اخبار روز

برپایی کاروان پیام رسان غدیر در فامنین

برپایی کاروان پیام رسان غدیر در فامنین

برپایی کاروان پیام رسان غدیر در فامنین

حجت الاسلام رضا ایمانی در گفتگو با خبرنگار خالق با اشاره به اینکه امروز گمشده بزرگ بشر انسانیت و خیر خواهی و عدالت است، اظهار کرد: شناخت حضرت علی (ع) ابر مرد تاریخ برای ما بسیاری کار دشواری است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند “اگر می‌خواهید خدا را بشناسید به سوره توحید مراجعه کنید” امیرمومنان نیز شناسنامه انسانیت است و در همه ابعاد الگوی انسان‌ها بوده و همه شخصیت علی (ع) در سوره توحید نهفته شده است.

وی ادامه داد: جرج جرداق درباره فضائل و شخصیت امیر مؤمنین حضرت علی (ع) می‌گوید «ای علی اگر بگویم تو از مسیح بالاتری دینم نمی‌پذیرد و اگر بگویم او از تو بالاتر است وجدانم قبول نمی‌کند نمی‌گویم تو خدا هستی ولی تو چه بشری هستی و این از عظمت والای امیر مؤمنین علی (ع) حکایت دارد.

حجت‌الاسلام ایمانی به فضائل علی (ع) از نظر علما و بزرگان دینی در کتب مختلف اشاره کرد و گفت: شخصیت والای علی (ع) از فهم بشر بسیار بالاتر است و امام هادی (ع) نیز در خطبه غدیریه به عظمت والای علی (ع) اشاره کرده است و در واقع باید گفت همه انبیا و اوصیا شاگرد علی (ع) هستند و همه مکاتب و بزرگان و کسانی که ادعای عدالت دارند در برابر عظمت ایشان زانو می‌زنند.

وی با استناد به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر در هنگام حکم ایشان به عنوان استانداری مصر افزود: ایشان فرمودند مردم دو دسته اند یا هم دین تو هستند یا هم زاد تو هستند نکند یک موقع به رعیت ظلم شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن ۲ کیلومتری غدیر در شهرستان فامنین گفت: در این جشن برنامه‌های متنوعی از قبیل موکب‌های پذیرایی، غرفه کودک، غرفه بانوان، غرفه کارهای فرهنگی، غرفه بازی‌های ورزشی، کافه گفتگو، کارهای فرهنگی، پاسخگویی به شبهات، مسابقه و ویزیت رایگان برپا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فامنین با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های غدیر اطعام دهی است، گفت: قرار است فقط توسط یکی از هیأت‌ها ۱۴ هزار پرس غذا توزیع شود.

حجت‌الاسلام ایمانی اضافه کرد: علاوه بر این هیأت سایر هیأت‌ها و گروه‌های مردمی نیز اطعام دهی در ایام غدیر را دارند.

وی در ادامه از برگزاری جشن در بیش از ۳۰ مسجد شهرستان و همچنین برپایی جشن محلات خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه خطبه خوانی غدیر با جوایز ارزنده، مراسم تجلیل از سادات و نور افشانی نیز از برنامه‌های ایام دهه ولایت و امامت در شهرستان فامنین است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین عنوان کرد: برپایی کاروان پیام رسان غدیر در روستاها توسط یکی از هیأت‌ها به صورت چرخشی، مسابقه خطبه‌های خوانی غدیر و نورافشانی جشن غدیر در مساجد تجلیل از سادات، برنامه خطبه خوانی غدیر در مساجد از برنامه‌های غدیر در شهرستان فامنین است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا