگرن مزمن است. بیش از دو برابر بیشتر< /a> مانند زنان بدون میگرن.

اما CGRP چیست؟

«CGRP در سراسر بدن یافت می‌شود و به نظر می‌رسد که باعث ایجاد رگ‌های خونی می‌شود. دکتر آیلانی توضیح داد تا بزرگتر شوند (گشاد کننده عروق). مشخص نیست که آیا این همیشه یا [فقط] در طول رویدادهای خاص است، مانند زمانی که بدن تحت استرس است.»

اگرچه کارشناسان مدت‌هاست که اتساع عروق را عامل اصلی میگرن می‌دانند، اما شواهدی را جمع‌آوری می‌کنند. نشان می دهد که ممکن است تصویر بیشتری وجود داشته باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که CGRP ممکن است در تعدادی از فرآیندهای عصبی مختلف نقش داشته باشد که نقشی در حساسیت به درد و التهاب، که هر دو در ایجاد میگرن نقش دارند.

بر اساس این مشاهدات، دانشمندان برخی داروهای تزریقی تولید کردند که با مسدود کردن فعالیت CGRP عمل می‌کنند تا از شروع میگرن جلوگیری کنند یا شدت آن را کاهش دهند.

< دکتر آیلانی گفت: "درمان های تزریقی فعلی ما با چسبیدن به پروتئین CGRP یا با نشستن در جایی که CGRP باید برود، فعالیت CGRP را مسدود می کند." "هر دوی این موارد مانع از فعال بودن CGRP می شود. مطالعات نشان می‌دهد که با کاهش فعالیت CGRP، می‌توان فرکانس میگرن را کاهش داد."

در حال حاضر چهار گزینه برای درمان میگرن تزریقی در دسترس است:

Erenumab در بین این موارد منحصر به فرد است زیرا تنها گزینه است. تزریقی که به گیرنده CGRP متصل می شود، یا به قول دکتر آیلانی «جایی که قرار است CGRP برود می نشیند». بقیه به طور مستقیم به CGRP متصل می شوند.

“من می گویم که چهار داروی پیشگیری کننده تزریقی CGRP موجود هستند مشابه بیشتر در مورد موثر بودن در پیشگیری از میگرن متفاوت است.» او توضیح داد. “همه آنها داده هایی برای نشان دادن کاهش بیشتر در روزهای میگرن در مقایسه با دارونما در میگرن و میگرن مزمن در [بزرگسالان] دارند.”

تأیید این چهار دارو به طور قابل توجهی گزینه های درمانی تزریقی را برای پیشگیری افزایش داده است. از میگرن این قبلا فقط شامل onabotulinumtoxinA یا بوتاکس بود.

اگرچه مانند سایر داروهای تزریقی خاص میگرن نیست، برخی مطالعات< /hl-trusted-source> نشان می دهد که بوتاکس به طور مشابه در پیشگیری از میگرن مزمن موثر است. این احتمال وجود دارد که بوتاکس درد میگرن را به طرق مختلف کاهش دهد، از جمله جلوگیری از انتشار CGRP از سلول های عصبی.

علاوه بر درمان های تزریقی که کمک می کند پیشگیری از میگرن، همچنین دو داروی تزریقی با تاییدیه برای درمان میگرن حاد وجود دارد.

این درمان‌ها، سوماتریپتان (Imitrex) و دی هیدروارگوتامین (DHE)، می تواند میگرن را درمان کند بر خلاف سایر درمان های تزریقی که افراد به طور منظم برای جلوگیری از میگرن دریافت می کنند، ایمیترکس و DHE برای استفاده طولانی مدت و روزانه در نظر گرفته نشده اند.

هر دو ایمیترکس و DHE ممکن است درد ناشی از دوره های میگرن را با سفت شدن رگ های خونی کاهش دهد. این فرآیندی است که به عنوان انقباض عروق شناخته می شود.

تفاوت عمده بین داروهای تزریقی antiCGRP موجود است. نحوه و تعداد دفعات زایمان آنها.

افراد در صورت تمایل می توانند erenumab، fremanezumab و galcanezumab را به تنهایی در خانه تجویز کنند. بسته به اینکه چه دارویی مصرف می کند، فرد می تواند این کار را ماهانه یا هر 90 روز یکبار انجام دهد، مانند فرمانزوماب.

دکتر آیلانی تأکید کرد: «انعطاف پذیری عالی است. “به خصوص برای [کسانی] که سفر می‌کنند یا می‌خواهند تزریقات توسط پرستار در مطب دکتر انجام شود، رفتن به مطب هر 90 روز بسیار آسان‌تر از [رفتن] ماهانه است.” >

مواد تزریقی در خانه ممکن است به عنوان یک تزریق خودکار، که در مورد erenumab وجود دارد، یا به عنوان یک سرنگ از پیش پر شده باشد. Galcanezumab و fremanezumab به عنوان هر دو موجود هستند.

«چرا سرنگ از پیش پر شده در مقابل خود تزریق کننده؟ استفاده از انژکتورهای خودکار واقعاً آسان است – اغلب به صورت فشاری یا فشاری – و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتواند توسط [شخص] انجام شود.» دکتر آیلانی توضیح داد. با این حال، سرنگ های از پیش پر شده، درد کمتری دارند. با این حال، شما سوزن را خواهید دید، بنابراین این موضوعی است که باید در نظر گرفته شود.»

از طرف دیگر، افراد اپتینزوماب را به عنوان تزریق داخل وریدی (IV) دریافت می‌کنند، به این معنی که باید به مرکز انفوزیون مراجعه کنند.

اگرچه این ممکن است ناخوشایندتر باشد، اما مزایایی دارد. دکتر آیلانی گفت: «مزایای انفوزیون IV این است که دارو وارد سیستم شده و سریعتر شروع به کار می کند. کارآزمایی‌ها نشان می‌دهند که اپتینزوماب می‌تواند فرکانس میگرن را کاهش دهد. .nih.gov/pmc/articles/PMC7274916/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” class=”content-link css-1pg8eb5″>روز بعد از تزریق

افراد همچنین باید بوتاکس را از یک متخصص مراقبت های بهداشتی دریافت کنند، معمولاً هر ۳ ماه یک بار. آنها از یک سوزن کوچک برای تزریق دارو به هفت ناحیه روی سر و گردن استفاده می‌کنند.

یک فرد می‌تواند به محض بروز میگرن، داروهای تزریقی Imitrex و DHE را در خانه خود تجویز کند. Imitrex به عنوان یک انژکتور خودکار در دسترس است، در حالی که DHE به عنوان یک سرنگ از پیش پر شده عرضه می شود.

به گفته دکتر آیلانی، مزیت اصلی درمان های تزریقی مخصوص CGRP، ویژگی داروهای میگرن.

“آنها به طور خاص برای پیشگیری از میگرن طراحی شده اند، در مقایسه با سایر درمان هایی که ما در پیشگیری از میگرن استفاده می کنیم، که در مورد میگرن مورد مطالعه قرار گرفته اند اما در ابتدا برای وضعیت بیماری دیگری ساخته شده اند.”

او افزود که اختصاصی بودن داروهای تزریقی برای CGRP به این معنی است که درمان‌ها بسیار هدفمند هستند، که تعداد عوارض جانبی را در مقایسه با بسیاری از درمان‌های سنتی میگرن کاهش می‌دهد.

اگرچه این درمان ها بدون محدودیت نیستند. برای مثال، افراد نمی‌توانند در دوران بارداری یا شیردهی، درمان‌های تزریقی میگرن مخصوص CGRP را دریافت کنند.

«از آنجایی که آنها برای مدت طولانی در سیستم می‌مانند، از [افراد] می‌خواهیم این درمان‌ها را حدود ۵ تا ۶ ماه کنار بگذارند. قبل از شروع اقدام برای بارداری برای درمان‌های خوراکی، معمولاً می‌توانیم این هفته‌ها را قبل از شروع بارداری متوقف کنیم، بنابراین این یک تفاوت بزرگ است و می‌تواند برای برخی افراد مشکل‌ساز باشد.

بوتاکس و DHE نیز مناسب نیستند. برای استفاده در دوران بارداری پزشکان همچنین ایمیترکس را در دوران بارداری توصیه نمی کنند، اما ممکن است در برخی شرایط آن را در نظر بگیرند.

هزینه می تواند محدودیت قابل توجه دیگری برای برخی افراد باشد. از آنجایی که این داروها نسبتا جدید هستند، ممکن است بیمه آنها را پوشش ندهد.

طبق گفته بنیاد میگرن آمریکا، این داروهای خاص CGRP حدود 7000 دلار در سال بدون پوشش بیمه.

اگر بیمه فردی تزریقی مخصوص CGRP را پوشش نمی‌دهد، بوتاکس ممکن است هزینه گزینه -effective در حدود 300-600 دلار برای هر درمان.

درمان های تزریقی میگرن برای استفاده در کودکان تأییدیه ندارند.

“به طور کلی، به نظر می رسد [مواد تزریقی مخصوص CGRP] دارویی بی خطر برای اکثریت [افراد] مبتلا به میگرن، گفت: دکتر آیلانی.

اما برخی از عوارض جانبی که باید از آنها آگاه بود عبارتند از:

  • واکنش‌های محل تزریق
  • حساسیت مفرط
  • یبوست، که ممکن است با erenumab رخ دهد
  • فشار خون (فشار خون بالا)، که ممکن است با erenumab رخ دهد
  • نازوفارنژیت که به عنوان عفونت تنفسی فوقانی یا رینیت نیز شناخته می شود، که ممکن است با اپتینزوماب رخ دهد

Dr. آیلانی همچنین تاکید کرد که با توجه به نقش CGRP به عنوان یک گشادکننده عروق، ممکن است برخی از سوالات ایمنی بدون پاسخ در میان افرادی که سایر بیماری‌های عروقی زمینه‌ای دارند، وجود داشته باشد.

او گفت: «برای [افرادی] با سابقه بیماری عروقی اخیر یا بیماری قلبی عروقی با کنترل ضعیف، سؤالاتی وجود دارد که باقی می‌ماند.

علاوه بر واکنش‌های محل تزریق و آنفولانزا. مانند علائم، افراد ممکن است پس از تزریق بوتاکس دچار افتادگی موقت در پلک ها شوند. با این حال، این باید به خودی خود برطرف شود.

درمان‌های تزریقی برای میگرن حاد نیز دارای عوارض جانبی هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • واکنش‌های محل تزریق
  • گرگرفتگی، که شامل قرمزی، گرمی یا سوزن سوزن شدن زیر پوست است
  • خواب آلودگی
  • تهوع یا استفراغ
  • گرفتگی عضلات، که ممکن است با ایمترکس
  • اسهال، که ممکن است با DHE رخ دهد

یک متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است از فرد بخواهد که اولین تزریق خود را تحت نظارت او انجام دهد تا از نظر عوارض جانبی نظارت شود.

درمان های تزریقی نشان دهنده مرز جدیدی از گزینه های درمانی خاص میگرن است.

با این حال، دکتر آیلانی تاکید کرد که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد داروهای تزریقی میگرن وجود دارد. اینها شامل عوارض جانبی طولانی مدت و کاربرد این درمان ها برای پیشگیری از انواع دیگر سردردها مانند سردردهای پس از سانحه است.

“امید ما در این زمینه این است که این تنها شروع درمان باشد. گزینه های خاص میگرن،” او گفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا