سلامت

بهترین شغل برای افراد مضطرب چیست؟

بهترین شغل برای افراد مضطرب چیست؟

بهترین شغل برای افراد مضطرب چیست؟

برای افرادی که دارای اضطراب هستند، مسیرهای شغلی خاص نسبت به سایرین کمتر احتمال دارد استرس را تشدید کنند. بسته به مهارت ها و ترجیحات، اینها می توانند از کتابدار بودن تا مربی تناسب اندام متغیر باشند.

اختلالات اضطرابی گروهی از شرایط سلامت روان را توصیف می کند که معمولاً شامل احساسات مداوم یا مکرر می شود. عصبی بودن و نگرانی آنها همچنین می توانند شامل علائم فیزیکی مانند تنفس تغییر یافته، عرق کردن، و مشکل در خواب باشند.

زندگی با این علائم می تواند به دلیل تمایل به یافتن نقشی برآورده کننده که این احساسات را تشدید نکند، جستجوی شغل را پیچیده کند. هنگام جستجوی شغل، متغیرهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا به فرد کمک کند نقشی مناسب برای شخصیت و مهارت‌های خود پیدا کند.

این مقاله عواملی را که باید در هنگام انتخاب شغل در نظر گرفته شود، مورد بحث قرار می‌دهد و گزینه‌های شغلی بالقوه را برای آنها پیشنهاد می‌کند. برای افرادی که مبتلا به اختلال اضطرابی هستند، کاوش کنید.

انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا (ADAA) نشان می دهد که اختلالات اضطرابی شایع ترین وضعیت روانی در ایالات متحده است که 40 میلیون بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد.

ADAA همچنین نشان می‌دهد که کار ممکن است به این امر کمک کند، بسیاری از مردم خاطرنشان می‌کنند که اضطراب کار بر زندگی روزمره آنها تأثیر می‌گذارد. بنابراین، افراد ممکن است بخواهند هنگام جستجوی شغل، عوامل زیر را در نظر بگیرند.

نقاط قوت

برخی افراد ممکن است به این نکته توجه کنند که چگونه ویژگی های اضطرابی می تواند جستجوی شغل را دشوار کند. در عوض، آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های مفید مرتبط با اضطراب، مانند خلق و خوی منفی را برجسته کنند، که این پتانسیل را دارد که خلاقیت را هدایت کنید. در زندگی و کار واقعی، افراد می‌توانند از طریق تمرکز متوسط ​​روی خود به عملکرد خلاق بهتری دست یابند.

A 2017 مطالعه اشاره می کند که می توان از اضطراب برای تقویت انگیزه استفاده کرد. و عملکرد.

در همین حال، تحقیقات انجام شده در سال 2020 نشان می دهد که افرادی که با اضطراب زندگی می کنند، تهدیدات را به گونه ای متفاوت پردازش می کنند. ، به آنها اجازه می دهد تا به سرعت واکنش نشان دهند. این ممکن است به افراد کمک کند تا در محیط های کاری باهوش تر، سازنده تر و خلاق تر باشند.

تمرکز بر ویژگی‌های مثبت افراد ممکن است به آنها کمک کند تا نقش‌های مناسب را پیدا کنند.

محرک‌ها

محرک‌های اضطراب به موقعیت‌هایی اشاره دارد که ممکن است پاسخی مضطرب را فعال کند. بسیاری از جنبه های یک شغل، مانند انتظارات، یافتن تعادل بین کار و زندگی، و ضرب‌الاجل‌ها، می‌تواند منجر به اضطراب شود.

در حالی که ممکن است همیشه امکان شناسایی یا اجتناب از برخی محرک ها وجود نداشته باشد، افراد می توانند ارزیابی کنند که کدام شغل ممکن است برای آنها مناسب تر باشد. به عنوان مثال، افرادی که متوجه می شوند که صدای بلند یا مداوم اضطراب آنها را بدتر می کند، ممکن است یک شغل آرام در یک محیط آرام را ترجیح دهند.

مدیریت اضطراب

A مطالعه 2021 اضافه می کند که افراد مبتلا به اضطراب ممکن است مشکلاتی را در بهره وری و مدیریت شغل خود تجربه کنند. بنابراین، ممکن است اجرای استراتژی‌هایی برای کمک به مدیریت اضطراب در محل کار مفید باشد، مانند:

  • شناخت علائم اضطراب و نحوه برخورد با آنها
  • برنامه ریزی برای مشکلات احتمالی در محل کار و آماده سازی نحوه غلبه بر آنها
  • ارتباط با افکار مضطرب و درخواست کمک
  • تعیین حد و مرز و استراحت های منظم
  • استفاده از منابع و مزایای کارفرما
  • سازماندهی میز و فضای کار
  • چشیدن موفقیت
  • برنامه ریزی برای تعطیلات

اطلاعات بیشتر از مرکز ما در مورد سلامت روان.

مشخصات شغلی

همچنین برای افراد مهم است که الزامات غیرقابل مذاکره یک نقش را در نظر بگیرند، مانند امور مالی، ساعات کاری و مکان.

مالی می‌تواند منبع اصلی استرس و اضطراب باشد و تقریباً بر 2 در 3 بزرگسال. ممکن است شخصی بخواهد ارزیابی کند که برای ثبات مالی به چه حقوقی نیاز دارد. علاوه بر این، فرد باید یک تعادل بین کار و زندگی، در غیر این صورت، ممکن است سلامت روانی آنها بدتر شود.

نزدیک بودن یک شغل نیز می تواند بر سلامت روان فرد تأثیر بگذارد، به ویژه اگر فردی هنگام رفت و آمد به محل کار دچار اضطراب می شود. نقش‌های از راه دور و انعطاف‌پذیر ممکن است با اجتناب از منابع بالقوه اضطراب مانند تعامل با همکار، محیط‌های پرت‌کننده و کمبود فضای شخصی به کاهش استرس و بهبود بهره‌وری کمک کنند.

تحقیقات انجام شده در سال 2021 نشان می‌دهد که ترویج کار از راه دور می‌تواند پاسخ‌های استرس روانی و فیزیکی را کاهش دهد. با این حال، کار کاملاً از راه دور خطر بدتر شدن حضور در کار را دارد – تمرین حضور در محل کار برای ساعات بیشتر از حد لازم.

مشاغل خاصی که ممکن است برای افرادی که با اضطراب زندگی می کنند مناسب باشند، می توانند عبارتند از:

همه برآوردهای حقوق سالانه است.

  • تکنسین آزمایشگاه. این شغل معمولاً شامل آزمایش و تجزیه و تحلیل بیولوژیکی مختلف است. و نمونه های شیمیایی بسته به اینکه فردی در بیمارستان، دانشگاه، کلینیک یا موسسه تحقیقاتی کار می کند، نقش می تواند متفاوت باشد. ممکن است برای فردی مناسب باشد که از ماهیت روش شناختی کار آزمایشگاهی لذت می برد. افراد معمولاً به مدرک لیسانس نیاز دارند و می توانند حدود 54000 دلار درآمد داشته باشند.
  • دستیار دامپزشک. این نقش شامل حمایت از دامپزشک در انجام وظایف روزانه‌اش می‌شود. و می تواند شامل دست زدن، غذا دادن و ورزش کردن حیوانات باشد. برای افرادی که حیوانات را دوست دارند و به کاهش علائم اضطراب. افراد به دیپلم دبیرستان نیاز دارند و ممکن است تا 30000 دلار درآمد داشته باشند.
  • حسابدار. حسابداری معمولاً شامل جمع آوری و مستندسازی داده های مالی و بررسی اسناد از نظر صحت است. . این ممکن است برای کسی که از اعداد و ارقام و توجه به جزئیات لذت می برد مناسب باشد. یک فرد به مدرک لیسانس نیاز دارد و گواهی حسابداری می تواند چشم انداز را تقویت کند. افراد می توانند تقریباً 74000 دلار درآمد داشته باشند.
  • کتابدار. کتابداران می توانند در تنظیمات مختلفی مانند موزه ها، دانشگاه ها و کتابخانه های عمومی کار کنند. به این ترتیب، این نقش ممکن است برای کسانی که محیط‌های آرام‌تر یا کندتر را ترجیح می‌دهند، مناسب باشد. این نقش ممکن است شامل کمک به عموم مردم برای یافتن اطلاعات و منابع باشد. یک فرد اغلب به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارد و تا 61000 دلار درآمد دارد.
  • مربی تناسب اندام. فعال ماندن می تواند به مدیریت علائم اضطراب و حفظ آمادگی ذهنی. اگر فردی علاقه مند به تناسب اندام باشد، ممکن است از کمک به دیگران برای پیگیری اهداف تناسب اندام خود لذت ببرد. یک فرد به دیپلم دبیرستان و گواهینامه حرفه ای نیاز دارد. افراد ممکن است حدود 41000 دلار درآمد داشته باشند.
  • نویسنده. اگر شخصی از نوشتن لذت می برد و به دنبال نقشی انعطاف پذیر است، ممکن است شغلی به عنوان نویسنده یا نویسنده در نظر بگیرد. ویرایشگر بسیاری از این نقش‌ها آزاد هستند و ممکن است فرد را قادر به کار از خانه کنند، که مخصوصاً برای افراد خاص مهم است. برای نویسنده شدن، یک فرد معمولاً به مدرک لیسانس نیاز دارد و می تواند تقریباً 67000 دلار درآمد داشته باشد.
  • طراح نرم افزار. مشاغل در محاسبات اغلب به افراد نیاز دارند که دقیق و دارای مهارت حل مسئله باشد. بسیاری از نقش ها ممکن است به افراد اجازه دهند تا خودشان کار کنند، در حالی که دیگران ممکن است به آنها برای کار در یک تیم نیاز داشته باشند. یک فرد در این رشته معمولاً به مدرک لیسانس نیاز دارد و می تواند تا 110000 دلار درآمد کسب کند.
  • طراح گرافیک. این یک نقش خلاقانه است که معمولاً تصاویر را ترکیب می کند، مهارت های ویرایش عکس و طراحی چیدمان برای ایجاد محتوای بصری. خلاق بودن ممکن است به ارتباط را از استرس قطع کنید. این شغل همچنین ممکن است فرصت های فریلنسری را فراهم کند که انعطاف پذیرتر است. ممکن است فردی به مدرک لیسانس نیاز داشته باشد و می تواند تقریباً 53000 دلار درآمد داشته باشد.
  • کارگر انبار. اگر شخصی ترجیح می دهد از خودداری کند. تعامل با دیگران در صورت تجربه اضطراب اجتماعی، نقش انبار ممکن است مناسب باشد. معمولاً شامل تخلیه کالا، سازماندهی انبار و قرار دادن اقلام در طبقه فروش می شود. این کار ممکن است خارج از ساعات کاری فروشگاه انجام شود، بنابراین ممکن است برای افرادی که به دنبال کار شبانه هستند خوب باشد. این یک نقش سطح ورودی است و یک فرد می تواند تا 30000 دلار درآمد داشته باشد.
  • سرایدار. اگر شخصی کار مستقل را ترجیح می دهد و روتین، تمیز کردن ممکن است مناسب باشد. انجام کارهای معمول کاهش می دهد استرس را با کنترل‌پذیرتر و قابل پیش‌بینی‌تر جلوه دادن موقعیت ایجاد کنید. این نقش می‌تواند نتایج قابل مشاهده رضایت‌بخشی ارائه دهد، فرد را فعال نگه دارد و به او اجازه دهد در حین کار به موسیقی، پادکست یا کتاب صوتی گوش دهد. این یک شغل سطح ابتدایی است و افراد ممکن است حدود 29000 دلار درآمد داشته باشند.

اگر علائم اضطراب وجود دارد. مدیریت مسئولیت های کاری خود را برای یک فرد دشوار می کند، آنها می توانند از کارفرمای خود بخواهند مطابقات معقول.

بر اساس قانون آمریکایی های دارای معلولیت، برخی از افراد ممکن است واجد شرایط دریافت تسهیلات برای کمک به مدیریت اختلال اضطراب خود باشند. تسهیلات بالقوه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کار از راه دور از خانه
  • استفاده از هدفون های حذف کننده سر و صدا
  • یک حیوان حمایت عاطفی
  • a نوع متفاوت یا موقعیت جدید میز
  • حذف وظایف خاصی که باعث اضطراب می شود
  • دریافت دستورالعمل به صورت کتبی، به جای شفاهی

هر فردی ترجیحات متفاوتی برای یک نقش خواهد داشت و شغلی که برای یک فرد مناسب نیست ممکن است برای دیگری ایده آل باشد. با این حال، ممکن است برای افرادی که با اضطراب زندگی می کنند توصیه شود که از مشاغل استرس زا اجتناب کنند.

شواهد از آژانس دولتی بهداشت و ایمنی بریتانیا حاکی از میزان بالاتر استرس، افسردگی یا اضطراب در مشاغل حرفه ای است.

به ویژه، گروه‌های زیر را به‌عنوان دارای میزان بالاتری از استرس، افسردگی یا اضطراب مرتبط با کار برجسته می‌کند:

  • متخصصین سلامت
  • تدریس و سایر متخصصان آموزشی
  • شغل خدمات حفاظتی
  • شغل خدمات به مشتریان

مدیریت یک وضعیت اضطرابی در حین جستجوی شغل می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و این مشکلات ممکن است پس از کسب شغل ادامه پیدا کند.

اما، افراد می‌توانند با انتخاب شغلی که از سلامت روانی آنها حمایت می‌کند و اجرای استراتژی‌ها و امکاناتی که به نفع رفاه آنها باشد، اضطراب خود را کاهش دهند.

اگر افراد در شناسایی مشاغل مناسب با مشکل مواجه هستند، ممکن است در مورد گزینه‌ها با یک فرد صحبت کنند. درمانگر یا مشاور شغلی علاوه بر این، اگر فردی در محل کار دچار اضطراب است، می‌تواند در مورد مکان‌های محل کار پرس و جو کند.

اختلالات اضطرابی. یک وضعیت سلامت روان رایج است که می تواند بر توانایی فرد برای کار در محیط های خاص تأثیر بگذارد. با این حال، بسیاری از مشاغل در دسترس هستند که برای شخصیت و مهارت منحصر به فرد هرکس مناسب است.

انتخاب یک شغل مستلزم یافتن نقشی است که بتواند بهزیستی آنها را نیز تامین کند. این ممکن است شامل کارهایی باشد که به نقاط قوت آنها کمک می کند و در عین حال از محرک های احتمالی برای افرادی که با اضطراب زندگی می کنند اجتناب می کند. برخی از افراد ممکن است از تماس با خدمات راهنمایی شغلی نیز بهره مند شوند.

این مقاله را به زبان اسپانیایی بخوانید.

توجه این مطلب برای بالا بردن تجربیات شخصی میباشد و رسانه هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا